کد خبر: 1751 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸

بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت 9 دی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل با صدور بیانیه ای خواستار محاکمه و مجازات سران فتنه و رسیدگی به جرائم آنها در دادگاه های نظام اسلامی شد و اعلام داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ اقتدار ملّی و منافع کشور و تامین رفاه اجتماعی در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمنان است.

بیانیه بسیج دانشجویی استان اردبیل به مناسبت 9 دی

به گزارش ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 9دی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه 9 دي روز بصيرت و پايداري ملّت ايران در شناخت حق از باطل و پشتيباني از نظام و ولايت فقيه بود، آمده است: در هشت ماه فتنه، تمامي دشمنان اعم از خارجي و گروه هاي ضد انقلاب داخلي وابسته به آنها در مقابل نظام اسلامي صف آرائي كرده و هر آنچه از كودتاي نرم و انقلاب های مخملين مي دانستند براي از بين بردن نظام به كار بردند. فتنه اي كه به بهانه دروغين و رمز «تقلب» به پا شد، با پياده نمودن و اجرائي كردن تئوري ها و روش هاي براندازانه، محصول فكر بنيادها و نظريه پردازان سرويس هاي جاسوسي و اتاق هاي فكر غربي توسط عوامل وابسته، تا 9 دي 88 استمرار يافت؛ فتنه گران با نامگذاري محرم 88  به « محرم سبز» تلاش داشتند تا از فضاي مذهبي و شلوغي ايام محرم براي فتنه انگيزي بهره بگيرند، و روز عاشورا در حالي كه شهر تهران تعطيل و مردم وفادار به انقلاب و امام حسين (ع) مشغول عزاداري بودند به خيابان هاي مركزي شهر ريخته و جسارت ها و توهين هایي كردند كه در تاريخ انقلاب بي سابقه بود. همين جسارت ها كافي بود تا كاسه صبر ملّت لبريز گشته، با حرکت عاشورایی و سرازير شدن به خيابان ها در سراسر كشور در حمايت از ولايت، مرگ فتنه را دامن بزنند. در حقیقت یوم ا... 9دي فصل الخطابي براي تمامي دسيسه ها و فتنه انگيزي ها بود و به تعبير رهبر معظم انقلاب در تاريخ براي هميشه ماندگار گشت.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بيانيه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در گراميداشت حماسه بي نظير و غرور آفرين 9 دي    

«حادثه 9 دی در تاریخ یک حادثه ماندنی است.»

رهبر معظّم انقلاب مد ظلّه العالی

        

 يوم ا... 9 دي به عنوان نماد تجدید پیوند و پیمان امام و امت اسلامی و فصل الخطاب پایان فتنه 88 حقيقتاً برگ زرّين و حماسه بي نظير ديگري از ملّت حماسه ساز و تاريخ پرافتخار ايران اسلامي است. با مرور وقايع هشت ماه فتنه انگيزي دشمنان خارجي و ايادي داخلي آنها در سال 88، به خوبي مي توان به عظمت اين حماسه بزرگ پي برد.

9 دي روز بصيرت و پايداري ملّت ايران در شناخت حق از باطل و پشتيباني از نظام و ولايت فقيه بود. در هشت ماه فتنه، تمامي دشمنان اعم از خارجي و گروه هاي ضد انقلاب داخلي وابسته به آنها در مقابل نظام اسلامي صف آرائي كرده و هر آنچه از كودتاي نرم و انقلاب های مخملين مي دانستند براي از بين بردن نظام به كار بردند. فتنه اي كه به بهانه دروغين و رمز «تقلب» به پا شد، با پياده نمودن و اجرائي كردن تئوري ها و روش هاي براندازانه، محصول فكر بنيادها و نظريه پردازان سرويس هاي جاسوسي و اتاق هاي فكر غربي توسط عوامل وابسته، تا 9 دي 88 استمرار يافت؛ فتنه گران با نامگذاري محرم 88  به « محرم سبز» تلاش داشتند تا از فضاي مذهبي و شلوغي ايام محرم براي فتنه انگيزي بهره بگيرند، و روز عاشورا در حالي كه شهر تهران تعطيل و مردم وفادار به انقلاب و امام حسين (ع) مشغول عزاداري بودند به خيابان هاي مركزي شهر ريخته و جسارت ها و توهين هایي كردند كه در تاريخ انقلاب بي سابقه بود. همين جسارت ها كافي بود تا كاسه صبر ملّت لبريز گشته، با حرکت عاشورایی و سرازير شدن به خيابان ها در سراسر كشور در حمايت از ولايت، مرگ فتنه را دامن بزنند. در حقیقت یوم ا... 9دي فصل الخطابي براي تمامي دسيسه ها و فتنه انگيزي ها بود و به تعبير رهبر معظم انقلاب در تاريخ براي هميشه ماندگار گشت.

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي استان اردبيل ضمن گراميداشت اين روز بزرگ و تجديد پيمان با مقام عظماي ولايت و تاكيد برآرمانهاي بلند انقلاب و امام، حمایت و همراهی همه جانبه خود را از حرکت ماندگار و تاریخی 9 دی بار دیگر اعلام داشته و خواستار محاکمه و مجازات سران فتنه و رسیدگی به جرائم آنها در دادگاه های نظام اسلامی بوده و اعلام می دارد:

1- پیشرفت درون زا و اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ اقتدار ملّی و منافع کشور و تامین رفاه اجتماعی در مقابل زیاده     خواهی ها و زورگویی های دشمن و بی اثر نمودن تحریم ها می باشد؛ منظور ما از اقتصاد مقاومتی یک سیستم اقتصادی با تکیه بر توانایی ها و قابلیت های داخلی است و هرگز  به معنای حصار کشیدن دور خود و قطع ارتباط با سایر کشورها نیست.

2-گروه ها و احزاب و جریانات سیاسی منهای اسلام، امام، انقلاب و ولایت فقیه مشروعیت ندارند و برخی گروه ها برای حضور در اردوگاه انقلاب حتماً باید دامن خود را از وجود دگراندیشان پاک کنند. فتنه 88 قطعاً خط قرمز نظام و رهبری بوده و عوامل آن که ظلم بزرگی بر علیه انقلاب و مردم روا داشتند راه خود را از مسیر نظام جدا کرده و نمی توانند مورد اطمینان مردم در سپردن مسئولیت ها قرار گیرند. 

3- برخی از بازماندگان و وابستگان گروه های  تندروی فعال در دانشگاه ها که هم اینک فضا را مساعد برای فتنه انگیزی  می بینند با تاثیر پذیری از جریانات افراطی بیرون از دانشگاه و پیروی از فتنه، با در پیش گرفتن رفتاری تند و رادیکالی و به تشنج کشاندن فضای دانشگاه ها و طرح مطالبات فتنه و فشار به نظام قصد فراهم نمودن بستر چانه زنی برای فتنه گران را دارند لذا صمیمانه به آنان هشدار می دهیم که بیش از این خود را ملعبه دست گروه های افراطی پرده نشین بیرون از دانشگاه نکنند

4- قانون شکنی فتنه گران نتیجه ای جز ایده وار شدن دشمنان و تشدید تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان نبود، اسناد مکفی در نشان دادن نقش بیگانگان در طراحی عمل براندازانه فتنه و تبعیت عوامل و عناصر همسوی داخلی با دشمنان چنان اظهر و من الشمس می باشد که از دستگیری عوامل مرتبط با برخی سفارت خانه های خارجی تا بازداشت تعداد زیادی از عوامل گروهک منافقین و بهایی و اظهارات وحمایت های معنوی و مادی صریح مقامات غربی از برخی جریانات سیاسی میدان دار فتنه همه و همه تنها گوشه ای از اسناد آشکار این همراهی است.

5- رشد فرهنگ شیعه با نگاه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در جهان به دغدغه مشترک میان غربی ها، صهیونیست ها و آل سعود وهابی تبدیل شده است به همین خاطر از هیچ جنایتی برای کشتار و قلع و قمع شیعیان در جهان دریغ نمی کنند و سکوت ننگین مجامع بین المللی نیز مهر تاییدی است برکشتار جنایت کارانه ی آنها، بنابراین از دستگاه دیپلماسی می خواهیم با اتخاذ مواضع صریح و جدی در راستای استیفای حقوق شیعیان مظلوم در جمهوری آذربایجان، نیجریه و پاراچنار اقدامات اساسی و لازم را انجام بدهند. به دولت های اروپایی، غربی و عربی مرتجع نیز هشدار می دهیم دست از حمایت گروه های تکفیری و تروریستی بردارند و بدانند پیروی از سیاست های آمریکا، نتیجه ای جز ذلت و فروپاشی تدریجی آنها نخواهد داشت.     

والسلام عليكم و رحمه‌ا... و بركاته

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي  دانشگاه هاي استان اردبيل

دی ماه 1394

انتهای پیام/