پربازدیدترین ها

کد خبر: 1368 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱

فتح ما، تسخیر قلوب است

جنگ کاری را تکرار کرد که انقلاب کرده بود. انقلاب ابهت استکبار را شکست و جنگ پر و بال آن را ریخت.

فتح ما، تسخیر قلوب است

به گزارش ابصارنیوز، سید محمد حسینی دبیر مجمع خادم الشهدای دانشگاه آزاد اردبیل در یادداشت خود نوشت:دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز  ناگفته های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسلهای آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

حاصل همه این رشادت ها فداکاری ها  این بود که نیروهایی ساخته شده اند که اکنون وقتی سراغ آنها می روید، آن بعد ارزشی و اخلاصشان بر همه چیز می ارزد. و به این باور رسیده اند که تنها عامل پیروزی رزمندگان اسلام همان معنویت بود.

هر کجا اخلاص بود کمک کرد و موفقیت را هم نشان داد.

مگر نه آن است که همه باید این دنیا را ترک کنیم. مگر نه آن است که همه باید بمیریم. اما چه مرگی شیرین تر از شهادت؟

همان طور که جنگ، علیرغم میل دشمنان اسلام، مهمترین دریچه صدور انقلاب شد و توانست این انقلاب را به خوبی صادر کند، قبل از انقلاب هم اخراج امام(ره) از عراق و قبول نکردن کویت و سرانجام حضور امام در پاریس، موجب تسریع در پیروزی انقلاب و بیان اهداف انقلاب گردید.

حضور جوانانِ مجروح شیمیایی، در کشورهای اروپایی، نیز خود بهترین تبلیغ و بیان واقعیات جنگ به وسیله خود دشمنان بود.

جنگ کاری را کرد که انقلاب کرده بود. انقلاب ابهت استکبار را شکسته بود و جنگ پر و بال آن را ریخت. یک کشور تازه انقلاب کرده جوان، در برابر یک تهاجم به این وسعت و به این سبک، هم آسیب ندید و هم از انقلابش به خوبی دفاع کرد!

 انقلاب اسلامی، فقط احیای اسلام نبود، احیای تفکر دینی بود و مقاومتی که دلاور مردان اسلام در دوران دفاع مقدس و ایستادگی که در برابر دشمن انجام دادند فقط این نبود که ایران ایستاد، بلکه نشان داد که می توان در مقابل مجهزترین دشمن ایستادگی کرد و آن را سرنگون ساخت.

 به نظر بنده دفاع مقدس یکی از عوامل صدور انقلاب اسلامی بوده است

امام(ره) وعده دادند که ما سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کنیم. فتح این نیست که رزمندگان ما و سپاه ما برود جاهایی را بگیرد، فتح ما این است که قلوب را در اختیار داریم

 رئیس جمهور ما به هر کشوری می رود ببینید چگونه استقبال می کنند؟

امروز در سازمانهای جهانی و در مجالس بزرگ، انقلاب چه جایگاهی دارد؟ اسلام چه جایگاهی دارد؟

ما هنوز هم به آثار و تلاش رزمندگان افتخار می کنیم. اینها الگوهای جامعه ما هستند .

جامعه، مخصوصا جوانان جامعه نیاز به اسوه دارند، نیاز به الگو دارند. بعضی تلاش می کنند بعد از دفاع مقدس الگوها را تغییر دهند، چهره های جدیدی بیاورند. حالا نمی خواهم بگویم چهره های بدی هستند، امّا چهره های دیگری، غیر از چهره های ارزشی و ایثارگری را دارند جایگزین الگوهای ما می کنند. ما باید مراقب این باشیم. ما نه با علم، نه با ورزش و نه با هیچ کدام از اینها مخالفتی نداریم. اما برجستگی کشور به علمی است که با ایمان گره خورده باشد و ورزشی است که دارای پشتوانه معنوی باشد.

دفاع مقدس انسانهایی را ساخت که امروز هم موجبات افتخار این کشورند. الان اگر مقام معظم رهبری با افتخار به نیروی خلاق، متفکر و دانشمند جوان کشور ما افتخار می کندبه برکت همین کسانی است که در دوران دفاع مقدس ساخته شدند. ان شاالله که به یاری خدای متعال و دعای امام عصر عج و پشتوانه تلاش های رزمندگان امروز چه در عرصه جنگ نرم و چه در میادین جنگ سخت،شاهد پیشرفت های روز افزون کشور بدست جوانان این مرزو بوم باشیم.

انتهای پیام/