پربازدیدترین ها

کد خبر: 1435 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹

قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری کشور

موزه علوم و فناوری، حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت است

قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری کشور کمک به راه اندازی، توسعه و تجهیز موزه های علوم و فناوری در استانها یکی از رسالت های وزارت علوم دانست و افزود: موزه علوم و فناوری حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت است.

موزه علوم و فناوری، حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،نعمت الله ارشدی قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری کشور با بیان اینکه تشکیل موزه علوم و فناوری نماد اندیشه های بلند و نظر مدیران ارشد استان در سطح دانشگاه و استان است، افزود: امید می رود این الگو برای استان های دیگر نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه این موزه به مدت چهار سال است که راه‌اندازی شده است، گفت: در این موزه تلاش می‌کنیم دانشمندان آینده کشور را با ارائه مفاهیم درست و با رو به رو کردن با مصداق های علوم و فناوری تربیت کنیم.

ارشدی یکی از وظایف بخش آموزشی کشور را همراه کردن اقشار مختلف مردم و جامعه را با خود دانست و افزود: با این کار افراد می توانند درک بهتر و روشن‌تری از مباحث علمی داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این رابطه وظیفه موزه علوم و فناوری آموزش غیردرسی و آموزش در یک فضای مفرح است، افزود: یکی از وظایف ما این است که دستاوردهای گذشته را بازسازی کرده و در معرض نمایش قرار دهیم.

قائم مقام رئیس موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل موزه های علوم و فناوری در استان های مختلف کشور متناسب با پتانسیل و فناوری های بومی آن استان شد و گفت: در این موزه ها می توان دستاوردهای گذشته را از فراموشی بیرون آورده و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار داد.

وی کمک به راه اندازی، توسعه و تجهیز این موزه ها را یکی از رسالت های موزه علوم و فناوری ج.ا.ایران دانست و افزود: موزه علوم و فناوری حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت است.

ارشدی خواستار مشارکت و همت دانشگاه های کشور در برگزاری نمایشگاه های سیار موزه علوم و فناوری شد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش ابزار و اندیشه‌های دانشمندان گذشته در زمینه‌های علمی است که این کار یک گام بزرگ در تحقق اهداف آموزشی است.