کد خبر: 1353 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل:

دانشگاه فعال، نقاد و سرزنده، نشانه حیات و سلامت جامعه است

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت: دانشگاه فعال، نقاد و سرزنده، نشانه حیات و سلامت جامعه است

دانشگاه فعال، نقاد و سرزنده، نشانه حیات و سلامت جامعه است

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس فرارسیدن بهار علم و دانش و آغار سال تحصیلی و شروع دلنشین درس و دانشگاه را به جامعه دانشگاهی، دانشجویان بسیجی و به ویژه جوانانی که برای نخستین بار به محیط مقدس دانشگاه گام نهاده اند صمیمانه تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: تمامی دانشجویان اراده خویش را در جهت پیشرفت و بالندگی در عرصه های علم و معرفت استوار کرده، راسخ و ثابت قدم در جهت فراگیری علم و دانش همت خویش را به کار ببرند تا با تجهیز خود به سلاح تقوا و پایداری بتوانند در سالیان پس از دانشگاه، چرخهای علمی و مدیریتی ایران اسلامی را به نحو مطلوب به پیش ببرند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه شروع سال تحصیلی در ایران اسلامی با عطر دل انگیز شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس همراه شده است، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از خداوند متعال درخواست کرد تا در سایه توجهات حضرت ولی عصر"عج" و ارواح بزرگ شهدای دفاع مقدس بخصوص شهدای دانشجو همه را در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و موفقیت در عرصه های علمی و فرهنگی یاری کند.

اسدی با بیان اینکه روزهای پایانی شهریورماه همواره برای جامعه دانشگاهی روزهایی خاطره انگیز و تداعی کننده سالها حضور مجدد و آغازی دوباره در تداوم تحکیم و تعمیق جبهه مقدس دانش، تعلیم، تربیت و تحصیل است و این آغازها، 35 سال است که با شروع حماسه سترگ و آسمانی دفاع مقدس گره خورده و با آن تلاقی معناداری پیدا کرده است گفت: 35 سال پیش، روز پایانی شهریورماه، آغاز دوران دانشگاهی با جوانان بی نام و نشانی بود که به دعوت پیر فرزانه خویش، لبیک گفتند و نشان دادند درسی که در دانشگاه عشق و دلدادگی فرابگیرند را خوب پس می دهند و نهضت آموخته را با جان و دل، پاسداری و حفظ خواهند کرد.

وی دانشگاه را منشأ همه ی تحولات دانست و  تصریح کرد: ریشه و مبنای همه ی پیشرفت های حال و آینده کشور نیز به دانشگاه و دانشجو وابسته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان توسعه فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و سایر عرصه ها از جمله بسط فرهنگ گفتگو که فهم ادب و درک نظافت افکار است را مولود دانشگاه خواند و گفت: آموزش علم و ایمان در این حوزه اتفاق می افتد.

اسدی به مقایسه دانشگاه دفاع مقدس و دانشگاه امروز پرداخت و گفت: اگر این کارخانه ی انسان سازی(دانشگاه) ، انسان بسازد جایی برای گلایه از نابهنجاریها (خشونت ، سرقت ، اعتیاد ، تجاوز به حقوق دیگران ، زیاده طلبی و بسیاری از  رذیلت ها)  باقی نخواهد ماند؟

«توسعه علمی» كلید توسعه همه جانبه و پایدار است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه اگر علم توسعه یابد، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و جامعه نیز در مسیر و سمت توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت،گفت:حرکت کشور به سوی اهداف متعالی  انقلاب اسلامی باید با شتاب بیشتر همراه باشد.

اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «اقتدار حقیقی یک ملت در گرو علم است، علم است که بقیه منابع و مایه های اقتدار را به کشور ارزانی می دارد» تصریح کرد: امروز استمرار سنت علم‌اندوزی که با ظهور پیامبر رحمت و معرفت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و جریان زلال وحی در رگهای پیکره سرزمین های اسلامی، جان گرفت، جز با مجاهدت خالصانه در راه گسترش مرزهای دانش امکان پذیر نیست و استادان و پژوهشگران و فناوران و جوانان دانشجو نباید افتخار پیشتازی در این عرصه را به دیگران واگذار کنند.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه فعال، نقاد و سرزنده نشانه حیات و سلامت جامعه است دانشگاه منفعل، بی تفاوت و دلمرده را علامت رکود و بیماری جامعه دانست و گفت: در دانشگاهی که انضباط، اعتبار و اقتدار علمی حاکم است، نظام و جامعه سود بیشتری خواهند برد.

جامعه دانشگاهی نباید در برابر نیازهای جامعه و مسائل کشور بی تفاوت و نظاره گر باشد،

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از همه دانشگاهیان خواست تا با اندیشه و عزمی نو سال جدید تحصیلی را به سال فعالیت و مشارکت در پیشبرد توسعه علمی و کمک به برآورده شدن خواسته ها و مطالبات مردم تبدیل کنند.

اسدی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی نباید در برابر نیازهای جامعه و مسائل کشور  بی تفاوت و نظاره گر باشد تصریح کرد: دانشگاه علاوه بر داشتن نقش اساسی در تولید دانش، آموزش، پژوهش و فناوری ، مسئولیت دارد که به عنوان «کانون تفکر» و «عقل نقاد» جامعه نقش آفرینی کند و لازمه ایفای این نقش نیز به رسمیت شناختن جایگاه واقعی دانشگاه و توجه به حقوق و حرمت دانشگاهیان از سوی نهادهای رسمی کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل خاطر نشان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به تحکیم بنیان های اخلاقی و ترمیم بافت های فرسوده آن نیازمند است و از آنجاکه دانشگاه علاوه بر اینکه بنیادی علمی است، دارای کارکرد فرهنگی نیز است، شایسته است که دانشگاهیان بر اساس آموزه های مکتبی و تعالیم رهبران و بزرگان دینی، علم و تعلیم و تعلم را همواره با تهذیب نفس و اخلاق قرین و همنشین کنند.

انتهای پیام/