پربازدیدترین ها

کد خبر: 1653 ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶

روسای دانشگاههای اردبیل

"دانشجوی فعال" سرچشمه ایجاد تحول در کشور است

روسای دانشگاههای اردبیل از 16 آذر بعنوان روز تاریخ ساز نام برده و گفتند: تحول در کشور و تحقق مسیر پیشرفت کشور از منشاء و مبداء آن یعنی "دانشجوی فعال " سرچشمه می گیرد.

"دانشجوی فعال" سرچشمه ایجاد تحول در کشور است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، روسای دانشگاههای اردبیل به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو با صدور پیام های جداگانه به دانشجویان خود ضمن تبریک این روز تاریخ ساز به مقایسه دوران دانشجویی در پیش از انقلاب با برهه کنونی پرداخته  و از دانشجویان خواستند با تولید علم در کنار حضور در عرصه های مختلف دین خود را به شهدای دانشجو که رسالت عظیم آزادی خواهی را 62 سال پیش به سرانجام رساندند ایفا کنند.

16 آذر ریشه در نهاد پاک دانشجویان خدای جو دارد

 گودر صادثی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فرا رسيدن 16 آذر، روز دانشجو، را به همه دانشجويان آگاه، وارسته و آزاده دانشگاه محقق اردبيلی شادباش گفت و افزود: حرکتی که دانشجويان دانشگاه تهران در سال 1332 انجام داده، با خون خود درخت آزادی را آبياری کردند، با گذشت 62 سال هنوز در خاطره ها مانده و خواهد ماند چرا که ريشه در نهاد پاک و خداجوی آنان داشته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشجويان حق جوی ايران نشان دادند که در راه مبارزه با استعمار، استبداد و استثمار پا به پای توده های مردم ايستاده اند و برای اين همراهی از خون خود نيز به راحتی ميگذرند گفت:دانشجويان ايرانی به عنوان بالنده ترين قشر جامعه نه تنها در آن مقطع تاريخی بلکه بعدها نيز در جريان انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمينی(ره) و دفاع مقدس خالصانه و مخلصانه کمر همت بستند و دين خود را در مقابل ميهن خونرنگشان ادا نمودند.

صادقی در مورد مقایسه دوران دانشجویی پیش از انقلاب با برهه کنونی نیز گفت:خوشبختانه امروز وضعيت با بسياری از دوران ها در دانشگاهها متفاوت است. چراکه در کنار فعاليت های روزمره آموزشی، امکان فعاليت های گسترده دانشجويان با قالبی مدنی در تشکل های سياسی دانشجويی، نشريات دانشگاهی، کانون های فرهنگی و هنری، شورای صنفی دانشجويان، کرسی های آزادانديشی و انجمن های علمی وجود دارد.

وی افزود: ما باید با مجهز کردن خود به مهارت های شغلی و زندگی آينده ای بهتر را رقم بزنيد و نقشی والا را در فرهنگ، سياست و اقتصاد ايران فردا ايفا کنیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مورد فعاليت های سياسی دانشجويان نیز گفت: اینگونه فعالیت ها تا آنجا که در چهارچوب مقررات جاری انجام گیرد نه تنها با ممانعت و بازخواست همراه نيست بلکه مسئولين کشور و در رأس همه آنها مقام معظم رهبری نيز از آنها پشتيبانی می کنند.

 

دانشجویی یک مکتب زنده است 

مهرداد محرم زاده رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل واژه دانشجو را به اندازه کرامت و تقدس انسان، وسیع و پردامنه خواند و گفت:این واژه  آن قدر پر افق  است که هرگاه به هر سوی کرانه اش انگشتی اشاره بکند، نسیمی تازه از آن معنا تراوش می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل واژه «دانشجو» و برداشت از آن را نیازمند دگرگونی کلی و فکری عنوان  کرد و گفت: دوران دانشجویی برخلاف ظاهر آن مقطعی نیست و به یک طبقه اجتماعی در جامعه تعلق ندارد.

محرم زاده  با بیان اینکه  دوران دانشجویی زمان بر نمی تابد گفت:دانشجویی یک مکتب است و از این رو  همیشه زنده  و پایبند به ارزش های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و مطیع مقام معظم رهبری هست.

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی دانشجو  را به عنوان قشر باسواد و فرهنگی جامعه معرفی کرد و افزود: افزون بر شخصیت اجتماعی ،خود دانشجو الگوی رفتار و تفکر دیگران است. 

 

 لحظات تاریخی دانشجوئی از انقلاب تا کنون میراث بی بدلیل فرزندان ملت است

فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تبریک این روز بزرگ به تمام دانشجویان گفت:بی شک 16 آذر نقطه عطف و بیاد ماندنی در پیشانی عرصه علم و دانش کشور است که همچون برگ زرینی در دانشگاههای میهن عزیز اسلامی متبلور است و ما باید لحظات تاریخی دانشجوئی را از انقلاب تا کنون بعنوان میراث بی بدلیل به فرزندان خود منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه بدون تردید واقعیت موجود بیانگر تحول، پویائی، و تلاش گسترده دانشجویان است کفت: تحول در کشور و تحقق مسیر پیشرفت کشور از منشاء و مبداء ان یعنی دانشجوی فعال سرچشمه می گیرد.

انتهای پیام/