کد خبر: 1497 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت

گزارش گیری، راهکار اقتصاد مقاومتی نیست

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت با انتقاد از رویه گزارش گیری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی امری دکوری نیست بلکه سرنوشت مملکت را در بردارد.

گزارش گیری، راهکار اقتصاد مقاومتی نیست

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، سید حامد عاملی مدیرکل صنعت،معدن و تجارت در جمع تعدادی از دانشجویان به تبیین اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: تکیه بر فروش نفت امروز معیشت مردن را دچار مشکل کرده است.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت مشکلات اقتصادی امروز ایران را در افتصاد تک محوری ارزیابی کرد و گفت:مبحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای خارج شدن از وضعیت فعلی و عدم وابستگی به منابع نفتی است.

عاملی با بیان اینکه دانشجویان باید حتما مقوله اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور تحقیقاتی خود قرار دهند گفت:با این کار راهبردهای اساسی مد نظر مقام معظم رهبری نیز عمق پیدا خواهد کرد.

وی با انتقاد از نحوه برداشت از کلمه اقتصاد مقاومتی گفتک اقتصاد مقاومتی با برگزاری سمینار و کنفرانس و گزارش گیری محقق نمی شود.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امری دکوری نیست بلکه سرنوشت مملکت را در بر دارد گفتک اگر به این مقوله اززاوبه درست نگریسته نشود شاهد  ظلم بزرگی در حق مردمن در اینده نزدیک خواهیم بود.

عامی در ادامه سخنان خود به بحث حکومت پرداخت و گفت: در دنیای کنونی 3 عامل قدرت،هویت و ثروت تعیین کننده برد حکومت ها است.

وی ملاک تحقق اقتصاد مقاومتی را در تولید ثروت بصورت مستمر خواند و گفت: ثروتی که از راه تولید و یا صادارت غیر نفتی بصورت مستمر بدست نیاید در زمره اقتصاد مقاومتی قرار نمی گیرد.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه 10 سال زمان نیاز است تا بیماری اقتصادی مملکت بهبود پیدا کند گفت:رشد اقتصادی بالای 5 درصد به مدت 10 سال موجب بهبود اوضاع اقتصادی کشور و مردم خواهد شد.

عاملی مشکل کنونی کشور را در مدیریت ناصحیح منابع ارزیابی کرد و گفت: بدون طراحی درست سیستم و استراتژی مناسبت ورود به بحث مدیریت کار اشتباهی است.

وی از دانشجویان خواست با بهره گیری از فرصت طلایی دوران دانشجویی به فراگیری علم طراحی سیستم و علم طراحی استراتژی مبادرت گنند تا در آینده این مملکت نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام/