کد خبر: 1180 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴

آمریکا از سردار سلیمانی برای سفر به مسکو شکایت کرد

قاسم سلیمانی از جمله مسئولان ایرانی است که بنابر تصمیم سازمان ملل متحد در سال 2007 به سبب ارتباط داشتن با برنامه هسته ای ایران و موشکهای بالستیک این کشور، از سفر به خارج ایران منع شده اند.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو» به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، آمریکا اعلام کرد در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به دیدار اخیر «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران از مسکو اعتراض خواهد کرد. آمریکا دیدار قاسم سلیمانی را از مسکو بر خلاف قطعنامه های بین المللی می داند که سفر سلیمانی را به خارج منع می کند.

 
 قاسم سلیمانی از جمله مسئولان ایرانی است که بنابر تصمیم سازمان ملل متحد در سال 2007 به سبب ارتباط داشتن با برنامه هسته ای ایران و موشکهای بالستیک این کشور، از سفر به خارج ایران منع شده اند. «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وی با مسئولانی در وزارت خارجه روسیه در این باره سخن گفته است و با این حال واشنگتن این موضوع را در شورای امنیت نیز مطرح خواهد کرد، زیرا برای وزارت خارجه آمریکا مهم است که موضوع دیدار چه بوده است و این در حالی است که مسکو و تهران درباره این سفر توضیحی نداده اند. 
 
شورای امنیت سازمان ملل در سال 2007 (1386) با صدور قطعنامه ای برخی از مقامات نظامی ایران را در لیست تحریم های خود قرار داد. به دنبال توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی قرار شد ممنوعیت سفر مقامات نظامی ایران پس از 8 سال لغو شود.
 
به باور غربی ها، سردار سلیمانی فرماندهی کمک های نظامی ایران به دولت سوریه، نظامیان شیعه در عراق و حزب انصارالله در یمن را به عهده دارد.
 
ترس مقامات آمریکایی از سردار سلیمانی پیشینه ای طولانی دارد. وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2011 (1390) فرمانده سپاه قدس ایران را در لیست تحریم های خود قرار داد.
انتهای پیام