نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 10079 ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع):

سپاه پرچمدار جهاد تبیین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به هفته عقیدتی و سیاسی بسیج اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح از ارکان کشور هستند.

سپاه پرچمدار جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان اردبیل به هفته عقیدتی و سیاسی بسیج اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح از ارکان کشور هستند.

وی به حوادث صدر اسلام به ویژه مهاجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه اشاره کرد و گفت: پیامبر در اولین مرحله حاکمیت اسلامی را بنا نهاد و بعد از آن در مسجدالنبی نیروهای مسلح آن زمان را شکل داد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) گفت: نیروهای مسلح در صدر اسلام به فراخور زمان و موقعیت با فرمان حضرت رسول اکرم (ص) فراخوان و سازمان‌دهی می‌شدند و مسلمانان با هر آنچه در توان داشتند به ندای پیامبر لبیک می‌گفتند.

وی به موقعیت کُفّار مکه اشاره کرد و گفت: اکثر کُفّار مکه تاجر بودند و چون علاقمند به مُحاربه بودند به آنها کفار حَربی نیز می‌گفتند و در مکتب اسلام نیز مصادره اموال کفار حربی مشروع است. بنابراین پیامبر اکرم با مصادره کاروان کفار اولین ضربه اقتصادی اساسی را به کفار قریش وارد کرد.

حجت‌الاسلام‌ علیی به دوران انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با الگوبرداری از سیره پیامبر اکرم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل سپاه پاسداران را دادند.

وی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی اعتقاد بر حفظ ارتش دارند اظهار داشته‌اند در کنار حفظ ارتش باید نیروی مردمی مقتدر برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی سازمان‌دهی شود تا نیازمندی‌های انقلاب در جهان اسلام را رفع کند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه طبق نظرات امامین انقلاب اسلامی برای تأمین آینده و چشم‌انداز انقلاب اسلامی نیروی ارتش کافی نیست اظهار داشت: امامین انقلاب اسلامی ضمن اعلام حمایت از ارتش جمهوری اسلامی در حراست از مرزهای کشور و تامین امنیت کشور نیروی برخواسته از مردم نیز باید تشکیل شود تا نیروهای مسلح ایران با اقتدار کامل به رسالت عظیم خود بپردازند.

وی با بیان اینکه در پنجم اردیبهشت نیروهای انقلاب اسلامی برابر تجمعات منافقین به سرکردگی مسعود رجوی پاسخ دادند گفت: منافقین درصدد اختلاف افکنی بین سپاه و ارتش بودند که بصیرت افزایی‌های آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مکرم شیرازی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

حجت‌الاسلام‌ علیی افزود: علمای انقلابی معتقد بودند انقلاب اسلامی برای ایستادگی برابر کشورهای مستکبر نیازمند تقویت نیروهای مسلح است و سپاه در کنار ارتش علاوه بر افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌تواند در دل کشورهای مستضعف نیز امیدآفرینی کنند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به پاسخ سپاه پاسداران به تجاوزات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:  سیلی سپاه و تنبیه وعده صادق خواری بر چشم دشمنان شد چراکه دشمنان انقلاب اسلامی را خوار و ذلیل کرد.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه سنگر مستحکم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ علیی به بخشی از سخنان آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: اسلام و عاشورا مکتب هستند که در این میان اسلام مکتب کلی و عاشورا برآمده از مکتب اسلام است اما با مکتب اسلام برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند؛ این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است گفت: امروز دشمنان درصدد هستند تا با هویت‌زدایی از اسلام محرم و صفر را در نزد مسلمانان به ویژه نسل جوان کم‌رنگ کنند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب اسلامی است گفت:  انقلاب اسامی نیز برگرفته از مکتب اسلام است. انقلاب اسلامی به عنوان سومین حاکمیت مشروع است و وعده الهی را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در صدد ایجاد تمدن نوین اسلامی است گفت: انقلاب اسلامی به دنبال زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است به همین خاطر انقلاب اسلامی نیازمند مراقبت و نگهداری است و این رسالت بر عهده سپاه پاسداران است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به رسالت سنگر نشینان اشاره کرد و گفت: سپاه سنگر مستحکم انقلاب اسلامی است و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است و  سپاهیان تا آخرین قطره خون از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 وی به قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه سپاه در قانون اساسی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ علیی به ابعاد دیگر سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امروز سپاه پاسداران علاوه بر بُعد نظامی با مردم‌داری و مردم‌یاری به سایر ابعاد نیز ورود پیدا کرده و  به آحاد مردم خدمت‌رسانی می کند.

وی گفت: سپاه با ورود به نبرد فرهنگی، جهاد تبیین را بنا نهاد و با این میدان به جنگ شناختی نیز وارد شد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه سپاه پرچمدار جهاد تبیین است گفت: سپاه با جهاد تبیین توطئه‌های فکری و شناختی دشمنان را درهم شکسته است.

وی به انتخابات 11 اسفند اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هرآنچه در توان داشتند به‌کار بردند تا مشارکت مردم  به زیر 20 درصد برسد اما تیز آنها به سنگ خود و مشارکت بالای 40 درصدی را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام‌ علیی به خدمات محرومیت‌زدایی سپاه اشاره کرد و گفت: آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار، ساخت خانه محروم از جمله اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران است که با کمک کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی در جامعه امید آفرینی می کند.

وی به خدمات فرهنگی، قرآنی و اعتقادی سپاه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت:  جامعه هدف سپاه جامعه بزرگ بسیج است که امروز در برابر جبهه استکبار با تمام وجود ایستاده است.

حجت‌الاسلام‌ علیی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در سایه اعتقاد و مکتب اسلام حاصل شده است، گفت: سیلی وعده صادق تنها برای هشدار بود و الا سپاه با طرح‌ریزی یک عملیات چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه وعده صادق در نهایت آرامش بزرگترین واقعه تاریخی علیه رژیم صهیونیستی را شکل داد سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را متذکر شد و گفت: دفاع از فلسطین برای ما شرف و عزت است و آن را با هیچ متاعی معامله نمی‌کنیم.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه در وعده صادق دشمن با تمام وجود شکست خورد گفت: وعده صادق نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد و این مدیون رهبری پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران کاملا مطیع ولایت فقیه هستند گفت: نیروهای مسلح ایران قدرتمندتر و آماده‌تر از هر زمان دیگری آماده مقابله با دشمنان اسلام هستند.

حجت‌الاسلام‌ علیی در پایان سخنان خود به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: هفته سلامت، هفته کارگر و هفته معلم از مناسبت‌های مهم است که از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان هفته آتی ادامه خواهد داشت و همه این سه مناسبت‌ها عرصه‌های خدمت به مردم است که در همه این عرصه ها بسیج  با تمام توان پای کار بوده و باپیش‌برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد تربیت نیروهای صالح و در تراز انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

 

انتهای خبر/ ج