پربازدیدترین ها

کد خبر: 1866 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲

عباسی در جمع دانشجویان:

امضای قرارداد زیرمجسمه فاتح روم، اشتباه دولت راجبران می‌کند

رئیس اندیشکده یقین گفت: مسئولان تشریفات دولت ایران، در صورتی می‌توانند این اشتباه خود را جبران کنند که مذاکرات آتی مقامات ایتالیایی در ایران، زیر مجسمه سپهبد سورنا فاتح جنگ ایران با روم صورت بگیرد.

امضای قرارداد زیرمجسمه فاتح روم، اشتباه دولت راجبران می‌کند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو،نشست سیاسی با عنوان باید ها و نباید های انقلابی گری با هدف تبیین گفتمان انقلاب و با حضور حسن عباسی؛ رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان شهرستان لنجان برگزار شد.

حسن عباسی در این نشست با اشاره به مذاکرات اخیر صورت گرفته بین ایران و کشور های اروپایی گفت: متأسفانه برخی از جریان ‌های سیاسی در داخل کشور؛ نگاه خوش ‌بینانه ‌ای به غربی ها و امریکا دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، اضافه کرد: وقتی بعد از ۳۷ سال، کشور ایران هواپیما را از فرانسه وارد می کند، نباید به خود ببالیم چرا که این موضوع دلیلی بر بی ‌تدبیری و نیز نبود روحیه انقلابی در مدیران داخلی است.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه تصریح کرد: عمر انقلاب اسلامی ایران بر خلاف تصور عده ای بیش از ۳۷ است؛ چراکه برخی معتقد هستند اگر حکومت پهلوی به مردم جفا نمی کرد و کشف حجابی صورت نمی گرفت، انقلاب اسلامی ایران شکل نمی گرفت.

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از زمان امامت امیرالمؤمنین (ع) و واقعه غدیر آغاز شد است، بیان داشت: این انقلاب به تدریج و با رهبری ۶۱ نفر مدیریت شده است که امام خمینی (ره) نفر شصتم این انقلاب بودند.

وی در ادامه سخنان خود تفاوت نیروهای نظامی و اقتصادی کشور را تفاوت در میزان تعهد و به نظام و داشتن روحیه انقلابی برشمرد و افزود: تفاوت این نیروها به میزان سواد نیست و اقتدار نظامیان ایران در عرصه بین المللی بیانگر همین مسئله است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به دستگیری زبده ترین رنجرهای نیروی دریایی آمریکا به دست سربازان ایرانی، تصریح کرد: این مسئله هیمنه آمریکا را درهم شکست و باور غلطی را که امریکا در خصوص قدرت نیروهای نظامی خود در جهان و اذهان عمومی ایجاد کرده بود، نابود ساخت.

عباسی در خصوص سفر رئیس جمهور به ایتالیا، بیان داشت: در این سفر گفت و گوی روحانی با مقامات ایتالیایی زیر سم اسب فاتح ایران انجام شد و این اولین باری نیست که مقامات اروپایی جسارت هایی این چنینی را علیه ایران مرتکب می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان تشریفات دولت ایران، در صورتی می توانند این اشتباه خود را جبران کنند که مذاکرات آتی مقامات ایتالیایی در ایران، زیر مجسمه سپهبد سورنا فاتح جنگ ایران با روم صورت بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی کشور همواره به فراسوی مرزها برای واردات کالا چشم داشته اند، بیان داشت: توان دفاعی ما همواره به توان اقتصادی سوبسید داده است و گران ترین پدیده، یعنی امنیت را برای ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با این وجود اقتصادی ‌های ما در سایه این امنیت به فکر تولید داخلی و کار انقلابی در کشور نبودند.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی گری لازمه فعالیت اقتصادی در کشور است، افزود: در کشور ایران افرادی نظیر شهید تهرانی ‌مقدم، نسل ‌های جدیدی از موشک‌ های بالستیک را به سیستم دفاعی ایران می افزایند اما در صنعت هایی نظیر خودروسازی، هنوز دستمان را به سمت کشورهای غربی دراز می کنیم.

عباسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنابرنظر بسیاری از اقتصاد دانان، علم اقتصاد در دنیا در حال فروپاشی است و بی تردید این علم که در دانشگاه های ما نیز تدریس می شود، گره گشای مشکلات اقتصادی کشور نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نبود روحیه جهادی و انقلابی در اقتصادی ها، باب مذاکرات را باز کرد، بیان داشت: اقتصاد دانان کشور ما می توانستند با بهره گیری از این روحیه و با تکیه بر توان داخلی، ایران را نسبت به بیرون از مرزها بی نیاز کنند.

رئیس اندیشکده یقین در پایان خاطر نشان کرد: جوانان کشور باید از کارشکنی‌ های مدیران اقتصادی کشور باخبر باشند و باید بدانند که دلیل سهل انگاری مدیران داخلی در چیست.

انتهای پیام/