کد خبر: 1494 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

مدیر حوزه علمیه اردبیل:

انجام گناه، ناشی از دستکاری قوانین الهی است

حجت الاسلام نوروزی در جمع دانشجویان گفت: اسلام تنها دینی است که علاوه بر امور دنیوی در امور اخروی نیز برای انسان برنامه ریزی کرده است.

انجام گناه، ناشی از دستکاری قوانین الهی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در جمع دانشجویان در سرعین، اسلام را تنها دین نجات بخش بشر معرفی کرد و گفت: انسان چون شناخت به عالم اخروی ندارد نمی تواند برنامه درستی برای سعادت خود داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه بدون علم، شناخت حاصل نمی شود و بدون شناخت هم برنامه ریزی ممکن نخواهد شد، گفت: به همین عدم شناخت از عالم ماورا است که بشر نمی تواند نسبت به برزخ و قیامت برنامه ریزی داشته باشد و از همین رو حقانیت اسلام به اثبات می رسد.

نوروزی در ادامه سخنان خود، دستکاری عالم تکوین را به ضرر بشر دانست و گفت: چون شناخت بشر ناقص است دستکاری در قوانین الهی به ضرر وی تمام خواهد شد.

وی با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و افزایش طوفان های گرد و غبار در جنوب کشور، بروز چنین حوادثی را ناشی از مسئولیت ناپذیری مسئولین دانست و گفت: اگر بشر از ابتدای خلقت مسئولیت انجام کارهای خود را برعهده می گرفت الان زمین شاهد این همه فجایع بشری نبود.

انجام گناه دستکاری قوانین الهی است

مدیر حوزه علمیه اردبیل با بیان اینکه خدا گفته مثلا ربا نخورید ولی بشر می گوید با خوردن ربا آسایش دنیا فراهم می شود، دستکاری قوانین الهی است و ما با انجام گناه در واقع بصورت مستقیم در قوانین تشریحی خداوند دخالت می کنیم .

امر به معروف، معادل قانون محیط زیست در عالم تکوین است

نوروزی امر به معروف و نهی از منکر را معادل قانون محیط زیست در عالم تکوین عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب ساختار باید خودمان دست به کار شویم.

وی کار آمران به معروف را همانند سازمان های مردم نهاد توصیف کرد و افزود:  جلوگیری از تخریب  زمانی اتفاق می افتد که مجری خودش بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشد تا با ندانم کاری خود باعث آسیب بیشتری نشود چونکه ایجاد آسیب بیشتر خود نوعی قانون شکنی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند برای اجرای امر به معروف قانون گذاشته و اگر این قانون درست اجرا نشود به تضاد دیگری تبدیل خواهد شدکه خود به ایجاد ضد قانون مبدل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به شیوه های رایج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اشاره غیر مستقیم، ابراز محبت،اعلام موعظه بصورت پنهانی،بیدار کردن وجدان های خفته و شخصیت قائل شدن از جمله راه های موثر در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/