پربازدیدترین ها

کد خبر: 1393 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷

یادداشت

جشن پيروزي حق بر جنود كفر و آزادي كعبه از دست نامحرمان نزدیک است

سازمان کنفرانس اسلامی، مدیریت حج را از خاندان سعودی تحویل بگیرد و بر اساس میزان تجربه کشورها در مدیریت مراسم مذهبی، کنترل و مدیریت حج را میان کشورها اسلامی تقسیم کند.

جشن پيروزي حق بر جنود كفر و آزادي كعبه از دست نامحرمان نزدیک است

به گزارش ابصارنیوز، سعید قبادی درخصوص حوادث تلخ منا در یادداشت خود نوشت: طی چند حادثه‌ای که در مکه و منا اتفاق افتاد، مشخص شد که خادمین حرمین شریفین لیاقت خدمت به حاجیان را ندارند. در حقیقت آنان خائنان به حرمین شریفین هستند. آنان موقعیت و صلابت خود را با این حوادث که یکی پس از دیگری از آغاز حج اتفاق افتاده است را بیش از گذشته از دست داده‌اند. فاجعه در منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به دلیل بی کفایتی دولت عربستان است زیرا دولت عربستان بیشترین امکانات خود را برای جذب تروریست ها مصرف می کند، تروریستهایی که از سراسر دنیا اجاره می کند و به سوریه و عراق می برد و مردم و زن و بچه را کشته و حتی شکم زنان حامله را پاره می کند و در یمن بر سر مردم مظلوم یمن بمب می ریزد . جای تاسف است که وزیر بهداشت عربستان می گویدعلت حادثه بی نظمی حجاج بوده است. اولا بی نظمی از سوی حجاج نبوده و حتی اگر هم فرض کنیم که باشد اگر در اجتماعی احساس کنیم ظرفیت جمعیت از ظرفیت مکان ها بیشتر است باید تدبیر به خرج داد و بی نظمی اگر وجود بیاید مدیریت حج باید جلوی بی نظمی ها را بگیرد و باید پیش بینی کند این بی نظمی به وجود نیاید اما حالا می بینیم به گردن خود حجاج می اندازند.عربستان باید پاسخ دهد که چرا بی نظمی در آنجا اتفاق می افتد و پیش بینی لازم صورت نگرفته است و هر چند ما معتقدیم بی نظمی از سوی حجاج نبوده و بی دقتی و بی تدبیری خود آل سعود و مسئولان عربستان بوده است.لازم است که سازمان کنفرانس اسلامی جلسه ای برگزار کند و حج را در اختیار جهان اسلام قرار دهد چراکه آل سعود لیاقت مدیریت کعبه را ندارد.
ایران اسلامی می تواند برای مدیریت خانه خدا و حج پیشگام شود جمهوری اسلامی ایران بر اساس تجربه‌های گوناگون مدیریت مردمی در عرصه داخلی و بین‌المللی اعم از مراسم سالگرد امام خمینی (ره) تا مراسم پیاده‌روی اربعین، به کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد حضور و به دست گرفتن بخشی از مدیریت حج را بدهد.و کلیه کشورهای اسلامی در اداره امور حج سهیم و دخیل باشند تا این فجایع اتفاق نیفتد.ما انتظارداریم وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر برای تشکیل جلسه فوری سازمان کنفرانس اسلامی اقدام کند. سازمان کنفرانس اسلامی، مدیریت حج را از خاندان سعودی تحویل بگیرد و بر اساس میزان تجربه کشورها در مدیریت مراسم مذهبی، پیاده‌روی‌های انسانی و ... کنترل و مدیریت حج را میان کشورها اسلامی تقسیم کند و حقوق افراد را از درآمدهای حج، تأمین کند.
اکنون زمان آن رسیده که به وعده نصرت خداوند متعال حقیقتا ایمان بیاوریم و با التزام به وحدت و تقوا پرده‌داری خانه خدا را به دست مسلمانان واقعی رسانده و إن شاء الله با امنیت و بدون خوف به آن وارد شویم و حول یک مرجع و در پرتو بیداری اسلامی و وحدت اسلامی به امت واحده اسلام جامه عمل پوشانده و آن را بر ویرانه‌های ظلم و کفر و استکبار بنا کنیم.    

وزارت امور خارجه و همچنین سازمان حج و زیارت باید پیگیر کشته شدن زائران ایرانی باشند و برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث ناشی از سهل انگاری اقدامات لازم را بعمل آورندو قطعا باید با مسببین حادثه برخورد جدی شود و دولت عربستان باید پاسخگوی این کشتار زائران باشد.در پایان نیز همان‌طور که ولی‌امر مسلین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: امسال حادثه‌ی تلخ و خسارت بار مسجدالحرام کام حاجیان و ملت‌های آنان را تلخ کرد. درست است که درگذشتگان این حادثه که در حال نماز و طواف و عبادت به دیدار حق شتافتند، به سعادتی بزرگ دست یافته و در حریم امن و رعایت و رحمت الهی آرمیده‌اند  و این تسلائی بزرگ برای بازماندگان آنها است، ولی این نمی‌تواند از سنگینی مسئولیت کسانی که متعهد امنیّت ضیوف‌‌الرحمانند بکاهد. عمل به این تعهد و ادای این مسئولیت خواسته‌ی قطعی ما است.
امام خمینی (رحمه):انشاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد و با برپايي جشن پيروزي حق بر جنود كفر و نفاق و آزادي كعبه از دست نااهلان و نامحرمان، به مسجدالحرام وارد خواهيم شد. 

یادداشت نویس:سعید قبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پارس آباد

انتهای پیام/