پربازدیدترین ها

کد خبر: 1375 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دولت باید پرونده جنایت آل سعود را به محاکم بین‌المللی ببرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: آل سعود به صرف محکومیّت اعتناء نمی کند. دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی مخصوصاً در داخل عربستان نشود.

دولت باید پرونده جنایت آل سعود را به محاکم بین‌المللی ببرد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، حادثه منا و کشته شدن بیش از 1200 نفر از حجاج را محکوم و آن را نشان ابتلاء امت به اشرار دانست.

وی اضافه کرد: خداوند حجاج را جزو شعائر دین خود معرفی می کند و دستور احترام و امنیت آنها را صادر کرده است.
 
حضرت آیت الله عاملی توجیهات آل سعود را توجیهات قرون وسطایی دانست و گفت: تأمین نظم افراد و زیرساختهای انتظامی در تمام کشورها به عهده دولت هاست.
 
وی انداختن تقصیر به عهده حجاج را اهانت به آنان دانست و اضافه کرد: دولتی که تا حال بیش از شش هزار یمنی بی گناه را در ماه حرام کشته، او ارزشی برای حجاج قائل نخواهد بود.
 
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت به خانواده های عزادار مخصوصاً ایرانی ها و بالأخص هم استانی ها گفت: آل سعود به صرف محکومیّت اعتناء نمی کند. دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین المللی ببرد تا آل سعود قادر به انحراف افکار عمومی مخصوصاً در داخل عربستان نشود.
 
وی ورود ناگهانی وزیر دفاع آل سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عامل اصلی تلفات دانست.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با قدردانی از مدیریت ارشد این استان که توانستند شمال استان مخصوصاً گرمی را جزو محوطه منطقه آزاد قراردهند، از نمایندگان خواست جهت اخذ قید فوریت و اخذ رأی برای منطقه آزاد تلاش مضاعف داشته باشند.
 
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: از هم اکنون باید زیرساختهای لازم برای منطقه آزاد شروع شود، علی الخصوص راه آهن که از عمده ترین و متداول ترین اسباب مواصلات در کشور و در دنیاست.
 
وی از اینکه دولت ضمن اعلام اولویت های ساخت راه اهن در کشور، راه آهن اردبیل را در اولویت قرارنداده است، انتقاد و مسئولین و نمایندگان و اهالی را به تلاش بیشتر در این خصوص دعوت کرد.
 
امام جمعه اردبیل در انتهای خطبه ها تغییر موضع امریکا و اروپا بعد از حادثه پناهجویان و بعد از ورود روسیه به موضوع سوریه را یک افتضاح سیاسی و دیپلماسی دانست.
 انتهای پیام/