کد خبر: 1195 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶

نیمه دوم مهرماه برگزار می شود

اولين نمايشگاه موزه سیار علوم در دانشگاه محقق

مدير نمايشگاه های سيار موزه علوم گفت: اولين نمايشگاه اين موزه در نیمه دوم مهرماه در دانشگاه محقق اردبيلی با همکاری موزه تاريخ علوم اردبيل برگزار خواهد شد.

اولين نمايشگاه موزه سیار علوم در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، صالح فرامرزی مدير نمايشگاه های سيار موزه علوم با بيان اينکه اين نمايشگاه 11 امين نمايشگاه سراسری موزه علوم فناوری ايران است گفت: پيش از اين، اين نمايشگاه در شهرهای همدان، اراک، بابل، قزوين، زنجان و ... برگزار شده است.

 فرامرزی  افزود: نمايشگاه سيار موزه علوم و فناوری، تور نمايشگاهی است که در شهرهای مختلف ايران برگزار می شود و بيشتر جنبه آموزشی دارد و در آن سعی شده است تمامی آثار به نمايش درآمده و به شکل تعاملی و ملموس باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اين نمايشگاه از تصاوير و فيلم هايی جهت معرفی آثار و نمايشگاه استفاده می شود و هر اثری دارای زيرنويس توضيح و فيلم مرتبط با خود می باشد.

مدير نمايشگاه های سيار موزه علوم  در ادامه به نحوه بازديد از نمايشگاه  پرداخت و گفت: بازدید به شکل تورهای هدايت شده و با توضيح کارشناسان و راهنمايان نمايشگاه انجام خواهد پذیرفت.

فرامرزی بخش فروش شامل انتشارات موزه، فيلم ها و وسايل علمی، آموزشی و بخش علمی (فيزيک، شيمی و ...) لز جمله بخش های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در پایان سخنان خود ترويج علم و اشاعه آن، ايجاد شناخت و خودباوری در مخاطبين ايرانی، معرفی دستاوردهای قديمی و بومی ايران به نسل های جديد، در دسترس قرار دادن آثار موزه ای جهت تعامل و شناخت بيشتر، فراهم کردن فضای مناسب جهت ديدن و تجربه کردن، آشنايی مخاطبين با ميراث علمی کشور، ايجاد فضای مناسب برای مخاطبين خارج از حوزه جغرافيايی موزه جهت آشنايی و بهره برداری از آثار موزه و ارتقای فرهنگ و ايجاد بينش صحيح در نسل جديد را از اهداف برگزاری اين نمايشگاه برشمرد.

اين نمايشگاه 16 الی 21 مهر ماه در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام