کد خبر: 1266 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲

با حضور اساتید دانشگاههای اردبیل

سومین کارگاه آموزشی "اخلاق کاربردی" در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد

معاون دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: اخلاق کاربردی در حقیقت درصدد آن است که کاربرد و اعمال منظم و منطقی نظریه اخلاقی را در حوزهٔ مسائل اخلاقی خاص نشان دهد.

سومین کارگاه آموزشی "اخلاق کاربردی" در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد

   به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، سومین جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه های اردبیل با عنوان کارگاه آموزشی "اخلاق کاربردی"  بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور استان اردبیل با حضور اعضای هیات علمی دانشگاههای اردبیل و با محوریت اخلاق کاربردی برگزار شد.

 فاطمی معاون دانشگاه پیام نور استان و دبیر شورای هم اندیشی دانشگاه پیام نور ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بررسی مقوله  چیستی اخلاق کاربردی در ادارات پرداخت و گفت: اخلاق کاربردی در حقیقت درصدد آن است که کاربرد و اعمال منظم و منطقی نظریه اخلاقی را در حوزهٔ مسائل اخلاقی خاص نشان دهد.

معاون دانشگاه پیام نور استان در ادامه به مرور مباحثی مانند اخلاق دانش اندوزی، علم اندوزی، اخلاق پژوهش، اخلاق نقد، اخلاق گفتگو، اخلاق سیاست و اخلاق معیشت پرداخت و تصریح کرد: همه موارد گفته شده جزو اخلاق کاربردی محسوب می شود.

 مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی یکی از رسالت های اخلاق کاربردی را در تحلیل و بررسی ریشه ای مسائل اخلاقی دانست و افزود: باید در انتخاب راه تشخیص تکالیف اخلاقی و شیوه تحقق آنها در حوزه­های خاص زندگی دقت لازم را بکار برد.

وی در پایان سخنان خود از کاربرد و تطبیق استدلال ها، اصول، ارزش‌ها و ایده آل‌های اخلاقی دربارهٔ رفتارهای اخلاقی، اعم از رفتارهای فردی و اجتماعی بعنوان تعریف اخلاق کاربردی نام برد.

انتهای پیام/