کد خبر: 1271 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲

یک دانشجوی مشگین شهری:

می خواهم جزء یک درصد از دانشمندان جهان شوم

مهدی رهبر دانشجوی دکتری دندانپزشکی یکی از جوانان فعال و موفق کشور است که با وجود سن پایین خود بعنوان مشاور جوان فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان نیز ایفای نقش کرده است.

می خواهم جزء یک درصد از دانشمندان جهان شوم

به گزارش ابصارنیوز به نقل از مشکین رسا، مهدی رهبر دانشجوی دکتری دندانپزشکی از شهرستان مشگین‌شهر ؛ یکی از جوانان فعال و موفق کشور است که با وجود سن پایین خود مشاور جوان فرمانداری شهرستان پارس آباد مغان ایفای نقش کرده و در کنار آن به دبیری هیئت مذهبی عاشقان ثارالله دانشگاه، مدیر مسئولی نشریه چند رسانه ای فرصت، عضویت در کانون قرآن و عترت، عضویت در تیم رسانه ای نهاد رهبری دانشگاه و ... پرداخته است.

س. خودتان معرفی را کنید؟

ج. مهدیرهبر، دانشجوی سال آخر رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای هستم. متولد 67 بوده و در مشگین‌شهر به دنیا آمدم.

س.در خصوص دوران تحصیلات اولیه خود توضیح دهید که چگونه گذشت ؟

ج. دوران کودکی من تا آخر مقطع ابتدایی در مشگین‌شهر سپری شد. خاطرات خوش من از آن دوران مربوط به معلم اول ابتدایی آقای جبرئیلی و معلم سوم ابتدایی آقای علایی هست که هر دو انان را خیلی دوست دارم و واقعا مهربان بودند. اوقاتی هم که مدرسه نبودم رو تقریبا مثل بقیه بچه ها با بازی فوتبال، دوچرخه سواری و بازی های محلی با برادرم هادی و دوستانم سپری می کردم.

اما دوران راهنمایی را به خاطر ماموریت کاری پدرم مجبور شدیم در انگوت از توابع شهرستان گرمی بگذرانیم. انجا هم خوب و آدم هاش خونگرم و صمیمی داشتند؛ اما بعد از مدتی به اردبیل رفته و تا آخر پیش دانشگاهی در دبیرستان شهید مدرس مشغول تحصیل شدم تا اینکه در رشته پروتز دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران و پزشکی آزاد اردبیل قبول شدم و برای ادامه تحصیلات خود ترجیحاً در تهران ساکن شده و در رشته پروتز دندان توانستم رتبه اول را کسب کنم و سهمیه ادامه ی تحصیل در مقطع بالاتر در همان دانشگاه و بدون کنکور را از آن خود کنم اما من تصمیم گرفته بودم دوباره کنکور بدم و در رشته دندانپزشکی قبول شوم که بالاخره زحماتم نتیجه داد و در رشته مورد علاقه ام یعنی دندانپزشکی قبول شدم.

س. در چگونه خانواده‌ای پرورش یافته‌اید؟

ج. من پسر ارشد خانواده هستم و در یک خانواده ای مذهبی و فرهنگی به دنیا آمده و بزرگ شده ام. پدرم معلم و مادرم خانه دار هست؛ دو تا برادر دارم که هادی در رشته برق قدرت دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هست و برادر دیگرم محسن فعلا پیش دانشگاهی خودش رو در رشته تجربی تموم کرده و مشغول خدمت سربازی است.

س. درباره سوابق تحصیلی و افتخاراتی که کسب کرده اید توضیح دهید؟

ج. در تمام دوران دانش‌آموزی همیشه جزو نفرات برتر مدرسه بودم. یادم هست موقعی که در دوره اول دبیرستان مشغول تحصیل بودم همایشی تحت عنوان "بررسی روش های پیشگیری ازسوء مصرف مواد مخدر در استان اردبیل" برگزار شد که بعد از طی مراحل مدرسه ای و شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کرده و توانستم عنوان پژوهشگر برگزیده استانی را دریافت کنم.

در دانشگاه علوم پزشکی تهران هم همان طور که عرض کردم رتبه اول رو در بین دانشجویان ورودی سال85 رشته تکنسین پروتز های دندانی کسب کردم. در علوم پزشکی تبریز هم عنوانین مختلفی در عرصه پژوهشی، علمی، قرآنی و فرهنگی در خود دانشگاه و در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نصیب من شد که به چند تا از ان ها اشاره می کنم.

  • کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری و تقدیر توسط معاون رئیس جمهور ، وزیر بهداشت و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نهاد ریاست جمهوری - در سال 94
  • تقدیر توسط قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در همایش برگزیدگان دانشگاه-تبریز-در سال 92
  • کسب عنوان ایده برگزیده بخش سخنرانی " سومین جشنواره آموزشی شهید مطهری(ره) دانشگاه علوم پزشکی‌تبریز " در سال 1393
  • کسب مقام دوم در رشته قرائت به روش تحقیق در هجدهمین دوره مسابقات مرحله دانشگاهی حفظ و قرائت قرآن کریم- دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز-اردیبهشت ماه 92
  • کسب مقام اول در رشته قرائت به روش ترتیل در شانزدهمین مسابقات مرحله دانشگاهی حفظ و قرائت قرآن کریم -دانشگاه علوم پزشکی تبریز-دی ماه 89
  • تقدیر شده به عنوان خادم الصلاه توسط دبیر ستاد اقانه نماز دانشگاه علوم پزشکی تبریز- بهمن 89
  • تقدیر شده به عنوان " دانشجوی فعال فرهنگی " دانشگاه علوم پزشکی تبریز -  91
  • تقدیر شده درحیطه "هنر در آموزش پزشکی" در پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی سراسر کشور-کرمان- شهریور 92
  • کسب مقام شایسته تقدیر در بخش هنری (رشته عکاسی) سومین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور-گرگان- شهریور 90
  • کسب مقام اول در بخش نشریه الکترونیک  چهارمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور-کرمان- شهریور91
  • کسب مقام شایسته تقدیر بخش فیلم کوتاه(مستند) در چهارمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور-کرمان- شهریور91
  • کسب عنوان برگزیده ویژه بخش فناوری اطلاعات در پنجمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور-ارومیه-شهریور92
  • کسب عنوان دوم در بخش نرم افزار مالتی مدیا در پنجمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور-ارومیه-شهریور92
  • کسب مقام اول در بخش نشریات برتر در دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز-  بهمن91
  • کسب مقام اول در بخش وبلاگ نویسی در دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- بهمن91
  • کسب مقام اول در بخش نرم افزار فرهنگی در دومین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- بهمن 91
  • کسب مقام سوم در بخش نشریات برتر در پنجمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- آبان92
  • کسب مقام اول در بخش وبلاگ نویسی در پنجمین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- آبان92

س. بخشی از امتیاز دانشجویان نمونه، به فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه تعلق دارد ، شما چه میزان در این زمینه فعالیت داشته اید؟

ج. به دلیل زیاد بودن فعالیت هایم در این عرصه با اجازتون فقط تیتر وار  اونارو عنوان کنم:

  • مشاور جوان فرماندار شهرستان پارس‌آباد‌مغان استان اردبیل از سال 91
  • مشاور مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز از سال 91 تاکنون
  • دبیر هیئت عاشقان ثارالله دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- در سال های  91 تا 93
  • عضو فعال کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز 93- 89
  • مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز – 90
  • عضو تیم رسانه ای نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در سالهای 93 - 91
  • مدیر مسئول اولین نشریه الکترونیکی دانشگاه " فرصت" در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز از سال 91 که حائز رتبه اول کشوری در بین نشریات مجازی شد.
  • سردبیر نشریه دانشجویی آرمان در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در سال 86
  • عضو هیئت تحریریه فصلنامه فرهنگی-اجتماعی–دانشجویی داروگ در سال 1393
  • سرپرست اردوی زیارتی قم جمکران در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز- تابستان 90
  • سرپرست اجرایی و برپایی تکیه یالثارات الحسین(ع) در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در دهه محرم 90، 91 و92
  • عضویت در گردان عاشورا در شهرستان اردبیل در سال های90- 87 که الان به بیت المقدس تغییر نام داده است.
  • سرپرست اجرایی و راه اندازی اولین دوره کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در سال 91
  • عضو کمیته اجرایی همایش سراسری دانشجویی حاکمیت بالینی وارتقای مستمرکیفیت –تبریز-در سال 90
  • عضو کمیته علمی- دانشجویی در پانزدهمین کنگره کشوری علمی سالانه پروتز دندان- آذر85 در تهران
  • عضو کمیته علمی- دانشجویی در شانزدهمین کنگره کشوری علمی سالانه پروتز دندان-آبان 86 در تهران
  • عضو کمیته فرهنگی سومین جشنواره آموزشی شهید مطهری(ره) – اردیبهشت 93 در تبریز
  • حضور در اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی- تابستان 92 و93

س. از عملکردتان در مسئولیت هایی که داشتید بگویید؟

ج. به دلیل اهمیت مسائل اعتقادی  برای خودم سعی کردم از این حوزه غافل نمانم. بعد از تحویل گرفتن مسئولیت هیئت دانشگاه سعی کردم به کمک شورای مشورتی خودم در هیئت، برنامه ریزی دقیقتری را برای برگزاری برنامه ها و مراسم مذهبی در دانشگاه و خوابگاه ها انجام دهیم که بحمدالله تاحدی زیاد موفق به اینکارشدیم. در ضمن بین دوستان مذهبی این تفکر رو نهادینه کردیم که بچه مذهبی باید درس خان، زرنگ، باهوش و جزو دانشجویان رده اول دانشگاه باشه. جلسات ماهانه با مسئول نهاد و مدیریت فرهنگی در رابطه با مسائل فرهنگی داشته و راهکارهای خود را ارائه می دادیم. درکل اعتقاد من اینکه باید هر کاری که برعهده می گریم باید بهترین باشیم و سعی کردم در حد توانم در همه این مسئولیت ها این تفکرم را عملی کنم.

س. دلیل انتخاب خود را به عنوان دانشجوی نمونه کشوری چه میدانید؟

ج. حقیقتش اینکه این را از عنایات پرودگارم می دانم و به قول آیه ای از قرآن که می فرماید: " هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّی". چون که رقابت سخت بود و اینکه در رقابت ملی از بین ۲۸۲ دانشجوی منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور عنوان دانشجوی نمونه رو کسب کنی کمی دور از انتظاره؛ البته با این وجود به دلم افتاده بود که انتخاب می شوم و تو این سه چهار ماه هر روز وب سایت وزارت خانه رو چک می کردم که ببینم خبری شده یا نه! که بالاخره زنگ زدند و بهم خبر دادند.

س. در مورد معیارها و نحوه ی انتخاب یک دانشجوی نمونه توضیح دهید؟

ج. علت اعتبار زیاد عنوان دانشجوی نمونه کشوری به خاطر چند بعدی بودنش هست. اولین شرط ورود به این رقابت داشتن حداقل معدل اعلام شده در مقطع تحصیلی مورد نظر، طبق آیین نامه هست. سپس سه کمیته جداگانه در بخش های علمی، پژوهشی و فرهنگی با حضور معاونین مربوطه دانشگاه تشکیل می شود و نهایتا بعد از کسب امتیازات لازم، دانشجو از لحاظ شئونات اخلاقی- اجتماعی و پرونده کمیته انظباطی مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به مجموع امتیازات بهترین فرد در هر مقطع تحصیلی انتخاب می‌شود.

لازم به ذکر است که هیچ بخشی نمی تواند جایگزین بخش دیگری شود و برای هر بخش حداقل و حداکثر امتیاز تعریف شده است مثلا اگه کسی در بخش پژوهشی حداقل امتیاز رو نداشته باشه از رقابت خارج می‌شود و در روند این انتخاب یکبار در مرحله دانشگاهی رقابت صورت گرفته و افراد منتخب به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند. سپس از بین افراد منتخب دانشگاه های سراسر کشور با توجه به مقطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترای تخصصی، دانشجویان نمونه رو انتخاب می‌کنند.

س. آیا درخواستی از وزیر بهداشت و معاون اول رئیس جمهور داشتید ؟ یا چیزی به شما گفتند ؟

ج. من مطالبی در مورد خلاهای بخش پژوهشی و فرهنگی دانشگاه ها آماده کرده بودم که مطرح کنم ولی متاسفانه فقط سه نفر به نمایندگی از دانشجویان نمونه وزارتین توانستند صحبت کنند. البته دوستان قسمت های اصلی خواسته ها را مطرح کردند از جمله آنها می توان به توجه به مقوله پژوهش و اصلاح شیوه توزیع بودجه های پژوهشی، توجه به کیفیت آموزش به جای رشد کمیت، توجه وی‍ژه به دیپلماسی علمی، توجه ویژه به اعطای بورس های تحصیلی به افراد شایسته و واجد شرایط نه صرفا به دلایل سیاسی!، اعطای فرصت جذب به عنوان هیات علمی به دانشجویان نمونه و نخبه، تسهیلات بیشتر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و استفاده از دانشجویان نمونه در سمت های علمی و عضویت مستقیم دانشجویان نمونه در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و دکتر جهانگیری هم قول محقق شدن این خواسته ها را داده و به وزرای مربوطه دستور رسیدگی به این مسائل را داده است به امید روزی که این وعده ها عملی شود!

س. چه کسانی را در زمینه موفقیت خود موثر می دانید؟

اول از همه پدر و مادرم که دعای انان همیشه پشت سرم بوده و هست. در ادامه راه، همسرم که سختی ها و ناملایمتی های دوران دانشجویی را در کنار من متحمل کرده است و دوست عزیزم دکتر غنی زاده که همیشه کمک کار و یاورم می‌باشد. جا داره از کمک ها و حمایت های تک تک آن ها تشکر و قدردانی کنم.

س. الگوی اصلی شما در زندگی کیست و چه برنامه ای برای آینده دارید؟

ج. دکتر چمران که هم عالم بود و هم عارف! و نهایتاً شربت شهادت رو نوشید.

در امتحان تخصص شرکت کردم که نتیجه آن به زودی اعلام خواهند کرد. تصمیم دارم  بعد از پایان دوره تخصصی، هیئت علمی دانشگاه شده و به تلاش هایم ادامه بدم تا اینکه انشاء الله جزو یک درصد از دانشمندان برتر جهان شوم.

س. با توجه به اینکه در سابقه خود مشاور فرمانداری را بر عهده داشتید وضعیت سیاسی شهرستان را چطور می بینید و چه مشاوره یا توصیه ای دارید؟

ج. معضلی که بنده از نزدیک شاهد آن بودم سیاسی کردن مسائل آموزشی دانشگاه های بود. متاسفانه از انتخاب رئیس دانشگاه گرفته تا مدرسین دانشگاه تابع جناح بندی های سیاسی بوده و کماکان هست که به طور حتم ادامه این روند به صلاح سیستم آموزشی نخواهد بود. گاهی به بنده اطلاع می دادند که مدرسین دانشگاه به دانشجویان می گویند چون طرفدار فلان نماینده هستید به شما نمره خوبی می‌دهیم و برعکس و من بارها این مورد رو به جناب آقای فرماندار وقت یادآور شدم.

پارس آباد و مشگین‌شهر دو شهرستان با پتانسیل و ظرفیت های بالا در استان اردبیل هستند و نباید به کسی اجازه فرصت سوزی در مورد آنها داده شود. در مورد ثبات سیاسی هم عرض کنم که در یک سال اخیر شاهد تغییر چندین فرماندار در خود پارس آباد بودیم که مطمئناً این تغییرات پی در پی، ثبات مدیریتی هر شهرستانی را متزلزل کرده و نهایت امر این مردم هستند که متضرر خواهند شد.

نکته پایانی هم اینکه اگر نمایندگان عزیز استان به جای جنگ و دعواهای سیاسی بی فایده به فکر شکوفایی ظرفیت های بالقوه استان باشند به صورت قاطع می گویم که استان ما حتی از استان آذربایجان شرقی هم پیشی خواهد گرفت اما فقط به شرط همدلی و دلسوزی!

س. توسعه و پیشرفت شهرستان مشکین‌شهر را در چی می بینید؟

ج. با وجود امکانات کم و بستر نامناسب در این شهرستان هر ساله شاهد ورود نخبگان مشگین‌شهری به دانشگاه های بزرگ کشور هستیم و این ظرفیت بالقوه بالای این شهرستان را نشان می دهد. اگر خواهان توسعه و پیشرفت مشگین‌شهر هستیم باید فرهنگ سازی بین مردم صورت گیرد و مسئولین هم با تشویق های مادی و معنوی مشوق فرزندان این دیار در مسیر تعالی باشند. در مورد فرهنگ سازی هم مثالی عرض کنم بر فرض اگر فردا من دندانپزشک به مشگین‌شهر برگردم و مردم این شهرستان بین دندان ساز و دندانپزشک فرقی قائل نباشند چاره چیست!؟ و تکلیف چه خواهد بود.

س. شما به عنوان جوان نخبه علمی چه برنامه برای توسعه و حضور خود در این شهرستان دارید؟

ج. حقیقت امر اینکه من تا حالا به طور اختصاصی در مورد این شهرستان فکر نکردم ولی برنامه هایی که در سطح کلان در ذهنم دارم حتما در پیشرفت تمام شهرستان های استان بالاخص مشگین‌شهر تاثیری زیادی خواهد داشت، اما اگر شرایط و بستر مناسبی فراهم شود مطمئناً مشگین‌شهر اولویت اولم برای کارها و برنامه هایی که در ذهنم هست خواهد بود.

س. آیا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه برای کسب موفقیت شما کافی بود؟

ج. کافی که چه عرض کنم ولی بسیار موثر بود چه در حوزه پژوهشی و چه در حوزه فرهنگی. مشکلی که وجود دارد این است که دانشجویان در طرح های تحقیقاتی با هزینه نسبتاً بالا نمی توانند مجری طرح باشند و باید حتما یک نفر هیئت علمی وجود داشته باشد که این کار، عملاً مالکیت فکری طرح را از دانشجو می گیرد و گاها ما ناچار هستیم از طرح بعضی ایده های خود صرف نظر کنیم.

س. سطح علمی و پژوهشی رقابت با سایر دانشجویان کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

ج. در وزارت بهداشت 282 نفر بالاترین امتیاز دانشگاه های خودشان را کسب کرده و وارد مرحله ی کشوری شده بودند و قریب به یقین انتخاب بیست نفر از این افراد کار دشواری بوده، بطوریکه که یکی از  مسئولین وزارت خانه به ما می‌گفت من از روز اعلام نتایج، روزانه جوابگوی چند ده نفر بوده و بخاطر انتخاب نشدنشان ازآنها عذر خواهی می‌کنم.

س. بهترین خبری که در دوران دانشجویی شنیده بودید چیست؟

ج. همین خبر انتخاب شدن به عنوان دانشجوی نمونه کشوری. اون روزی که از وزارت بهداشت بهم زنگ زدن و این خبر رو دادند تا شب در پوست خودم نمی‌گنجیدم.

س. جالب ترین سوتی که در دوران دانشجویی دادید چه بود ؟

ج. من و دوستم آقای غنی زاده هم اتاقی و هم کلاسی بودیم یک بار توی امتحان پایان ترم برای یک درسمون فرصت مطالعه کمی داده بودند، ماهم مجبور شدیم تا صبح امتحان، بیدار بمونیم  و درس بخونیم تا بتونیم به سوالات خوب جواب بدیم. صبح که با دوستم رفتیم دانشکده، دیدیم سالن بسته است، نه خبری از هم کلاسی ها هست نه از  مسئولین امتحانات! با خودمون گفتیم وای خدا! حتما دیر رسیدیم. رفتیم سمت آموزش دانشکده، متوجه شدیم که امتحان فردای اون روز بوده! یه نفس راحتی کشیدیم و چونکه شبش بیدار مونده بودیم تا رفتیم خوابگاه، گرفتیم تا شب خوابیدیم!

س. بزرگترین آرزوی زندگی چی بود ؟

ج. آرزوم اینکه لیاقت سربازی برای امام زمان رو پیدا کنم. تصمیم گرفتم در ادامه این مسیر در عرصه علمی جزو یک درصد از دانشمندان برتر جهان و در جنبه معرفتی هم مثل آیت الله عاملی و فروغی شوم که اگه توفیق زیارت مهدی فاطمه رو داشتیم بهش بگم همه ی اینها برای اینکه، شما رو تو مسیرتون یاری بدم.

س. در باره ازدواجتان توضیح بدهید ؟

ج. به نظر من انسان باید از تمام مراحل زندگیش لذت ببره و هیچ چیزی رو فدای چیز دیگه ای نکنه. سال دوم دندانپزشکی  بودم که به خانواده ام گفتم می خواهم ازدواج کنم و خانواده چند نفر از دختر خانم هایی که خانواده ی متدینی داشتند بهم معرفی کردن و منم با توجه به شناخت قبلی که از خانواده همسرم داشتم خانواده وی را برای وصلت انتخاب کردم و دو سال پیش هم جشن عروسی گرفتیم و الان با همسرم در تبریز زندگی می‌کنیم.

س. به جز تحصیل به چه چیزهایی علاقه دارید؟

ج. بیشتر به کارهای پژوهشی و اجرایی علاقه دارم. موقعی که وقتم آزاد بود بیشتر به کارهای تحقیقاتی و مقاله نویسی مشغول بودم. و سعی می‌کنم در هفته، حداقل یکبار در هیئات دانشجویی و جلسات اخلاقی شرکت کنم. در دانشگاه هم علاوه بر بخش های عملی و درس تئوری که می خوانم با مدیریت تعالی فرهنگی و نهاد رهبری ارتباط دارم. البته یکی دو سالی هم در دانشگاه تکواندو کار کردم و کلاس مکالمه زبان انگلیسی هم می‌رفتم.

س. در پایان لطفا قشنگترین جمله ای رو که می توانید به دانشجویان هدیه دهید بفرمایید؟

ج. "لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى" اگر تلاش کنید برای انسان غیر ممکن وجود ندارد. با تلاش می توان به مرتفع ترین قله ها هم دست یافت.

مهدی رهبر در سخنان پایانی خود خطاب به دانشجویان و جوانان به خبرنگار مشکین‌رسا گفت: با همت خود میم مشکلات! را از سر راه بردارید و آن را به شکلات! تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

وی افزود: جوانان مشگین‌شهری مستحق بهترین ها هستند، پس رفقای خوبم راحت طلبی رو کنار بذارید و بیاید دست در دست هم قله های علم و پبشرفت کشور رو یکی پس از دیگری فتح کنیم.

 

انتهای پیام/