کد خبر: 1502 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱

محمدحسين رجبی دوانی

سیاست نرمش قهرمانانه ،تنها راه خرد کردن روحیه مستکبران است

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در صورتيکه دشمن مستکبر دست برتری دارد و سعی در زيرسلطه بردن و يا نابودی جبهه حق دارد، بايد سياست نرمش قهرمانانه را به کار گيريم و امتيازاتی به دشمن بدهيم و در مقابل امتيازاتی بگيريم، تا برآيند اين حرکت ،موجب پيروزی جبهه حق شود.

سیاست نرمش قهرمانانه ،تنها راه خرد کردن روحیه مستکبران است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، همایش استکبارستیزی با حضور محمد حسین رجبی دوانی استاد دانشگاه امام حسین(ع) و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران به همت انجمن اسلامی دانشجويان و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

 عضو هيات هلمی دانشگاه امام حسين (ع) در اين همايش با بيان اينکه هر فردی يا گروهی مستکبر باشد به جنگ با خدا آمده است، گفت: در خصوص استکبار و استکبارستيزی مبانی قرآنی وجود دارد و در تعاليم دينی نيز به عنوان يک اصل تبيين شده است.

دوانی با بيان اينکه در طول تاريخ افراد و جريان هايی بوده اند که روحيه استکباری داشته اند، افزود: امروز استکبار در همان نظام سلطه ای تعريف می شود که در مباحث سياسی مطرح است.

وی با بيان اينکه اسلام در برابر استکبار موضعی کاملا مشخص و مقابله گونه دارد، تصريح کرد: دشمنان اسلام خوی اصلی شان استکبار است و هر کسی اين خوی را داشته باشد کافر است، حتی اگر به ظاهر دم از اسلام بزند.

عضو هيات هلمی دانشگاه امام حسين (ع) با طرح اين سئوال که آيا می توان کشور و يا ملتی را سراغ داشت که برای خود، ارزش، اهميت و استقلال قائل باشد و بخواهد زير نفوذ چنين طرز فکر و جريان هايی قرار گيرد، خاطرنشان کرد: عموم ملت هايی که تسليم استکبار شده اند، از هويت خود بازمانده اند و اين ها محکوم به فنا هستند.

اين پژوهشگر تاريخ اسلام با بيان اينکه دشمنان مومنان در قرآن به دو دسته تقسيم شده اند، گفت: دسته اول دشمنان آشکار هستند که همان شيطان و کافرانند و دسته دوم دشمنان پنهان هستند که همان جريان نفاق و منافقين می باشند.

وی با بيان اينکه هدف دشمن محو و نابودی مومنان است، افزود: اگر دشمن به گونه ای باشد که بتوان از پس آن برآمد، بايد آنرا محو و نابود کرد.

رجبی دوانی با بيان اينکه اگر امکان نابودی دشمن را نداشته باشيم و دشمن مدام جبهه حق را تهديد کند، بايد خودمان را نيرومند و قوی کنيم، تصريح کرد: وقتی اقتصاد را وابسته به صادرات نفت و واردات بی رويه کرده ايم، دشمن هر موقع اراده کند، می تواند اقتصاد را زمين بزند.

عضو هيات هلمی دانشگاه امام حسين (ع) با بيان اينکه اگر اقتصاد مقاومتی و تدابير مقام معظم رهبری عملی و اجرايی می شد، دشمن قادر نبود ما را از اين نظر تحت فشار قرار دهد، خاطرنشان کرد: از نظر نظامی توانسته ايم بخشی از توانمندی های نظامی را به دنيا نشان دهيم، که اين عمل دنيا را به شگفتی وا داشته است.

اين پژوهشگر تاريخ اسلام تاکيد کرد: در صورتيکه دشمن مستکبر دست برتری دارد و سعی در زيرسلطه بردن و يا نابودی جبهه حق دارد و در اينصورت اگر وارد جنگ شويم نابود می شويم، اينجا است که بايد سياست نرمش قهرمانانه را به کار گيريم و امتيازاتی به دشمن بدهيم و در مقابل امتيازاتی بگيريم، تا برآيند اين حرکت پيروزی جبهه حق شود.

انتهای پیام/