پربازدیدترین ها

کد خبر: 123 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶

آمارگیران محقق گردشگران به اردبیل را سرشماری می‌کنند

برای اولین بار گروه آمار دانشگاه محقق اردبیلی که جایگاه ممتازی را در کشور دارد، وظیفه آمارگیری گردشگران به اردبیل را برعهده گرفتند تا در این زمینه یک آمار مستند و قابل اتکا ارائه شود.

آمارگیران محقق گردشگران به اردبیل را سرشماری می‌کنند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، اردبیل را بهشت حضور گردشگران در عرصه‌های تاریخی،‌ طبیعی، گردشگری و آثار بی‌نظیر توصیف و از جنگل فندقلو بعنوان ذخیره‌گاه زیست کره و ثروت جهانی نام برد.

حاجی‌زاده با اشاره به سه رسالت و مأموریت مهم میراث فرهنگی به عنوان «مطالعه، شناسایی، حفاظت و مرمت» و گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بخش گردشگری به عنوان رویکرد جدید اقتصادی ایران و عمدتاً خدمات در تلاش است تا اقتصاد رو به رشد جهانی را در ایران مستقر کند.

وی با بیان اینکه مأموریت سازمان میراث فرهنگی در برنامه‌های اول و دوم توسعه کشور بیشتر محدود به حفاظت شده بود، گفت: برخلاف برنامه‌های اول و دوم توسعه کشور که مأموریت سازمان میراث فرهنگی بیشتر فنی و مهندسی تلقی می‌شد، برای نخستین بار در برنامه سوم توسعه بخش فرهنگی نیز به این مأموریت اضافه و در پایان دوره اصلاحات با طرح ادغام سازمان جهانگردی، مأموریت خدمات اقتصادی نیز بر وظایف سازمان میراث فرهنگی افزوده شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر اولویت اساسی سازمان میراث فرهنگی اولویت اقتصاد جدید است گفت: یک ششم سرمایه استقرار این اقتصاد نیز از سوی دولت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به مأموریت فنی، فرهنگی و اقتصادی سازمان ادامه داد: کالای لازم این اقتصاد در ایران بسته به ویژگی‌های سیاسی و حاکمیتی، لایه‌های تاریخی و طبیعی است.

حاجی‌زاده جنگل فندقلو را ذخیره‌گاه زیست کره و ثروت جهانی با پهنای طبیعی پنج هزار هکتار مساحت، بقایای باقی مانده از جنگل‌های هیرکانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره زمین توصیف کرد و گفت: در صورت پی نبردن به ارزش‌های این ثروت جهانی و انجام سرمایه‌گذاری‌های گردشگری ناشیانه در آن و نادیده گرفتن مفاهیم حفاظتی داشته‌های تاریخی و طبیعی ممکن است در آینده با خسارت‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو شویم.

انتهای خبر