کد خبر: 118 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

دبير جامعه اسلامي دانشجويان محقق اردبیلی:

محاکمه سران فتنه حق قانونی مردم است

راهب محمدی گفت: قوه قضائيه بايد به مطالبه جدي مردمي براي محاكمه سران فتنه جامه عمل بپوشاند.

محاکمه سران فتنه حق قانونی مردم است

دبير سياسي جامعه اسلامي دانشگاه محقق در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز گفت: پس از حوادث و اتفاقات افتاده بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري و روشن شدن ابعاد مختلف فتنه و با توجه به اينكه براي ملت ايران اين نكته روشن شد كه كروبي، موسوي و خاتمي در پازل طراحي شده از سوي دشمن بازي مي‌كنند، محاكمه سران فتنه به عنوان يكي از مطالبات و خواسته‌هاي مهم مردم ايران مطرح شده است.

وي با بيان اينكه متاسفانه دستگيري‌هايي كه پس از اتفاقات چند ماهه اخير از سوي قوه قضائيه صورت گرفت مربوط به لايه‌هاي دوم و سوم جريان فتنه بود، تاكيد كرد: قوه قضائيه بايد لايه‌هاي اول اين جريان كه همان كروبي، موسوي و خاتمي هستند را دستگير و مجازات كند.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اينكه جنبش دانشجويي حدود يك ماه پيش با تجمع در مقابل قوه قضائيه محاكمه سران فتنه را خواستار شدند و اين مطالبه را بار ديگر عنوان كرد، گفت: متاسفانه قوه قضائيه تا به امروز اقدام مناسبي را در اين زمينه انجام نداده است.

محمدی با اشاره به اينكه اكثريت نمايندگان مجلس نيز با امضاي طوماري خواستار محاكمه سران فتنه شدند، تاكيد كرد: روز گذشته نيز شاهد آن بوديم كه مردم با امضاي طومارهاي با بيش از يك ميليون امضا خواستار محاكمه سران فتنه شدند.

دبير جامعه اسلامي دانشجویان دانشگاه محقق ادامه داد: اگر قوه قضائيه به اين مطالبه به حق مردم جامع عمل نپوشاند اعتماد مردم نسبت به قوه قضائيه سلب شده و موجب نااميدي مردم مي‌شود.

محمدی با بیان اینکه كه ملت ايران خواستار برخورد جدي قوه قضائيه با سران فتنه هستند، تاكيد كرد: سران فتنه هيچ خط قرمزي را باقي نگذاشته اند كه از آن رد نشده باشند آنها نه به قانون اساسي تمكين كردند و نه به ولايت فقيه.

وي با اشاره به اينكه جريان فتنه با بي حرمتي به عقايد مردم مسلمان ايران در روز عاشوراي حسيني تمام پل‌هاي پشت سر خودشان را خراب كردند، تاكيد كرد: مطمئنا محاكمه سران فتنه در آستانه سي و يكمين بهار پيروزي انقلاب اسلامي مي‌تواند نشانگر اقتدار قوه قضائيه در برخورد با معاندين نظام باشد.

 

دبیر جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اينكه در زمان حكومت حضرت علي (ع) شاهد آن بوديم كه ايشان در كنار يك فرد يهودي در دادگاه مي‌نشست، گفت: در حكومت اسلامي هيچ كس در مقابل قانون مصونيت ندارد.

وي ادامه داد: با توجه به حوادث پس از انتخابات و اعترافات متهمان در دادگاه‌هاي رسيدگي به اغتشاشات پس از انتخابات، انگشت اتهام به سوي فرزندان هاشمي نشانه رفته است كه در حوادث پس از انتخابات حضور داشتند.

محمدی با بيان اينكه قوه قضاييه بايد با فراخوان فائزه و مهدي هاشمي درخواست محاكمه آنها را پيگيري كند، تاكيد كرد: اگر چه آقاي هاشمي رفسنجاني از بي‌گناهي فرزندانشان صحبت مي‌كند اما تاخير 5 ماهه مهدي هاشمي هيچ توجيهي ندارد.

وی افزود: انتظار مي‌رود دادگاه رسيدگي به اتهامات مهدي و فائزه هاشمي زودتر برگزار شود، تاكيد كرد: حال كه آقاي هاشمي مطمئن هستند فرزندانشان بي‌گناهند انتظار مي‌رود كه مهدي هاشمي هر چه زودتر به كشور برگردانده شود و دادگاه وي به صورت علني برگزار شود.

وي در پايان گفت: قوه قضائيه بايد تا قبل از آنكه فائزه هاشمي هم همچون مهدي به بهانه‌اي همچون رسيدگي به مشكلات ورزشي بانوان به نقطه‌اي از دنيا رفته و از دست قانون بگريزد، او را به دستگاه قضايي احضار و نسبت به اتهامات وي بازخواست به عمل بياورد.

انتهای خبر