کد خبر: 148 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸

با حفظ سمت معاونت هماهنگی استان اردبیل

محمد روحی سرپرست دانشگاه آزاد مشگین شهر شد

با حضور مسئولانی از استان اردبیل دکتر محمد روحی عیسی لو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردبیل و معاون هماهنگ کننده دانشگاه‌های استان با حفظ سمت سرپرستی دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر را بر عهده گرفت.

محمد روحی سرپرست دانشگاه آزاد مشگین شهر شد

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، مراسم معارفه ای با حضور حجت الاسلام دکتر حمید واحدی‌زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان اردبیل و بازرس کل دانشگاه آزاد اردبیل و همچنین مدیر کل حراست استان برگزار و دکتر روحی حکم سرپرستی دانشگاه آزاد اردبیل را از دستان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان اردبیل دریافت کرد.

در مراسم معارفه روحی که صبح امروز در محل دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر برگزار شد، وی خطاب به کارکنان دانشگاه مشگین شهر گفت: مدیریت هر سازمان بستگی به کارکنان آن واحد دارد لذا انتظار می‌رود کارکنان این واحد آموزشی با انجام امور مربوط به خود به نحو احسن در رشد، توسعه و پیشرفت این دانشگاه و این شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که در این صورت می‌توان با سربلندی این جایگاه آموزشی را حفظ کرد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه محل بده و بستان‌های سیاسی نیست، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ایراداتی که در این دانشگاه وجود دارد عدم توجه به توانایی‌های داخلی دانشگاه و استفاده از افراد غیرمتخصص در این واحد بود که موجب بدنامی و ظلم به این واحد آموزشی شده است.

روحی عیسی لو سرپرست جدید دانشگاه آزاد مشگین شهر گفت: جایی که خود دانشگاه اعضای هئیت علمی توانمند دارد آوردن فردی از بازار که هیچ با مسائل آکادمیک آشنا نیست، بزرگ‌ترین خیانت است.

وی در مورد شایعات پخش شده درخصوص این واحد گفت: آنچه اکنون به دانشگاه مربوط است روند علمی آن است و اتفاقات حقوقی و قضایی خارج آن به نهاد‌های ذیربط مربوط می‌شود.

روحی عیسی لو از اینکه روسای دانشگاه آزاد مشگین شهر با معیارهای سیاسی و نه معیار‌های علمی انتخاب می‌شوند ابراز ناخشنودی کرد و گفت: بنده موقتا تا زمانی که یک فرد شایسته از میان هیئت علمی انتخاب شود عهده دار این مسئولیت خواهم بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: این شهرستان بیش از ۶۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده است که سردارانی همچون بنی هاشم نیز از جمله آنان است لذا ما باید با الگو گرفتن از این شهدا و ادامه راه آنان برای توسعه و پیشرفت این شهرستان قدم‌های ارزشمندی برداریم.

دانشگاه آزاد اسلامی مشگین شهر، پتانسیل زیادی برای رشد دارد

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هم با توجه به تغییر و تحول که در دانشگاه ازاد مشگین شهر که خواسته قلبی اکثر اساتید بود، گفت: دانشگاه آزاد مشگین شهر آنگونه که لایق و شایسته آن است نتوانسته توسعه یابد با وجود اینکه این دانشگاه جزو بهترین دانشگاه های استان است و هرم بالاترین درصد هیئت علمی نسبت به مربی در مشگین شهر است و استادانی در این دانشگاه وجود دارند که پتاسیل بالایی دارند تا سکاندار ریاست دانشگاه آزاد مشگین شهر شوند و دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند.

دکتر علی شامل افزود: متاسفانه در این چند سال مشگین شهر از نظر توسعه آموزشی عقب مانده است و در بحث تحصیلات تکمیلی فقط دو رشته که شاخه ای از علوم تحقیقات اردبیل بود برای مشگین شهر در نظر گرفته شده و به جز آن کار خاصی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: در شورای گسترش استانی هر واحد جدیدی که می آمد مسئولان مشگین شهر مدارکی برای گسترش رشته های استانی ارائه نمی دادند و از این بابت در حق مشگین شهر جفا شده است.

وی ادامه داد: مسئولیت امانتی است که باید از آن به خوبی صیانت کرد و در آخر آن را به فرد شایسته تری تحویل داد.

شامل گفت: دو چیز انسان را تهدید می کند: یکی پول و دیگری مقام است که به هر کدام زودتر از ظرفیت دست یابد قطعا منحرف خواهد شد.

شایان ذکر است:

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر به علت برخی از تخلفات در دانشگاه به دادسرای شهرستان احضار و بازداشت شده بود اما بعد از چند روز به قید وثیقه جهت رسیدگی به تخلفات وی آزاد شده است و در این راستا در برخی از محافل شنیده می شود که برخی از مسئولان شهرستان در راستای کمک به پرونده وی وارد عمل شده اند که در این خصوص دکتر محمد روحی عیسی لو سرپرست دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر و معاون هماهنگ کننده دانشگاه های آزاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مشکین رسا گفت: با توجه به حساسیت موضوع نمی توانیم اطلاعات بیشتری در خصوص پرونده در اختیار دیگران قرار دهیم اما از آنجا که این پرونده به دست سربازان گمنام امام زمان (ع) در حال پیگیری و رسیدگی است لذا نمی توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت.

 

وی افزود: تمام عوامل این پرونده در سطح کشور بازداشت شده اند و مراجع قضایی در حال رسیدگی به این پرونده هستند و هر فردی که وارد این پرونده شود قطعاً اعتبار خود را در این میان از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این ماجرا آبروی یک نهاد آموزشی در میان است نه تنها نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد بلکه عاملین این پرونده طبق قانون مجازات خواهند شد و مراجع قضایی در این راستا هر تصمیمی بگیرند مجموعه دانشگاهی نیز به رای صادره پایبند خواهد بود.

وی افزود: در صورت صدور مجوز و تصمیم گیری در خصوص این پرونده قطعاً در راستای شفاف سازی مسائل اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای خبر/