پربازدیدترین ها

کد خبر: 1377 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵

تایید 4کشته و 8 مفقود اردبیلی در حادثه منا

استاندار اردبیل گفت: مقدمات اولیه برای تشییع کشته شدگان حادثه منا فراهم شده اما هنوز زمان تحویل پیکر های مطهر این کشته شدگان مشخص نیست.

تایید 4کشته و 8 مفقود اردبیلی در حادثه منا

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، به دنبال ابلاغ وزیر کشور در قبال خانواده‌های داغدار و مصیبت زده حادثه جانگداز حج امسال، جلسه ستاد استانی ویژه رسیدگی به امور حجاج کشته شده امروز در اردبیل هم تشکیل شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل گفت: جلسه ستاد استانی ویژه رسیدگی به امور حجاج کشته شده امروز با حضور مدیران استانی برگزار شد و طبق اعلام معاونت حج و زیارت استان کشته شدن چهار زائر اردبیلی در حادثه منا  که همگی از شهرستان اردبیل هستند، تایید شده است.

وی آمار زائران مفقود شده استان اردبیل در حادثه تلخ منا را  هشت نفر اعلام کرد و گفت: امروز بعد از نماز مغرب و به همراه مدیران عضو ستاد برای عرض تسلیت به دیدار خانواده های کشته شدگان حادثه منا خواهد رفت.

استاندار اردبیل در خصوص زمان تشییع کشته شدگان حادثه منا، هم اظهار کرد: طبق گفته های مدیر کل حج و زیارت، هنوز معلوم نیست جنازه های کشته شدگان چه زمانی به کشور منتقل می شود، اما از الان درصدد فراهم‌کردن مقدمات اولیه  برای یک تشییع جنازه با عظمت هستیم. 

به گفته استاندار اردبیل به محض مشخص شدن زمان انتقال پیکرهای مطهر کشته شدگان حادثه منا، تدارکات برای برگزاری مراسم باشکوه استقبال در فرودگاه اردبیل دیده شود.

در پیام ابلاغ وزیر به استانداران سراسر کشور، آمده است: حادثه جانگداز مراسم حج امسال در منا و در جریان رمی جمره عقبی موجی از حزن و اندوه و نگرانی در جامعه اسلامی ایجاد کرده است و با کمال تاسف و تالم تعداد زیادی از خانواده‌های زائران ایرانی بیت الله الحرام در اندوه جانکاه به سر می‌برند لازم است بنا به دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ضمن سرکشی به خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده حجاج حرم امن الهی تدابیر لازم برای تسکین آلام و دردهای آن‌ها اتخاذ شود و سعی شود تسهیلات لازم برای تشییع و مراسم ترحیم باشکوه پیکر مطهر جان باختگان و درمان مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه مهیا شود.

انتهای پیام/