پربازدیدترین ها

کد خبر: 1442 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰

در دانشگاه محقق اردبيلی برگزار شد

همايش اقتصاد مقاومتی با رویکرد خوشه های صنعتی

همايش اقتصاد مقاومتی با محوريت توسعه خوشه های صنعتی در استان اردبیل با حضور سلیمانی معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک های صنعتی ايران به همت بسیج اساتید استان برگزار شد.

همايش اقتصاد مقاومتی با رویکرد خوشه های صنعتی

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز عصر دوشنبه همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد توسعه خوشه های صنعتی در استان اردبیل به همت سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی در اين همايش با تاکيد بر اجرايی کردن منويات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی،گفت: اقتصاد مقاومتی مقوله ای نيست که مختص به زمان خاصی باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فراهم کردن ساز و کارهايی برای توليد است، تا در روزهای سخت، عزت و حيات ملی تضمين شود گفت: بايد در هر حوزه و مديريتی که هستيم بايد برای روزهای سخت تلاش و کوشش کنيم، تصريح کرد: بايد در زمينه ها و رشته هايی در زمينه آموزش و پژوهش سرمايه گذاری کنيم، که در روزهای سخت نياز بيشتری به آنها داشته باشيم.

سرپرست دانشگاه محقق اردبيلی افزود: بايد برای ايجاد جامعه ای سرشار از اخوت و برادری اسلامی تلاش و کوشش فراوان کنيم.

صادقی تاکيد کرد: تاريخ نشان می دهد ايرانيان بعد از اسلام دست بسيار بالايی در علوم مختلف داشته اند.

غلامرضا سليمانی معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک های صنعتی ايران با بيان اينکه برای رونق توليد بايد شرايط اقتصاد کلان مهيا باشد، گفت: برای اين کار، تورم بايد در حد نرمال جهانی باشد.

وی با بيان اينکه هيچ اقتصاد پيشرفته ای دارای تورم دو رقمی نيست، افزود: هيچ اقتصادی بدون ارتباط با اقتصاد جهانی رشد پيدا نمی کند.

سليمانی با بيان اينکه دولت تدبير و اميد در ابتدای فعاليت خود به اين نتيجه رسيد که مناقشات ظالمانه نظام سلطه بر سر موضوع هسته ای عليه ايران بايد به سرانجام معقول برسد، تصريح کرد: با تلاش تيم ديپلماسی کشورمان در سايه رهنمودهای مقام معظم رهبری اين کار انجام شد و اميد می رود تا پايان سالجاری بحث تحريم های اقتصادی ايران به يک جمع بندی مطلوب برسد.

معاون سازمان صنايع کوچک و شهرک های صنعتی ايران با بيان اينکه اقتصاد بايد درون زا و صادرات گرا باشد، خاطرنشان کرد: در اين راستا بايد مصرف کالای ايرانی را برای خودمان در اولويت قرار دهيم.

  وی با بيان اينکه برای کالای ايرانی در جايگاه جهانی بايد بازار خوبی پيدا کنيم، افزود: در کشورهای موفق، مدل توسعه کسب و کار، مدل توسعه شبکه ای است.

  سليمانی گفت: در 10 سال گذشته استان هايی در کشورمان در زمينه توسعه برنامه خوشه ای صنعتی موفق عمل کرده اند، که بين ارگان های ذيربط در آن نقاط هماهنگی های لازم وجود داشته است.