کد خبر: 1355 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

بی حرمتی به اماکن مقدس،نقض آشکار حقوق بشر است

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: احترام به انسان ها و باورهای دینی آنان و مکان های مقدس در قوانین بین المللی تصریح شده است و بی حرمتی به این اماکن مقدس از موارد صریح نقض حقوق بشر به شمار می رود.

بی حرمتی به اماکن مقدس،نقض آشکار حقوق بشر است

پرویز حبیبی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز در خصوص بی حرمتی اخیر انجام گرفته  به مسجدالاقصی در فلسطین اشغالی و سکوت مجامع بین المللی در این خصوص گفت: احترام به انسان ها و باورهای دینی آنان و مکان های مقدس مانند مساجد و معابد و کلیساها که آشکارا در قوانین بین المللی تصریح شده است، بی حرمتی به این اماکن مقدسه از موارد نقض حقوق بشر به شمار رفته و قابل پیگیری در مجامع حقوقی و قضایی است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در ادامه سخنان خود به فرمان دهگانه خداوند متعال به قوم یهود اشاره کرد و گفت: در کتاب مقدس یهودیان فرمان‌های دهگانه‌ای از سوی پروردگار یهود به موسی نازل شده که فرمان ششم امر به زندگی صلح طلبانه می‌کند و قوم یهود را از قتل و آدم کشی بر حذر می‌دارد؛ اما در کتب عهد عتیق یا‌‌ همان تورات با خدایی برخورد می‌کنیم که نیرو‌هایش انباشته از کینه‌توزی و انتقام جویی ست و از قتل و جنگ  گفت ‌وگو می‌شود. 

حبیبی با بیان اینکه جامعه صهیونیستی از مشتی مهاجر از سراسر جهان تشکیل شده که سرزمین فلسطین را غصب کرده اند گفت: به همین سبب همواره می‌کوشند با تجاوز به جوامع اطراف، آن‌ها را بترسانند و با قدرت نمایی به جامعه نگران خود، این پیام را برسانند که ارتش اسرائیل قدرتمند است و توان حفظ امنیت شما را دارد. به همین خاطر این قدرت نمایی ارتش غاصب باید استمرار یابد تا نگرانی همیشگی اینجامعه را برطرف کنند.

وی افزود: حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی، سبعیت ذاتی اشغالگران سرزمین قدسی فلسطین را بار دیگر در معرض نگاه جهانیان قرار داد. صهیونیست ها با حمله به مسجد الاقصی با هدف اشغال و تخریب آن، نشان دادند که به هیچ قانون و حقوقی پای بند نیستند و آشکارا همه قوانین بین المللی و بدیهی ترین حقوق انسانی و جامعه بشری را نادیده گرفته و اعمالی دور از اخلاق انسانی و تمدن بشری را انجام می دهند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نقش  اصحاب رسانه در خصوص روشنگری در این حوزه و متراکم سازی اخبار و تحلیل ها در باره ی جایگاه قدس شریف در ادیان الهی، خاصه دین خاتم(ص) را خاطر نشان کرد و افزود: اصحاب رسانه نبایداجازه دهند صهیونیست ها به اهداف خطرناک خود در باره ی قدس شریف، دست یابند. زیرا تخریب مسجد الاقصی پیش از آنکه در ساحت واقع انجام شود می بایست در ساحت اذهان مردم خصوصا مردم مسلمان، تخریب شود و دفع این خطر رسالت سنگین اصحاب رسانه و صاحبان قلم است. تردیدی نیست که موجودیت دولت صهیونیستی یعنی اسرائیل در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر اقدام آن، مانند تعرض به مسجدالاقصی، شتاب حرکتش به سوی نابودی را افزون تر ساخته و پیش بینی صالحان دینی و دانشمندان را بر پایان قریب الوقوع حیات اسرائیل، یقینی تر می سازد.

وی در پایان  سخنان خود از صدور و انتشار بیانیه صریح اللحن شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در این خصوص در بین دانشجویان ورودی جدید و سایر دانشجویان  خبرداد داد.

انتهای پیام