کد خبر: 1499 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل به مناسبت 13 آبان

عاشورا، مکتب «مقابله اسلام با کفر » است

امروز کسانی در صدد تحريف نرم شعارها و اصول انقلاب و عاشورا بوده و هستند و به جای تطبیق خود با عاشورا و انقلاب در تلاش برای ارائه قرائت و تفسیری از عاشورا منطبق و همخوان با رفتار خود در تایید مواضع فعلی خویش هستند.

عاشورا، مکتب «مقابله اسلام با کفر » است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 13 آبان با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و دعوت از عموم مردم جهت حضور در راهپیماییپرشکوه استکبارستیزی اعلام داشت:- امروز هیچ تصمیم گیری در منطقه بدون لحاظ کردن قدرت جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری ضد استکباری جزیره ثبات در منطقه پر از بحران  غرب آسیا بوده که الهام بخش برای سایر ملل مظلوم در منطقه و جهان است. قراین و شواهد حاکی از تلاش ، فریبکاری  و خباثت آمریکا در استفاده از بستر برجام برای نفوذ در منطقه و ایران بوده،لذا مسئولین بایستی در طول اجرای برجام هوشمندانه عمل کرده و ضمن بی اعتمادی کامل به آمریکا حساسیت های لازم را در جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی دشمن داشته باشند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سيزده آبان ماه يادآور سه واقعه مهم سالروز تبعيد حضرت امام راحل به تركيه در سال 43، به خاك و خون كشيدن دانش آموزان و دانشجويان توسط رژيم منحوس پهلوي در سال 57 و يوم ا... فتح و تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در سال 58  است آمده است: بدون شک سيزده آبان‌ ماه متاّثر و مُلهم از قیام عاشورا بوده و شاخصه‌هاي آن همچون ايستادگي،ولايت پذيري، شهادت طلبی، عدالت خواهي، ذلّت ناپذیری، ظلم ستيزي و نفي هرگونه وابستگي در چارچوب خط سیر مکتب سرخ حسینی و قیام عاشورا بوده است.

این بیانیه در ادامه می افزاید:امروز کسانی در صدد تحريف نرم شعارها و اصول انقلاب و عاشورا بوده و هستند و به جای تطبیق خود با عاشورا و انقلاب در تلاش برای ارائه قرائت و تفسیری از عاشورا منطبق و همخوان با رفتار خود در تایید مواضع فعلی خویش هستند، بدانند عاشورا مکتب «مقابله اسلام با کفر » ، «مقابله عدل با ظلم » ، « مقابله عدد کم با ایمان زیاد در مقابل عدد زیاد با ایمان کم4بوده و تا ابد خواهد بود. به یقین پیام عاشورا این است که عزاداری های ما باید فریاد علیه استکبار و ظلم و حمایت از مظلوم باشد تا ترس به جان دشمنان انداخته و سیزده آبان ها  پدید آورد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان بیانیه گرامیداشت یوم الله 13 ابان با بیان اینکه امسال با توجه به  تقارن  ایام محرم و 13 آبان روز ملّی مبارزه با استکبار و روز مرگ بر آمریکا ، با جمع بین راهپیمایی و عزاداری ، وظیفه دینی و عاشورایی خود را انجام داده و به نحو روشنی نمایان کنیم که عزاداری عاشورا ، یک عزاداری سیاسی علیه یزدیان زمان است به صراحت اعلام داشت:آمریکا شیطان بزرگ و نماد استکبار و نماد سلطه جهانی بوده و رابطه با آمریکا به تعبیر حضرت امام (ره) چون رابطه گرگ و میش است، کسانی که در کشور با تمام توان سعی در بزک کردن چهره کریه آمریکا داشته و دانسته یا نا دانسته همچون ایادی و عناصر آمریکا عمل می کنند و به صورت نرم و غیر حساسیت زا قصد تئوریزه کردن رابطه با آمریکا را دارند ، بدانند پیش از آنها نیز کسانی راه نا راست آنها را رفتند که با پاسخ کوبنده ملّت همیشه در صحنه و آگاه و انقلابی ایران در زباله دان تاریخ دفن شده اند، قطعاً سیزده آبان ماه امسال بار دیگر پاسخ خود را از زبان ملّت انقلابی ایران با فریاد های « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» دریافت خواهند کرد.

 

 

 

بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان اردبيل

به مناسبت فرا رسیدن  یوم ا...13 آبان ماه

 

« آمريكا پس از رژيم اشغالگر قدس ، منفورترين دولت ها نزد ملّت ماست.»

 مقام معظم رهبري «مدّ ظلّه العالی»

 

     امسال نیز همچون سال گذشته 13 آبان ماه  متقارن شده با ماه محرم که بنا بر تاکیدات حضرت امام (ره) جنبه سیاسی  قیام حسینی و مجالس آن بالاتر از همه جنبه های دیگرش بوده و اصلاً مسائل اسلام ، مسائل سیاسی است1.

سيزده آبان ماه يادآور سه واقعه مهم سالروز تبعيد حضرت امام راحل به تركيه در سال 43، به خاك و خون كشيدن دانش آموزان و دانشجويان توسط رژيم منحوس پهلوي در سال 57 و يوم ا... فتح و تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در سال 58  است كه هر يك نقطه عطف تاریخی و عاملي جهت سرعت بخشيدن به روند شكل گيري، تداوم ، استمرار و بالندگي انقلاب بودند.

بدون شک سيزده آبان‌ ماه متاّثر و مُلهم از قیام عاشورا بوده و شاخصه‌هاي آن همچون ايستادگي،ولايت پذيري، شهادت طلبی، عدالت خواهي، ذلّت ناپذیری ، ظلم ستيزي و نفي هرگونه وابستگي در چارچوب خط سیر مکتب سرخ حسینی و قیام عاشورا بوده است.

امروز  پس از 1400 سال، به استناد «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و بیان قاطع امام حسین (ع)  در پاسخ به درخواست بیعت با یزید که فرمودند :« مثلی لا یبایع مثله» ، قیام و پیام کربلا  منحصر در زمان و مکان خاص نبوده و راهی روشن برای همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان  تا قیام قیامت باز می کند و حجت است برکسانی که ادعای حسینی بودن دارند که نباید گرد کسانی که شبیه یزیدند جمع شوند؛ « امام حسین (ع) باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند ؛ پرچم حق نمی تواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد.» 2 ،  قطعاً یزید و شمر امروز سرکردگان آمریکا و اسرائیل هستند. ما یزید و شمر و عبیدا... را لعنت می کنیم تا با حاکمیت طاغوت ، حاکمیت یزیدی ، حاکمیت عیش و نوش ،حاکمیت ظلم به مومنین و شمری بودن و حاکمیت اسلام طاغوتی ، اسلام وهابی و داعشی و اسلام آمریکایی در دنیا مقابله کنیم.3

امروز کسانی در صدد تحريف نرم شعارها و اصول انقلاب و عاشورا بوده و هستند و به جای تطبیق خود با عاشورا و انقلاب در تلاش برای ارائه قرائت و تفسیری از عاشورا منطبق و همخوان با رفتار خود در تایید مواضع فعلی خویش هستند، بدانند عاشورا مکتب «مقابله اسلام با کفر » ، «مقابله عدل با ظلم » ، « مقابله عدد کم با ایمان زیاد در مقابل عدد زیاد با ایمان کم4بوده و تا ابد خواهد بود. به یقین پیام عاشورا این است که عزاداری های ما باید فریاد علیه استکبار و ظلم و حمایت از مظلوم باشد تا ترس به جان دشمنان انداخته و سیزده آبان ها  پدید آورد.

بسيج دانشجویی دانشگاه هاي استان اردبيل ضمن  تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان  و تجدید ميثاق با آرمان هاي بلند و جاوید  حضرت امام (ره) ، شهداي انقلاب و ولي امر مسلمين امام خامنه اي( مدّظلّه العالي) ، استمرار خط راستين انقلاب و امام را در اطاعت و پيروي از ولايت فقيه كه چتر وفاق و وحدت همه جناح هاي سياسي و نماد اقتدار ، اسلاميت و جمهوريت نظام اسلامي است دانسته و با دعوت از دانشجويان و عموم مردم بزرگوار استان جهت شركت در راهپيمايي يوم ا... 13 آبان  ، همراه با شور حسینی، اعلام مي‌دارد:

الف)امسال با توجه به  تقارن  ایام محرم و 13 آبان روز ملّی مبارزه با استکبار و روز مرگ بر آمریکا ، با جمع بین راهپیمایی و عزاداری ، وظیفه دینی و عاشورایی خود را انجام داده و به نحو روشنی نمایان کنیم که عزاداری عاشورا ، یک عزاداری سیاسی علیه یزدیان زمان است.

ب)فاجعه بسیار تلخ و حیرت انگیز منا ،پرده از بی کفایتی حکام دست نشانده و وهابی آل سعود برداشت و سکوت دولت ها و به خصوص دولت های غربی و سازمان های مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ به هیچ وجه قابل قبول نبوده  و قطعاً از حافظه تاریخی ملّت های مسلمان علی الخصوص ملت بزرگ ایران پاک نخواهد شد و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج بایستی این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.

ج-عدم صداقت برخی مدعیان مبارزه با تروریسم آفتی زیانبار برای ریشه کنی این پدیده شوم در منطقه و جهان است. آمریکا و همپیمانانش با وجود ادعا مبنی بر تشکیل ائتلاف علیه داعش عملاً هیچ اقدامی در برابر تهاجم وحشیانه این گروه تروریستی انجام نداده  بلکه قراین و شواهد حاکی از کمک های گسترده این کشور به گروه های تروریستی و همچنین انهدام و بمباران زیر ساخت های حیاتی کشورهای سوریه و عراق به بهانه حمله به داعش است.

د-نامه رهبر معظم انقلاب (مد ظلّه العالی) خطاب به رئیس جمهور محترم در خصوص برجام ، سند بسیار مهم وحدت آفرین ، بصیرت بخش و مسئولیت زا در جهت حفظ اتحاد و انسجام داخلی و وفاق ملی بوده و فصل الخطابی برای تمامی جریانات ، گروه ها ، احزاب و شخصیت های سیاسی است . مطالبه قطعی ما از دولت رعایت کامل ، دقیق و سطر به سطر موارد، تاکیدات و الزامات نه گانه قید شده در این نامه در مسیر اجرای برجام است.

ه- آمریکا شیطان بزرگ و نماد استکبار و نماد سلطه جهانی بوده و رابطه با آمریکا به تعبیر حضرت امام (ره) چون رابطه گرگ و میش است، کسانی که در کشور با تمام توان سعی در بزک کردن چهره کریه آمریکا داشته و دانسته یا نا دانسته همچون ایادی و عناصر آمریکا عمل می کنند و به صورت نرم و غیر حساسیت زا قصد تئوریزه کردن رابطه با آمریکا را دارند ، بدانند پیش از آنها نیز کسانی راه نا راست آنها را رفتند که با پاسخ کوبنده ملّت همیشه در صحنه و آگاه و انقلابی ایران در زباله دان تاریخ دفن شده اند، قطعاً سیزده آبان ماه امسال بار دیگر پاسخ خود را از زبان ملّت انقلابی ایران با فریاد های « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» دریافت خواهند کرد.

و- امروز هیچ تصمیم گیری در منطقه بدون لحاظ کردن قدرت جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری ضد استکباری جزیره ثبات در منطقه پر از بحران  غرب آسیا بوده که الهام بخش برای سایر ملل مظلوم در منطقه و جهان است. قراین و شواهد حاکی از تلاش ، فریبکاری  و خباثت آمریکا در استفاده از بستر برجام برای نفوذ در منطقه و ایران بوده،لذا مسئولین بایستی در طول اجرای برجام هوشمندانه عمل کرده و ضمن بی اعتمادی کامل به آمریکا حساسیت های لازم را در جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی دشمن داشته باشند.

ز-به رژیم متحجر و وهابی آل سعود هشدار می دهیم بیش از این دستان خود را آلوده به خون پیکره جهان اسلام ننموده و از تجاوز و دخالت در کشورهای اسلامی و حمایت از تروریست های جنایتکار در سوریه و عراق و یمن دست بردارد. حاکمان آل سقوط بدانند در صورت اعدام شیخ نِمر تنها روند زوال و فروپاشی خود را سرعت بخشیده و موجب برانگیخته شدن موج تنفّر و قیام از سوی جهان اسلام و علی الخصوص مناطق شیعه نشین عربستان خواهند شد.

ح- امروز فلسطین صحنه آشکار و گویای تقابل بین «ظالم و مظلوم» و «امت اسلامی با رژیم اشغالگر قدس» بوده و نوار غزه سمبلی از مقاومت و اتحاد اسلامی در دنیای اسلام می باشد. داعش این گروهک وحشی تروریستی ، ساخته و پرداخته آمریکا و اسراییل ، آدرس غلط جهت مشغول کردن امت اسلامی به خود است تا در سایه غفلت مسلمانان ، رژیم منحوس صهیونیستی بتواند قبله اول مسلمین را نابود و مبارزین  فلسطینی را از بین ببرد. ما همچون گذشته حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشته و از مسئولین محترم کشور عزیزمان می خواهیم از تمامی ظرفیت های خود جهت حمایت از قدس شریف استفاده نمایند.

«ما ملّت گریه سیاسی هستیم ، ما ملّتی هستیم که با همین اشک ها سیل جریان می دهیم و خرد می کنیم  سد هایی را که در مقابل اسلام ایستاده است.» امام خمینی ره (صحیفه امام ، ج 13 ، ص 328)

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان اردبيل

آبان ماه 1394

1- صحیفه امام ، ج 13 ،ص 324

2- امام خامنه ای  9/1/81

3-امام خامنه ای 19/10/86

4-صحیفه امام ، ج 10 ،ص9

انتهای پیام/