پربازدیدترین ها

کد خبر: 1639 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵

استاندار اردبیل

جنبش دانشجویی مرهون شهدای دانشجو است / مدفعان حرم، مدافعان ارزش ها و امنیت کشور هستند

استاندار اردبیل در کنگره شهدای دانشجو با بیان اینکه جنبش دانشجویی از عوامل مهم ریشه کن کردن استبداد حاکم بر کشور بود گفت: شهدای دانشجو نقش بسزایی در به ثمر نشستن این هدف بزرگ داشتند.

جنبش دانشجویی مرهون شهدای دانشجو است / مدفعان حرم، مدافعان ارزش ها و امنیت کشور هستند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، مجید خدابخش استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل  و مدافعان حرم در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به حوادث 16 اذر سال 1332 گفت: 16 اذر یاد آور ورود دژخیمان آمریکایی به کلاس های درس دانشکده فنی دانشگاه تهران و به شهادت رسیدن 3 دانشجوی آگاه و بیدار به نام های قندچی،شریعت رضوی و بزرگ نیا است.

استاندار اردبیل اهدای دکتری افتخاری به نکسون امریکایی  2 روز بعد از فاجعه 16 آذر بر روی سنگ فرش های آغشته به خون شهدای دانشجو را نقظه ننگین پهلوی ذکر کرد و گفت:  تنها 2 روز بعد از شهادت 3 دانشجوی یادشده در دانشکده حقوق دانشگاه تهران و برروی سنگ فرش های به خون اغشته همان دانشگاه به نیکسون  آمریکایی دکتری  افتخاری حقوق داده شد که این خود به تنهایی  بیانگر وضع استبدادی حکومت شاه است.

خدابخش با بیان اینکه  نهضت بیداری ،اگاهی ، ضد استبدادی و آرمانگرایی همه دست به دست هم داد تا جنبش دانشجویی علیه استبداد زمان به جریان بیافتد گفت: دانشجویان در آن سالهای پر التهاب توانستند رسالت سنگین خود یعنی استقلال و آزادی به ارمغان بیاورند.

وی عوانل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی را خاطر نشان کرد و گفت: همین دانشجویان به رهبری روحانیت در سال های 56 و 57 قیام در محافل علمی کشور را رقم زدند و بعد از مدتی نیز  با حضور در جبهه های نبرد حق بر باطل 8 سال جنگیدند تا استقلال و آزادی بدست آمده حفظ شود.

استاندار اردبیل از شهید مهدی  باکری بعنوان الگوی اساسی نسل جوان امروزی نام برد و گفت: این فرمانده جوان لشکر عاشورا از همین دانشگاه برخواست و انقلاب کرد و رسالت عظیم خود را به نحو احسن انجام داد و در نهایت نیز جاودانه شد.

خدابخش از دانشجویان خواست تا با عزت و آگاهی رسالت خود را در راستای  حفظ استقلال و آزادی هموطنان و تحقق ارزش های اسلامی و تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست صاحب الامر امام زمان(عج) به سرانجام برسانند.

وی در ادامه سخنان خود  حضور در همایش ها و برگزاری مراسم شکر نعمت، عزت و عظمت امنیت امروز کشور  را که مرهون فداکاری ها و از جان گذشتن همین شهداست پیام کنگره به دنیا خواند و گفت: معرفی الگوهای موفق و بی نظیر و بی بدیل برای نسل کنونی کشور دومین پیام کنگره این کنگره به دانشجویان داخل کشور است.

استاندار اردبیل گفت: شهدای دانشجو با وجود اینکه می توانستند با ادامه درس و مشق خود به خیل عظیم  جامعه امروزی بپیوندند اما با انتخابی آگاهانه راه پر ارزش اطاعت و شهادت را برگزیدند تا با تقدیم بهترین دارایی خود یعنی جان، از سید و سالار شهیدان پیروی کنند.

ایثار قوی، سوختن به مثابه شمع برای نورانی ساختن جامعه ظلمت زده است.

استاندار اردبیل با اشاره به آیات قران کریم در خصوص جهاد و شهادت نیز گفت: سوره های بقره و آل عمران آیات مشابهی در خصوص شهادت دارند که بیانگر زنده بودن شهدا و وجود رزق و روزی آنها  نزد خداوند است.

مدافعان حرم، پاسداران واقعی ارزش های انقلاب هستند

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود به تجلیل از شهدای مدافع حرم پرداخت و گفت: شهدای حرم امروز در راستای همان جنبش و حفظ ارزش های نظام و حفظ استقلال و امنیت کشور به ماورای مرزها رفتند تا رسالت سنگین خود را به سرانجام برسانند.

وی از مدافعان حرم بعنوان انسان های فداکار و مجاهدی که حافظ سلامتی حرمین شریف در کربلا، نجف و سوریه هستند نام برد و گفت: مدافعان حرم با اهدای جان خود به استکبار اجازه نمی دهند تا اهداف پلید وهابیت با دستان قصی القلب گروه تروریستی به نام داعش به بار بنشیند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور  27 میلیون عاشق مخلص که علی رغم  هجمه های فراوان دشمنان اسلام در فضای مجازی و تهدیدات انفجارهای انتحاری همانند فرانسه را وصف ناشدنی است.

خدابخش تأثیر امروز  نهضت کربلا در جهان را غیر قابل وصف عنوان کرد و افزود: حضور مردم در همه سنین با پای پیاده و بعضا با پای برهنه در پی دلدار درس است که باید خوب فراگرفت و به نسل های بعدی نیز انتقال داد.

وی مظلومیت شهدای حرم را خاطر نشان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، جنگ داخلی و ملموس تر بود، تشییع روزانه شهدا، اعزام رزمنده ها به مناطق عملیاتی و بمباران شهر ها هر روز تکرار می شد ولی در بحث مدافعان حرم، غربت و مظلومیت موج می زند.

و رزمندگان اسلام بدور از هر گونه هیاهو در نهایت مظلومیت به شهادت می رسند تا از ارزش ها و امنیت ما حفظ شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر این ایثار و شهادت ها تکرار نشود در آینده ای نه چندان دور باید  8 سال دفاع مقدس  را دوباره تجربه کنیم از این روز احترام  و تکریم  و تعظیم رزمندگان گرانقدر و مدافعان حرم در سوریه و عراق واجب و ضروری است.

خدابخش در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار حسین همدانی را گرامی داشت.

انتهای پیام/