پربازدیدترین ها

کد خبر: 1445 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای خلخال

زن ایرانی سرافراز و سرزنده است

بسیج دانشجویی دانشگاههای خلخال با صدور بیانیه ای در راستای تجلی نهضت ما زنده ایم گفت: زنان ایرانی با تاسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) در عصر جاهلیت مدرنی که بر دنیا چیره شده است سرافراز و سرزنده است.

زن ایرانی سرافراز و سرزنده است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بسیج دانشجویی خواهران دانشگاههای شهرستان خلخال در راستای تجمع سراسری "نهضت ما زنده ایم" با صدور بیانیه ای زنان ایرانی را با تأسی از الگوهای جاودانه مسلمانان حضرت زهره(س) و حضرت زینب(س) زنان سرافراز و سرزنده در عصر جاهلیت مدرن کنونی توصیف کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: در زمانی که جاهلیت در ردای روشنفکری جلوه گر می شود و زن را با نام آزادی اما در اصل به کام تعرض می خواهند، زن ایرانی همچنان سرافراز و سرزنده و البته آزاد است.

 این بیانیه در ادامه به تبیین سرافرازی در عصر کنونی پرداخته و می افزاید: سرافرازی از ان زنانی است که حرمت و عظمت خود را در برابر هجوم اندیشه های ناپاک و سوء استفاده گر به باد فنا نداده اند،سرافرازی از آن زنانی است که اوج احساس و لطف  و رهمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند و مردانه ترین میدان ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند. آزادی که برای اولین بار به منظور استفاده ارزان از نیروی کار زن در انقلاب صنعتی به عنوان یک کارگر مطرح شد.

حضور زنان با حجاب در این بیانیه در عرصه های سیاسی فرهنگی و ورزشی در عرصه های داخلی و بین المللی اثبات کننده سرافرازی بانوان ایرانی معرفی شده و آمده است: زنان ایرانی با ایفای نقش پر ارزش همسری و مادری در خانواده، در تمامی فعالیت های اجنماعی نیز حضور فعال و پر رنگی دارند.

انتهای پیام/