کد خبر: 1780 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰

با حضور حجت الاسلام نظری

همایش ائمه جماعت دانشگاه های استان اردبیل برگزار شد

همایش ائمه جماعت دانشگاه های استان اردبیل به منظور بررسی و تبیین مسائل دانشجویی،بیانات مقام معظم رهبری و پروژه نفوذ در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

همایش ائمه جماعت دانشگاه های استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بعد از ظهر امروز همایش ائمه جماعت دانشگاه های اردبیل با سخنرانی حجت الاسلام نظری مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با هدف تبیین مسائل روز،بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ و فتنه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حجت‎الاسلام و المسلمین کاظم معاضدی‌عالی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این همایش ائمه جماعت دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه ائمه‌جماعت در کرسی تبلیغ قرار گرفته‌اند گفت: روحانیون فعال در دانشگاه ها باید بصورت ویژه به این مساله توجه داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه ائمه‌جماعت حوزه خوابگاه‌ها نباید صرفاً به اقامه نماز اکتفا کنند، افزود: ائمه‌جماعت باید وقتی را نیز قبل و یا بعد از اقامه نماز به پرسش و پاسخ دانشجویان در زمینه های مختلف اختصاص دهند.

معاضدی‌عالی حضور روحانی در مراکز درمانی را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ائمه‌جماعت در مراکز درمانی نیز باید نسبت به تشریح احکام پزشکی و بیماران بصورت جدی توجه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نظری  مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز و از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در ادامه برنامه به تبیین مسائل روز پرداخت و افزود: با نگاهی به تاریخ انقلاب و بررسی رخدادهای پس از انقلاب پروژهع نفوذ دشمن براحتی برای صاحبان فکر قابل شهود است.

نظری با بیان اینکه یک جامعه دارای سه بستر حق، باطل و شبهه است،اظهار داشت: جامعه حق و باطل هر دو دارای علم، پرچم و قبله هستند.

وی افزود: تنها در جامعه شبهه است که عَلم، جهت و قبله وجود ندارد و ممکن است مردم را گیج کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه نفوذ هم گفت: نفوذ فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناک‌تر از نفوذ سیاسی است.

نظری در پایان سخنان خود از حوزه‌های علمیه بعنوان کارخانه مطهری‌سازی نام برد و گفت: همچنانکه انشگاه‌ها کارخانه‌های چمران‌سازی باید راه اندازی کنند، حوزه ها نیز باید در پرورش شهید مطهری ها پیش از این تلاش کنند همچنانکه مجموعه سپاه پاسداران بعد از پایان 8 سال دفاع مقدس توانست همپای شهید باکری همچون قاسم سلیمانی بوجود آورد.

پخش کلیپ های متناسب با موضوع همایش از قبیل وهابیت,اسلام امریکایی،شیعه انگلیسی و نفوذ از جمله برنامه های همایش ائمه جماعت دانشگاه های اردبیل بود.

انتهای پیام/