کد خبر: 1183 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴

مسئول عقیدتی حوزه شهید علم الهدی بسیج دانشجویی استان اردبیل :

ولگردی در شبکه های مجازی هویت دانشجویان را به خطر می اندازد

مسئول عقیدتی حوزه علم الهدی بسیج دانشجویی گفت: یکی از نتایج عضویت در شبکه های مجازی غیر ایرانی ازبین رفتن قبح ارتباط با جنس مخالف و سوء استفاده ی افراد بیمار دل از دانشجویان است.

ولگردی در شبکه های مجازی هویت دانشجویان را به خطر می اندازد

مدیرعقیدتی و نظارت حوزه شهید علم الهدی بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصار نیوز گفت: پیشرفت در حوزه فناوری های نوین و فضای مجازی، علی رغم ایجاد سهولت و تحول در برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات، پیامد های ناگواری به ویژه در میان دانشجویان داشته است.

حامد هاشمی، مدیر عقیدتی و نظارت حوزه شهید علم الهدی، یکی از نتایج عضویت در شبکه های مجازی غیر ایرانی را ازبین رفتن قبح ارتباط با جنس مخالف و سوء استفاده ی افراد بیمار دل از دانشجویان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که جاسوسی ، ماهیت اصلی بسیاری از شبکه های مجازی را تشکیل می دهد، افراد با در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی خود، امکان جاسوسی گسترده و درز این اطلاعات ،توسط مدیران شبکه ها و سایر کاربران را فراهم می نمایند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل به دیگر پیامدهای عضویت در این شبکه ها و سایت ها اشاره کرد و افزود: افت تحصیلی، صرف وقت غیرمعمول و نوعی اعتیاد به حضور در شبکه، ترجیح زندگی مجردی بر زندگی متأهلی و بالارفتن سن ازدواج، وعده های دروغین و سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی که حتی منجر به خودکشی در میان دانشجویان شده است،تمایل به ارتباط مضاعف و نامشروع با جنس مخالف، جهت گیری های ناخواسته علیه نظام و...از پیامدهای حضور و عضویت در این شبکه ها می باشد.

هاشمی با یادآوری این نکته که موسس بسیاری از این شبکه های مجازی، یهودی ها و صهیونیست ها هستند، خاطر نشان کرد:  آن ها هرگز دلسوز ما نیستند و ارائه ی خدمات رایگان به کاربران تنها با  هدف جذب و عضویت  ببیشتر جوانان در این شبکه ها صورت می گیرد و باید نهضت روشنگری و اطلاع رسانی گسترده ای در مورد آثار و نتایج عضویت و استفاده از شبکه های مجازی تشکیل شود؛ چرا که بسیاری از دانشجویان، بدون اطلاع دقیق از ماهیت و تهدیدات این شبکه ها و تنها به قصد تفریح و تفنن وارد فضای مجازی می شوند و ناخواسته در دام افراد مغرض و سودجو، گرفتار می شوند. هر چند اخیرأ شبکه های مجازی ایرانی نیز راه اندازی شده است اما در قیاس با تنوع و گستردگی شبکه های مجازی خارجی، توفیق چندانی در جذب مخاطب نداشته است.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه شهید علم الهدی درخاتمه اظهار امیدواری کرد: رسانه ی ملی و متولیان فرهنگی، با تولید برنامه های محتوایی و روشنگرانه و خانواده ها نیز با هوشیاری کامل و نظارت دقیق بر رفتار جوانان ، در جهت کاهش تهدیدات و آسیب های فضای مجازی  در میان دانشجویان، اقدامات اساسی انجام دهند.

انتهای پیام