پربازدیدترین ها

کد خبر: 1893 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

بيانيه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل

"انقلاب اسلامی" بدهکار هیچ کس نیست

با نزدیک شدن به زمان انتخابات و پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان ، متاسّفانه برخی سخنان و رفتارهای بروز یافته در روزهای اخیر نگرانی ها را دو چندان کرده که مبادا در پشت این سخنان تند و غیر مسئولانه ، سناریویی شبیه فتنه 88 نهفته باشند.

"انقلاب اسلامی" بدهکار هیچ کس نیست

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و جلب توجّه به حساسیتی که این دوره از انتخابات دارد، پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان، با صدور بیانیه ای اعلام داشت: متاسّفانه برخی سخنان و رفتارهای بروز یافته در روزهای اخیر از جانب افراد و شخصیت هایی که خود با جزئیات ساختار  نظام و فعل و انفعالات سیاسی حاکم بر کشور آگاهی و شناخت کامل دارند، نگرانی ها دو چندان شده که مبادا در پشت این سخنان تند و غیر مسئولانه ، سناریویی شبیه فتنه 88 نهفته و برخی به دنبال چالش آفرینی در عرصه انتخابات باشند.

این بیانیه با اشاره به اینکه هاشمی در سخنان اخیر خود در آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام به میهن ، در فرودگاه مهر آباد از روی عصبانیت در اعتراض نسبت به رد صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای نگهبان اظهار داشته :«همه باید به امام (ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم،بدهکارها هدیه خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند. صلاحیت شخصی را که اشبه به جدّش امام خمینی است ، قبول نمی کنید ؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده اید؟!چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟!.....» می افزاید: هاشمی با احساسی کردن فضای یادبود امام، دست به یک عوام فریبی کم سابقه می زند و با بهانه قرار دادن « بدهکاری به امام» در واقع یک بار دیگر از « طلبکاری خودش » از انقلاب و مردم پرده برمی دارد، در حالی که خود بهتر از دیگران می داند که در قانون و مرام امام ، کسی بدهکار شخص امام و خانواده اش نیست؛ در حقیقت از دیدگاه امام «همه افراد به انقلاب بدهکار هستند»و « انقلاب بدهکار هیچ کس نیست» و عوام فریبی هاشمی و تضاد اندیشه وی با اندیشه و راه امام زمانی مشخص تر می شود که وی « احراز صلاحیت نواده امام از طریق رفع بدهکاری امام» را مطرح می کند.در جمهوری اسلامی که امام آن را بنا نهاد همه در برابر قانون یکسان بوده و از حق برابر برخوردار هستند لذا همه بایستی در مقابل قانون خاشع بوده و به قانون احترام بگذارند. در حقیقت کسانی که سرمایه و آبروی اجتماعی خود را از امام دارند و منهای امام ، واجد هیچ موقعیت و امتیازی در نظر مردم نیستند ، بدهکارترند و نه اینکه مردم بدهکار کسی یا خانواده ای باشند.این سخن امام است که می فرماید:«انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه ها و لیبرال ها می خوریم. آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارندگشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول ، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید؟! چرا جنگ کردید؟! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده ایم و صدها چرای دیگر.» ، اینها سخنان گهر بار حضرت امام در بیداری و اصل کلام و راه آن حضرت است و نیازی به خواب دیدن برخی افراد یا خاطره بافی ایشان ندارد ،و به صورت مثبوت و مضبوط وجود دارند. حال این اوج عوام فریبی و اجحاف در حقوق ملّت و بر خلاف راه و منش امام  نیست که آقای هاشمی از شورای نگهبان می خواهد با عبور از قانون،از طریق یک رانت ویژه ، نواده امام را تایید صلاحیت کنند.هرچند به نظر می رسد آقای هاشمی با کشاندن سید حسن و بیت حضرت امام به چنین ورطه ای  به دنبال استفاده و نجات سیاسی خود و خانواده اش  است و این قطعاً جفای بزرگ هاشمی به انقلاب و امام است . لازم به ذکر است شورای نگهبان، نهاد قانونی و مورد تاکید حضرت امام  بوده که تضعیف آن را امام راحل مساوی با فساد دانسته و فرد تضعیف کننده به این نهاد را مفسد فی الارض معرفی نموده است.
بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل در پایان بیانیه خود اعلام داشت: ر نهایت با توجه به اینکه طراحی آقای هاشمی برای انتخابات، به ویژه انتخابات خبرگان به هم خورده و امید وی به تغییر ترکیب خبرگان آینده کم رنگ گشته و عدم همراهی  لازم با وی از سوی جریان اصلاحات ، گمان می رود این گونه هجمه به  نهاد نگهبان انقلاب  و شورای مورد تایید امام و رهبری نتیجه همین ناکامی ها باشد  ، خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرموده و عاقبت به خیر گرداند.
انتهای پیام/
 
متن کامل بیانیه بسیج دانشحویی استان اردبیل

باسمه تعالی

بيانيه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در خصوص هجمه اخیر هاشمی رفسنجانی

خطاب به شورای نگهبان

 

 با نزدیک شدن به زمان انتخابات و جلب توجّه به حساسیتی که این دوره از انتخابات دارد، پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت  نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان ، متاسّفانه برخی سخنان و رفتارهای بروز یافته  در روزهای اخیر از جانب افراد و شخصیت هایی که خود با جزئیات ساختار  نظام و فعل و انفعالات سیاسی حاکم بر کشور آگاهی و شناخت کامل دارند، نگرانی ها دو چندان شده که مبادا در پشت این سخنان تند و غیر مسئولانه ، سناریویی شبیه فتنه 88 نهفته و برخی به دنبال چالش آفرینی در عرصه انتخابات باشند.

از جمله افرادی که شاید بیشتر از  هر عنصر سیاسی دیگر به دنبال طرح مباحث جدید در انتخابات می باشد آقای هاشمی رفسنجانی است.ارزیابی منصفانه  برخی اظهارات اخیر ایشان این نکته را نشان می دهد که آقای هاشمی در پازلی ایفای نقش می کند که حداقل می توان گفت با آموزه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در باب انتخابات و بررسی صلاحیت ها ، فرسنگ ها فاصله دارد .

هاشمی در سخنان اخیر خود در آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام به میهن ، در فرودگاه مهر آباد از روی عصبانیت در اعتراض نسبت به رد صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای نگهبان اظهار داشته :«همه باید به امام (ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم،بدهکارها هدیه خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند. صلاحیت شخصی را که اشبه به جدّش امام خمینی است ، قبول نمی کنید ؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده اید؟!چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟!.....»، هاشمی با احساسی کردن فضای یادبود امام، دست به یک عوام فریبی کم سابقه می زند و با بهانه قرار دادن « بدهکاری به امام» در واقع یک بار دیگر از « طلبکاری خودش » از انقلاب و مردم پرده برمی دارد، در حالی که خود بهتر از دیگران می داند که در قانون و مرام امام ، کسی بدهکار شخص امام و خانواده اش نیست؛ در حقیقت از دیدگاه امام «همه افراد به انقلاب بدهکار هستند»و « انقلاب بدهکار هیچ کس نیست» و عوام فریبی هاشمی و تضاد اندیشه وی با اندیشه و راه امام زمانی مشخص تر می شود که وی « احراز صلاحیت نواده امام از طریق رفع بدهکاری امام» را مطرح می کند.در جمهوری اسلامی که امام آن را بنا نهاد همه در برابر قانون یکسان بوده و از حق برابر برخوردار هستند لذا همه بایستی در مقابل قانون خاشع بوده و به قانون احترام بگذارند. در حقیقت کسانی که سرمایه و آبروی اجتماعی خود را از امام دارند و منهای امام ، واجد هیچ موقعیت و امتیازی در نظر مردم نیستند ، بدهکارترند و نه اینکه مردم بدهکار کسی یا خانواده ای باشند.این سخن امام است که می فرماید:«انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه ها و لیبرال ها می خوریم. آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارندگشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول ، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید؟! چرا جنگ کردید؟! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده ایم و صدها چرای دیگر.» ، اینها سخنان گهر بار حضرت امام در بیداری و اصل کلام و راه آن حضرت است و نیازی به خواب دیدن برخی افراد  یا خاطره بافی ایشان ندارد ،و به صورت مثبوت و مضبوط وجود دارند. حال این اوج عوام فریبی و اجحاف در حقوق ملّت و بر خلاف راه و منش امام  نیست که آقای هاشمی از شورای نگهبان می خواهد با عبور از قانون،از طریق یک رانت ویژه ، نواده امام را تایید صلاحیت کنند.هرچند به نظر می رسد آقای هاشمی با کشاندن سید حسن و بیت حضرت امام به چنین ورطه ای  به دنبال استفاده و نجات سیاسی خود و خانواده اش  است و این قطعاً جفای بزرگ هاشمی به انقلاب و امام است . لازم به ذکر است شورای نگهبان، نهاد قانونی و مورد تاکید حضرت امام  بوده که تضعیف آن را امام راحل مساوی با فساد دانسته و فرد تضعیف کننده به این نهاد را مفسد فی الارض معرفی نموده است.

از سوی دیگر سوال این است که با توجه به وضعیت داخلی و بین المللی از جمله شرایط منطقه و نیاز کشور به آرامش و همدلی و برگزاری انتخابات پر شور و خروش آیا خدشه و حمله و هجمه به ارکان نظام و انتخابات خواست دشمن و مغایر با مصالح نظام و انقلاب و کشور نیست؟!هر چند آقای هاشمی در این انتخابات نیز دانسته یا ندانسته همچون انتخابات ریاست جمهوری 88 ،با همان ادبیات سوخته زیر سوال بردن « سلامت انتخابات» بستری را برای گروه های سیاسی فراهم کرده تا تشکیل « کمیته صیانت از آرا » و شبهه آفرینی نسبت به انتخابات 94 نیز بار دیگر از سوی آنان کلید بخورد.

وی در مصاحبه ای که 29 آذر ماه 94 روزنامه آرمان آن را منتشر کرد، گفته بود:« سالم بودن انتخابات مجلس  خبرگان رهبری ، ضروری تر از انتخابات مجلس شورای اسلامی است و اگر این انتخابات قابل قبول نباشد ، خدشه ای بر نظام اسلامی ما وارد می شود.».

   در نهایت با توجه به اینکه طراحی آقای هاشمی برای انتخابات، به ویژه انتخابات خبرگان به هم خورده و امید وی به تغییر ترکیب خبرگان آینده کم رنگ گشته و عدم همراهی  لازم با وی از سوی جریان اصلاحات ، گمان می رود این گونه هجمه به  نهاد نگهبان انقلاب  و شورای مورد تایید امام و رهبری نتیجه همین ناکامی ها باشد  ، خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرموده و عاقبت به خیر گرداند.

 

والعاقبه للمتقین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل

18 بهمن ماه 1394