پربازدیدترین ها

کد خبر: 1429 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷

امام جمعه اردبیل:

ایستادگی در برابر فشارهای سنگین اهریمن درس بزرگ عاشورا است

امام جمعه اردبیل گفت:احیای عزت و مجد برای جامعه، افراد و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای سنگین اهریمنی درس بزرگ امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

ایستادگی در برابر فشارهای سنگین اهریمن درس بزرگ عاشورا است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به نزدیکی محرم‌الحرام تاکید کرد: احیای عزت و مجد برای جامعه و افراد و مبارزه با ظلم و عدم سازش و عدم تنازل از اصول در برابر فشارهای سنگین اهریمنی را درس بزرگ امام حسین(ع) ونهضت عاشورا است.

وی عاشورا را مدرسه‌ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی دانست و تصریح کرد: ما باید با برگرفتن توشه‌های بزرگ از این مدرسه، پا جای پای حسین(ع) گذاشته و در میان ملت‌ها بخاطر داشتن شخصیتی آسمانی چون امام حسین(ع) و حماسه‌ای چون عاشورا ممتاز شویم.

امام جمعه اردبیل عزاداران حسینی را به رعایت آداب دینی به ویژه نماز و ارتباط با خدا دعوت کرد.

وی از هیئت امنای مساجد و رؤسای هیئت‌ها و دستجات عزاداری خواست مجلس عزاداری را در اختیار نامزدهای مجلس قرار ندهند و از مسئولان مربوطه خواست در صورت تخطی از این امر در اسرع وقت متخلفان را از مدیریت مساجد و دستجات خلع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  اهالی را از حضور در مهمانی‌های نامزدهای مجلس که به طمع و تمنای رأی صورت می‌گیرد به شدت منع کرد.

وی گفت:حادثه و آیه مباهله که در آن علی(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص) معرفی شده، حجتی بزرگ و تابلویی گویا برای امت اسلامی است.

انتهای پیام/