کد خبر: 1493 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

سند چشم انداز بسیج دانشجویی تشریح شد

در نشست تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل" سند چشم انداز بسیج دانشجویی" تشریح شد

سند چشم انداز بسیج دانشجویی تشریح شد

قاسم میرزاد مسئول برنامه ریزی و مطالعات بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، سند چشم انداز را نوعی تصمیم گیری دانست که بر مبنای آن استراتژی و راهبردهای بسیج دانشجوی از قبل برنامه ریزی شده است.

وی با عنوان رویکردها و نگرش های بسیج دانشجویی گفت: سند چشم انداز در واقع  گام های اجرایی برای محوری ترین فعالیت های بسیج دانشجویی است.

مسئول مطالعات بسیج دانشجویی استان اردبیل بسیج دانشجویی را تشکلی پویا و سازمانی پایا توصیف کرد و افزود: با تشکیل اتاق فکر و استحصاء موارد،بسیج دانشجویی می تواند با جامعه عمل پوشاندن به مطالبه گری های خود علاوه بر پیگیری اهداف انقلاب قسمت عمده ای از مشکلات جامعه را نیز حل و فصل کند.

میرزاد رصد انجام بیانات مقام معظم رهبری در کشور را از کارهای دانشجویان بسیجی دانست و اظهار داشت: بسیج دانشجویی بعنوان بازوی توانمند انقلاب  و مقام معظم رهبری باید با رصد مسائل کشور نحوه اجرای فرامین رهبر انقلاب توسط مسئولان کشور را رصد کرده و با ارائه راهکارهای سازنده در جهت تحقق فرامین رهبری نقش فعال و پویای خود را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف بسیج دانشجویی را تخریب پازل های دشمنان اسلام و ایران توصیف کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با تشکیل اتاق های فکر و کسب بصیرت با تحلیل مسائل کلان کشور و جهان می توانند با تخریب به موقع پازل دشمنان، نقشه های شوم و پر هزینه آنان را خنثی کنند.

بسیج دانشجویی منتقد منصف است

مسئول مطالعات بسیج دانشجویی اردبیل با اشاره به سخنان شهید بهشتیدانشجویان را مؤذن جامعه توصیف کرد و گفت: اگر دانشجویان بخوابند، نماز امتی قضا خواهد شد.

میرزاد دانشجویان بسیجی را دیدبانان تیزبین جامعه معرفی کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با داشتن بصیرت و آگاهی        می توانند با انتقادهای سازنده  و منصفانه خود علاوه بر پیشرفت کشور باعث خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان نیز شوند.

وی ایمان، علم و نشاط را از ویژگی های بارز دانشجویان بسیجی برشمرد و افزود: پرورش و تربیت نیروهای همطراز انقلاب از مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی است.

این مسئول بسیج دانشجویی ایجاد گفتمان بر اساس تعالیم اسلام در محیط دانشگاه را از وظایف بالقوه بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: این ماموریت باید در همه دانشگاهها بالفعل شود تا بتوانیم در اسلامی شدن دانشگاهها نقش مهم و  تأثیرگذار خود را ایفا کنیم.

وی در پایان سخنان خود عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه امور بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: برخلاف سایر نهاد ها و تشکلها، بسیج دانشجویی به جای شعار دادن تنها عمل می کند.

انتهای پیام/