پربازدیدترین ها

کد خبر: 1692 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷

امام جمعه اردبیل

جشن سالگرد استقلال قره باغ در کنگره آمریکا اهانتی بزرگ به ملت آذربایجان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، سفر وزیر خارجه جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به واشنگتن و برگزاری مراسم سالگرد استقلال قره باغ در کنگره آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را اهانتی بزرگ به ملّت آذربایجان و نقض صریح تمامیت ارضی آذربایجان دانست.

جشن سالگرد استقلال قره باغ در کنگره آمریکا اهانتی بزرگ به ملت آذربایجان است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، با اشاره به کشتار مردم پاچنار، نارداران و زاریای نیجریه در موسم اربعین، این کشتار را تصادفی ندانست و آن را نمادی از واهمه و هراس استکبار جهانی از انتشار فرهنگ عاشورا دانست و افزود: جاذبه و پیام کربلا فوق العاده بوده و برای زمامداران خودسر وحشتناک و کابوس است.

وی گفت: سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات را نشانه خوبی از صدور توطئه و دستور کشتار از طرف آنها دانست.

علاملی افزود: اگر در آذربایجان و نیجریه یک اسلام خنثایی فعالیت می کرد بسیاری از این حوادث پیش نمی آمد.
وی سپس به بحث نقاط اشتراک و وجوه شباهت کشتار نارداران و زاریای نیجریه وارد شده و در این خصوص اظهار داشت: با توجه به این اشتراکات می توان نتیجه گرفت که هر دو این حوادث از یک آبشخور نشأت می گیرند.
وی در ادامه گفت: ارتش نیجریه به جای اینکه با گروه تروریستی بوکوحرام که سیل آسا مردم آفریقا را می کشد مبارزه کند بیشتر از آنها از شیعیان می کشد. دولت آذربایجان نیز به جای مبارزه با وهابی ها و ارمنی ها با مسلمانان مبارزه می کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها سفر وزیر خارجه جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به واشنگتن و برگزاری مراسم سالگرد استقلال قره باغ در کنگره آمریکا را به شدت محکوم کرد و آن را اهانتی بزرگ به ملّت آذربایجان و نقض صریح تمامیت ارضی آذربایجان دانست.
وی گفت: ملّت آذربایجان نباید در برابر این تحقیر و اهانت ساکت بماند و الّا آمریکا قدمهای خطرناک تری را در آینده بر خواهد داشت.
وی ادامه داد: از این جنایت و تحقیر آمریکا اگر هر مسلمان آذری دق مرگ شود معلوم نیست. آمریکا با این جنایت مزد خوبی برای دولت آذربایجان بخاطر سرکوب اسلام گراها داد.
حضرت آیت الله عاملی در ادامه افزود: ما آذری های ایران در این مصیبت با ملّت آذربایجان غمگسار هستیم و اعلام می کنیم ما مثل شما و بلکه بیشتر از شما به استقلال قره باغ حساس هستیم و نمی خواهیم جای پایی برای آمریکا و اسرائیل در منطقه درست شود.
وی گفت: از این خیانت آمریکا دولت آذربایجان باید درس بگیرد و بداند سرکوب کسانی که در نارداران مرگ بر آمریکا می گفتند و پاک کردن این شعار از دیوارهای نارداران و انداختن این شعار به سطل اشغال یک خطای بزرگ برای دولت آذربایجان بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها اعتراف حکام آژانس هسته ای بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران را یک موفقیت بزرگ دانست و اظهار داشت: چند عامل در این موفقیت دخیل بوده است. در وهله اول نقش مقام معظم رهبری است که در طول مذاکرات از موضع اقتدار صحبت کرد و همچنین با مواضع فوق العاده مانع از استحاله انقلاب اسلامی و نفوذ شد. در وهله دوم ملت نقش فوق العاده ای داشته است. آنها با تحمل حصار فلج کننده خدمت فوق العاده برای موفقیت دولت مردان در مذاکره کردند و در وهله سوم اقتدار هسته ای و توانمندی علمی ایران و سرعت پیشرفت و فتح سنگرهای دانش استراتژیک نقش ویژه در این موفقیت داشت و آنها مجبور بودند ایران اسلامی را در این عرصه مهار بکنند و عنصر چهارم موفقیت، همت و درایت و حسن استفاده دولت محترم از ظرفیتهای سه گانه قبلی بود.
وی در خاتمه سه مطالبه از دولت را مطرح کرد: اول اینکه پیشرفتهای علمی هسته ای ایران متوقف نشود. دوم اینکه بعد از اعتراف فوق حقوق ملت از سردمداران قطعنامه های ظالمانه استیفاء شود و سوم اینکه تحریمهای جدید تحت عناوین دیگر بر ملت تحمیل نشود.
 

انتهای پیام/