کد خبر: 130 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷

در دانشگاه محقق اردبیلی برگزارشد

اولین همایش علمی مبارزه با مواد مخدر

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:اگر افراد يک جامعه از آزادی های سياسی و اجتماعی برخوردار باشند، قطعا روی آسايش را خواهند ديد و کمتر به سوی مواد اعتيادزا گرايش می يابند.

اولین همایش علمی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی ضمن توضيحاتی در مورد مواد اعتيادزا و به دلايل اعتياد به مواد مخدر در بین جوانان اشاره و افزود: اگر افراد شادی را به معنای واقعی تجربه نکنند و جامعه هم زمينه شادی را فراهم نکند، بيشتر مردم برای رسيدن به شادی، به مواد مخدر رو می آورند.

  وی ادامه داد: کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند يا به دنبال شادی هستند يا انحرافاتی دارند که می خواهند از لذت های بيشتری بهره مند شوند.اگر افراد يک جامعه از آزادی های سياسی و اجتماعی برخوردار باشند، قطعا روی آسايش را خواهند ديد و کمتر به سوی مواد اعتيادزا گرايش می يابند.

  صادقی گفت: اميدوارم اساتيد و پژوهشگرانی که در اين زمينه فعال هستند بتوانند ادای دين کنند و با حل کردن زمينه های ابتلا به اعتياد و با تربيت نسلی که شاد و آينده داشته باشند، نسلی داشته باشيم که اعتياد در آنها به حداقل برسد.

  جواد زنجانی فرماندار اردبيل با بیان اینکه اگر نگاهی دقيق و کارشناسانه روی مواد مخدر داشته باشيم می بينيم که هر فردی با اين معضل درگير شده در مرحله اول پنهان کاری کرده است افزود:گرفتاری اعتياد گرفتاری نيست که بگوييم مخصوص آقايان است يا خانم ها، يا بگوييم مخصوص بی سواد هاست و با سواد ها از آن مصون هستند، بلکه در همه اقشار، ما شاهد افراد صدمه ديده و گرفتار اعتياد هستيم.

  زنجانی در ادامه با اشاره به اينکه بالای 25 ميليون نفر خانواده در ايران درگير مواد مخدر هستند، گفت: اين مسير خواسته يا ناخواسته کشور ما را درگير کرده است، ما بايد نسل جوان و آينده ساز را آگاه کنيم.

  وی در پايان با تأکيد بر اينکه جوان و جامعه شاد و بشاش کمتر به مواد مخدر گرايش دارند، گفت: من دست ياری به سوی همه شما مديران و صاحبان انديشه و افکار دراز می کنم تا بتوانيم جامعه ای سالم و به دور از مواد مخدر داشته باشيم.

انتهای خبر