کد خبر: 1820 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲

نماینده ولی فقیه در استان:

دولت با تمام توان توهم بزرگ "تحریم در خصوص ایران بسیار کارساز است" را از فکر 1+5 خارج کند.

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اجرایی شدن برجام را قدمی مهم و خرسندی مقام معظم رهبری را نشان موفقیت دانست و اظهار داشت: توافق با این کیفیت قطعاً نتیجه مقاومت ملت بزرگ ماست.

دولت با تمام توان توهم بزرگ "تحریم در خصوص ایران بسیار کارساز است" را از فکر 1+5 خارج کند.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از اذرسلام، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل اجرایی شدن برجام را قدمی مهم و خرسندی مقام معظم رهبری را نشان موفقیت دانست و اظهار داشت: توافق با این کیفیت قطعاً نتیجه مقاومت ملت بزرگ ماست و الا قطعاً کشور ما و مسئولین در موضع ضعف قرار می گرفتند و در آن صورت با تشکیلات هسته ای ما همان معامله را می کردند که با تشکیلات هسته ای قذافی انجام دادند یعنی همه چیز را جمع و ملت ما را از تکنولوژی برتر و حساس هسته ای به کلی محروم می کردند.

حضرت آیت الله عاملی با مدح بلیغ از مقاومت 35 ساله ملت در برابر اراده اهریمنی استکبار جهانی آن را یک پدیده استثنایی در میان ملت ها دانست و گفت: دولت آذربایجان تاب و تحمل در برابر افول قیمت نفت و روبل را از دست داده و ملت خود را در یک شرائط بسیار اسف بار قرار داده است و موجبات اعتراضات مردمی و بزه های خاص را فراهم آورده است.

وی همچنین به شرائط بحرانی اقتصاد ترکیه اشاره کرد که در عرض چند هفته تحریم دولت روسیه درست شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: برجام تا اینجا به نفع ایران است چون اولا دانش هسته ای در دست ماست ثانیا فرجه اقتصادی برای کشور ما درست شده و این یک حرکت بزرگ تاکتیکی است ثالثا سیاست های کلان کشور در دست رهبری است و دولت ها مجری این سیاست ها هستند.

وی در این خصوص افزود: این سیاست ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب، سپس به امضاء رهبری می رسد. بنابراین تغییر در ماهیت انقلابی ایران که آرزو و مقصد اصلی دولت استکباری از توافق هسته ای است یک رؤیای غیرقابل تعبیر است.

وی اساس سیاست های کلان کشور را عدم تنازل از اصول و آرمانهای انقلاب و اسلام دانست و گفت: موفقیت اخیر هم نتیجه تنازل از اصول نیست بلکه معلول مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب است و اگر از اصول تنازل می کردیم با این مقدار هم با ما توافق نمی کردند.

خطیب جمعه اردبیل افزود: ما تردیدی نداریم که آنها ناچار از این توافق بودند و قطعا به اندازه ذره ای برای ما خیرخواهی ندارند، به همین جهت مقام معظم رهبری در جراید به رئیس جمهور پنج هشدار بسیار مهم را متذکر شدند.

وی ادامه داد: هشدار اول این بود که دولت مردان مواظب غدر، خلف وعده وعهد شکنی دشمن در مرحله اجرایی باشند و نباید به آنها وثوق و اعتماد داشته باشند و رفع تحریم به تنهایی برای رشد و توسعه اقتصادی کافی نیست و اصول اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود.

حضرت آیت الله عاملی افزود: با وجود ظرفیت های مهم اقتصادی در برجام، ولی طبق گفته های عراقچی ملت نباید انتظار معجزه اقتصادی از برجام داشته باشند.

وی به لزوم تنظیم مراکز مالی و بانکی کشور و به لزوم توجه جدی به واردات بی رویه به عنوان دو رکن از ارکان اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی در نهایت از دولت خواست: با تمام توان این توهم بزرگ "تحریم در خصوص ایران بسیار کارساز است" را از فکر و اندیشه و باور 1+5 خارج کند.

انتهای خبر/