کد خبر: 1949 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴

گزارش کامل گفتگوی سبلانه با نامزدهای اردبیل+ فیلم

شمارش معکوس برای انتخاب 290 نماینده مجلس دهم آغازشده و زمان برای خلق یک حماسه سياسي، با سرعت هر چه‌ تمام‌تر پيش می‌رود، در این میان مردم هم سعی می‌کنند به نامزد اصلح و معتمدترین کسی رأی دهند که او را می‌شناسند.

گزارش کامل گفتگوی سبلانه با نامزدهای اردبیل+ فیلم

به گزارش ابصارنیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سبلانه، شمارش معکوس برای انتخاب 290 نماینده مجلس دهم آغازشده و زمان برای خلق یک حماسه سياسي، با سرعت هر چه‌ تمام‌ تر پيش می‌رود، در این میان مردم هم سعی می‌کنند به نامزد اصلح و معتمدترین کسی رأی دهند که او را می‌شناسند.

به‌هرحال سپردن اختیار تصمیم‌گیری در يكي از اركان اصلي نظام برای مدت 4 سال به دست افرادی که قرار است در جهت منافع مردم، نظام و کشور تلاش كنند، نه‌تنها كار سطحي نيست بلكه تصميمي سرنوشت‌ساز، دقیق و پرزحمت است؛ مجلسی که با تصویب قوانین، ریل‌گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان بر اساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل‌گذاری حرکت کشور و جهت‌گیری آن بسیار تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید دارند که اگر مجلس به دنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل‌گذاری آن در جهت این هدف‌ها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل‌گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.

اما هفت كرسي نشين منتخب استان اردبیل برای بهارستان دهم چه کسانی خواهند بود، چه وعده‌هایی به مردم داده‌اند و چگونه می‌اندیشند. 

مرور کارنامه و عملکرد کاندیداهای مجلس ازحوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را در گفتگویی بی واسطه و شفاف با خبرنگاران سبلان‌ما بخوانید.

پایگاه‌ خبری تحلیلی سبلانه (سبلان‌ما) در راستای وظیفه رسانه‌ای خود، برای روشنگری افکار عمومی و انتخاب اصلح با تمامی 49 کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین تماس گرفت که 23 کاندیدا در گفتگویی بی واسطه و شفاف با خبرنگاران در دفتر سبلانه حضور یافتند و سایر کاندیداها به دلایل مختلف در این برنامه انتخاباتی شرکت نکردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

      فیلم 30 دقیقه‌ای طرح‌های نامزدهای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را اینجا ببینید.

 

مرجان حسین زاده اولین کاندیدا و حجت الاسلام سرداری آخرین نفری بود که درپایگاه تحلیلی خبری سبلانه حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

 

حسین‌زاده:  اردبيل در بيكاري بالاترين رتبه كشوري را دارد/ بحران كشاورزی را جدی نگرفته‌ايم

 

مرجان حسین زاده متولد سال 1362، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، مشاور، منتقد و کارشناس هنری، مدرس دانشگاه‌های پیام نور و جامع علمی کاربردی اردبیل، عضو کارگروه اصلی اجتماعی استان، مشاور فرهنگی سازمان شهرداری است که معتقد است باید سهم زنان از کرسی های مجلس دهم افزایش یابد.

گفتگوی مرجان حسین‌زاده کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را در اینجابخوانید.

 

رحیمی: پیری زودرس جوانان پشت درِ بسته اشتغال

 

فرهاد رحیمی سکاک کارشناس ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه تبریز، عضو دبیرخانه نوآوران مرکز تحقیقات و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و عضو جامعه نویسندگان استان اردبیل است.

گفتگوی فرهاد رحیمی کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

 

فتحی: استان اردبيل از فقدان اقتصاد پايه رنج می‌برد/ ضرورت تهيه سند جامع توسعه

 

قاسم فتحی که کارشناس ارشد شهرسازی، مدرس دانشگاه‌های اردبیل و عضو جامعه مهندسین شهرسازی است به گفته خودش حدود چهار سالی است که در طرح‌های شهری و استانی فعالیت دارد و از نزدیک با معضلات جامعه آشنا است و از همین رو  پا در این عرصه رقابت انتخاباتی مجلس دهم گذاشته است.

گفتگوی قاسم فتحی کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید

 

سرداری: قوانین باید تاریخ انقضا داشته باشند

 

حجت الاسلام محمد رضا سرداری متولد 1342 در شهر اردبیل است که سه دوره عضو شورای شهر بوده است و در دو دوره سوم و چهارم نیز ریاست این شورا را بر عهده داشت.

وی عضویت در کمیته ارزشیابی اداره کل راه  شهرسازی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه منطقه اردبیل را نیز در کارنامه خود دارد.

گفتگوی محمدرضا سرداری کاندیدای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را در اینجابخوانید.

 

گلی‌زاده: اصلاح نظام بانکی و اداری کشور را پیگیری خواهم کرد

 

حمیدگلی‌زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران است که اینک به عنوان کارشناس بانکی مشغول به خدمت است؛ وی معتقد است که در حال حاضر اصلاح نظام بانکی، اداری و احیای اخلاق در سیاست مهمترین مسائلی است که به خاطر آن پا به عرصه انتخابات گذاشته است. 

گفتگوی حمید گلی‌زاده کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را اینجا بخوانید

 

امیری: عدم گردش نخبگان مهمترین معضل استان/ هدفمندی یارانه‌ها دور‌ زده شد

 

 فاطمه امیری که تا سن 17 سالگی مدرسه نرفته، تحصیلاتش را از 17 سالگی با کلاس‌های سوادآموزی شروع کرد و با اراده آهنین با رتبه سه‌رقمی وارد رشته سراسری علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران شد، او اینک با رتبه 9 کشوری دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی سیاسی است.

گفتگوی فاطمه امیری کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

رنجبر: حضور در کمیسیون‌های مجلس باید با نگاه استانی باشد

 

بهاء الدین رنجبر کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی است و در حدود  14 سال به عنوان مدیر عامل در شرکت های تعاونی و روستایی در شهرستان های اردبیل و نیر فعالیت داشته است.

رنجبر که 4 سال نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی و روستای نیر بوده است در حدود 8 سال نیز در سطح اردبیل مشغول به کار رانندگی تاکسی بوده است.

گفتگوی بهاءالدین رنجبر کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

ساجدی: وضع قوانین متناسب با نیازهای جامعه راه قانون گریزی را می‌بندد

 

علی ساجدی که به گفته خودش به خاطر کاهش هزینه ها تا به حال ستادی باز نکرده است فوق لیسانس مدیریت ورزش است، فعالیت در وزارت ورزش و جوانان اردبیل، مدیر عاملی شرکت تعاونی سبلان، کارشناس اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نماینده سازمان تربیت بدنی از دیگرسوابق کاری وی است. 

وی معتقد است: انتشار نامه های محرمانه در فضای مجازی به خاطر کسب رای اقدام پسندیده ای نیست؛ نباید شخص به هر قیمتی خواستار رسیدن به پست نمایندگی باشد و باید هدف خدمتگزاری باشد.

 گفتگوی علی ساجدی کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

جدی: قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست نیاز به بازنگری دارد

 

سیامک جدی متولد ۱۴ آذر ۱۳۵۴، که سابقه ۲۲ ساله در تشکیلات قضایی استان در مسند مدیر دفتر قضایی و مدیر ارشد و کارشناس ارشد قضایی را دارد. وی علاوه بر تدریس در دانشگاه‎ها و آموزشگاه‌ها، مدیر مسئول آموزشگاه فرزانگان نیز است.

وی نماینده کودکان بی سرپرست در یونیسف سازمان ملل، نماینده دادگستری در اداره ارشاد اسلامی استان بوده و به عنوان اولین و تنها مترجم رسمی قوه قضایی استان مشغول به کار است.

گفتگوی سیامک جدی کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

ملکی نژاد: کدام مدیر برای 20 سال آینده برنامه دارد؟/ استفاده از ظرفیت جوانان مغفول مانده است

 

فرزاد ملکی‌نژاد که سرشار از نیروی جوانی است متولد 31 شهریور سال 64، فوق‌لیسانس برق و قدرت، مدرس دانشگاه، عضو نظام‌مهندسی استان اردبیل است که در حال حاضر نیز روی پروژه انرژی‌های نو در استان کار می‌کند.

گفتگوی فرزاد ملکی‌نژاد، کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

آزادی: آب شرب اردبیل قابل استفاده نیست/ محصول‌‎ گران تولید می‌کنیم ارزان می‌فروشیم!

 

منصور آزادی که روستای اباء و اجدادی "دیولر"  اما خود متولد اردبیل است تحصیلاتش را در رشته حسابداری در هنرستان 17 شهریور اردبیل ، کارشناسی و کارشناسی ارشد  را در رشته زبان و ادبیات  فارسی دانشگاه اردبیل به پایان رسانده است.

آزادی در حال حاضر کارمند سازمان تبلیغات اسلامی و دانشجوی دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش فلسفه  و عرفان  است.

گفتگوی منصور آزادی کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

بدری: مردم به‌ صداقت و عملگرایی رای می‌دهند نه به شعار

 

صدیف بدری شهردار محبوب اردبیلی‌ها  که در زمان تصدی گری شهرداری با ایجاد فضاهای سبز متعدد و انجام طرح ها و پروژه های متنوع توانست محبوبیت زیادی در بین مردم و بویژه در مناطق محروم کسب کند؛  به گفته خودش در خانواده ای متوسط به پایین به دنیا آمده و تربیت یافته در دامن خانواده‎ای مذهبی است.

صدیف بدری که فوق لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه تبریز است، سابقه 25 سال سابقه اجرایی دارد که 12 سال آن را در تبریز در سمتهایی چون معاونت شهرسازی شهرداری منطقه دو، معاون فنی و مهندسی شرکت جهاد خانه‎سازی آذربایجان شرقی، عضو هیئتمدیره و دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی،سپری کرده است.

شهردار محبوب اردبیلی‌ها پس از 12 سال کار در آذربایجان شرقی با کلی تجربه به سرزمین مادری اش برگشت و به عنوان شهردار گرمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، رئیس سازمان مسکن شهرسازی استان و بعد از گذشت مدتی، چهارسال در کسوت شهردار اردبیل، خدمتگزار مردم بود.

گفتگوی صدیف بدری کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

یسری: عرصه فرهنگ در استان اردبیل مظلوم واقع شده است

 

مهدی یسری کارشناس مهندسی کشاورزی گرایش گیاه‌پزشکی از دانشگاه محقق اردبیلی و کارشناس ارشد رشته علوم اجتماعی گرایش مردم‌شناسی، دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در مرحله پایان‌نامه نویسی است.

خانواده یسری سه شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. وی برادر زاده سردار سبلان سرلشگر شهید داور و نادر یسری است و شهید علیرضا یسری نیز از بستگان وی است.

مهدی یسری ریاست انجمن مردم شناسی و عضویت در انجمن مدیریت اطلاعات علمی ایران، تدریس در دانشگاه و فعالیت های متعدد اجرایی در شهرداری تهران و عضویت در شورای سیاست‌گذاری هفته‌ فرهنگی استان اردبیل در تهران را در کارنامه خود دارد.

گفتگوی مهدی یسری کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

امانی: سیستم الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی باید تغییر کند

 

حمید رضا امانی که عضو کمیسیون نظارت بر کتب درسی وزارت آموزش و پروش و مدیر عاملی تعاونی و مسکن سازمان آتش نشانی را نیز در کارنامه خود دارد، مولف 5 جلد کتاب تخصصی و عمومی است، وی از سال 83 در دانشگاه تدریس می‌کند.

گفتگوی حمیدرضا امانی کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

نیکزاد: 10هزار شغل را برای جوانان اردبیل تضمین می‌کنم

 

اکبر نیکزاد که در سالهای نه‌ چندان دور بر صندلی استانداری، شهرداری اردبیل و همچنین استانداری کهگیلویه و بویر احمد تکیه زده و معاونت عمرانی استانداری قزوین و  مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی و مسئول ستاد بازسازی در زلزله بم را در کارنامه دارد؛ این بار برای تکیه زدن بر صندلی سبز بهارستان وارد عرصه انتخاباتی شده است.

گفتگوی اکبر نیکزاد کاندیدای حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

خواجوی: تنها شباهت اردبیل با سایر استان‌ها، یدک کشیدن واژه"استان"است

 

لطیف خواجوی که کارشناس ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی است از نیروهای فرهنگی و فعال در آموزش و پروش است.

گفتگوی لطیف خواجوی کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید

 

محمدی: یک دست صدا ندارد/ باید تعامل داشت

 

فخرالدین محمدی جوان که پینه‌‌بندی، پیشه اباء و اجدادی اش است با افتخار به اراده آهنین اش با جسارت می‌گوید اجازه نمی دهم مشکلات مالی جلوی پیشرفتم را بگیرد؛ میخواهم بستری را فراهم کنم که جوانان دیگر نیز وارد صحنه شوند.

فخرالدین محمدی کاندیدای جوان اردبیلی حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین که با داشتن مدرک کارشناسی ارشد نفت، در تعمیرگاه کیف و کفش کمک دست پدر است در سال 1364 در محله "پناه آباد" به دنیا آمده، با دادن کنکور ریاضی، در رشته مهندسی معدن تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته مهندسی نفت گرفته است.

کارگروه مخترعین و مبتکرین علمی و پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس (ع)، سازمان نظام مهندسی معدن اردبیل، انجمن مهندسان نفت ایران، نهادهایی هستند که فخر الدین محمدی در آنها عضویت دارد.

گفتگوی فخرالدین محمدی کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجابخوانید.

حیدرزاده:سرمایه‌های کشور نباید بیش از این هدر شود/ باید مقابل اشرافی‌گری‌ها ایستاد

 

عبدالرحمان حیدرزاده که فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه تهران است و سالها در عرصه اجرایی و مدیریتی حضور داشته، معتقد است باید در راه "تحول اداری و مبارزه با فساد"، گام های موثرتری برداشت.

 گفتگوی عبدالرحمان حیدرزاده کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

اسماعیل‌زاده: سالم‌سازی فضای مجازی باید به جد پیگیری شود

 

هوشنگ اسماعیل زاده متولد سال 1364 از روستای خلیل آباد است که از دانشگاه قم فارغ التحصیل شده است.

پایان نامه کارشناسی ارشد اسماعیل زاده اختصاص به بررسی ارتباط بین اینترنت و جرایم برخاسته از آن در مورد کودکان و نوجوانان بود که در واقع بررسی جرایمی است  که در فضای مجازی از سوی کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد.

اسماعیل زاده که چندین تالیف و تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، بیکاری و معضلات آن داشته بعد از دوران تحصیل در قرارگاه خاتم النبیا در عرصه سازندگی مشغول به فعالیت بوده است.

گفتگوی هوشنگ اسماعیل‎زاده کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر،نمین و سرعین را اینجابخوانید.

اسحقی‌خانقاه: ضرورت تغییر دیدگاه‌های مدیریتی استان/ طرح ورود صنایع مادر به استان‌های محروم را ارائه خواهم کرد

 

میثم اسحقی خانقاه که کارشناس ارشد مواد گرایش متالوژی صنعتی از تهران است و سابقه چهار سال مدیریت در صنایع مادر و فولاد، فعالیت 9 ساله در صنایع نفت، گاز و استراتژیک را در کارنامه خود دارد؛ می گوید افتخارم این است که از جامعه کارگری بوده و از خانواده فرهنگی هستم.

 گفتگوی میثم اسحقی کاندیدای حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

موسوی: برای عزل و نصب نیامده‌ام/ محرومیت استان ریشه در عدم تعامل نمایندگان دارد

 

سید کاظم موسوی که تجربه حضور در خانه ملت را در دوره هشتم مجلس دارد؛ این بار  نیز در تلاش است با کسب آراء مردم بر صندلی های سبز بهارستان تکیه بزند.

وی که برای حضور دوباره در مجلس از سمت مشاور وزیر دادگستری استعفا داده معتقد است: محرومیت استان اردبیل  ریشه در عدم تعامل نمایندگان مرکز استان دارد.

گفتگوی سید کاظم موسوی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ازحوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

رهبر: مدیریت فرهنگی و اقتصادی جامعه با رویکرد قرآنی/ نماینده اصلاح را از خود آغاز کند

 

محمدرضا رهبر متولد 1356 دارای تحصیلات حوزوی و دانشجوی دکتری قرآن و حدیث، عضو شورای حل اختلاف و عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل است.

گفتگوی محمدرضا رهبر کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

توحیدی: منشور و اساس حزب‌ها کنار گذاشته شده/ عرصه برای مدیران نخبه تنگ است

 

فرهاد توحیدی متولد سال 1348 از روستای دولت آباد است که در دوران تحصیل در مقطع راهنمایی برای دفاع از اسلام و کیان کشور  وارد عرصه جبهه و جنگ شد.

توحیدی که در حدود 5 سال در لشگر عاشورا به عنوان تخریب چی مشغول فعالیت بوده در چند عملیات نیز به عنوان غواص تخریب چی شرکت کرده است.

جانباز 8 سال دفاع مقدس بعداز اتمام آن دوران برای مدتی در قسمت مهندسی تیپ حضرت عباس (ع) مشغول به فعالیت شده و در موسسات مربوط به قرارگاه خاتم در عرصه سازندگی در قالب راه سازی، سد سازی به عنوان مسئول آتش باری و انفجارات سدها و عملیات خاکی پروژه ها ایفای وظیفه کرده و در تیپ حضرت عباس (ع) نیز به عنوان فرمانده ارشد مهندسی حضور فعال داشته است.

توحیدی که در عملیات شمالغرب و در مبارزه با پژاک، پ.ک.ک و منافقین حضوری فعال داشته در عملیات "جهنم درسی" نیز توفیق جانبازی را کسب کرد.

معاونت مهندسی، مدیرعامل شرکت تعاونی، و مسئول خود کفائی سپاه استان به صورت همرمان و نیز ریاست بنیاد تعاون بسیج و ستاد راهیان نور و معاونت هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از جمله فعالیت هایی است که در کارنامه توحیدی می توان به آن اشاره کرد.

گفتگوی فرهاد توحیدی کاندیدای جوان اردبیلی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر ،نمین و سرعین را اینجا بخوانید.

 

انتهای پیام/