پربازدیدترین ها

کد خبر: 1967 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹

در آستانه اعزام راهیان نور دانشجویی استان اردبیل:

خادمین الشهدای دانشجو با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند

خادمین الشهدای دانشجوی استان اردبیل به همراه رؤسای دانشگاه های اردبیل با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با ایشان دیدار کردند.

خادمین الشهدای دانشجو با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، بعد از ظهر امروز خادمین الشهدای راهیان نور دانشجویی استان اردبیل به همراه رؤسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مسئولین بسیج دانشجویی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با آیت الله سید حسن عاملی دیدار کردند.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در نشست صمیمی خادمین الشهدای راهیان نور دانشجویی حضور مردم در صحنه های ملی را ستود و گفت: در همه کشورهای جهان وقتی موسم انتخابات فرا می رسد دولت ها با صرف هزینه های گزاف هم نمی توانند مردم را پای صندوق های ارا بیاورند و این حضور مردن نعمتی است که خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی به ملت ایران عطا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که در اجرای کاروان راهیان نور شبه پراکنی می کنند گفت: مسئولین امر در این رابطه باید شفاف سازی کنند و در این میان انجام کارهای فرهنگی در خصوص راهیان نور یک ضرورت است.

دفاع مقدس، شناسنامه ایران است

عاملی دفاع مقدس را شناسنامه و هویت ملی ایرانیان دانست و گفت: نسل های ایرانی باید روحیه حماسی نشأت گرفته از دفاع مقدس را در خود حفظ کنند تا این روحیه باعث غرور حماسی کشور شود.

وی با بیان اینکه امروزه کشور ها دست به الگو دزدی می زنند، گفت: بسیاری از کشورها برای تقویت روحیه غرور ملی در خود به خاطر اینکه دست خالی هستند و الگویی برای ارائه به جوانان خود ندارند، حتی دست به شاعر دزدی هم می زنند.

امام جمعه اردبیل از شهدا بعنوان بهترین الگوهای حال حاضر در کشور نام برد  و دانشجویان خواست با مطالعه سیره شهدا راه انها را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان غرور ملی را مهم دانست و از منطقه قره باغ بعنوان مثال نام برد و گفت: این منطقه بدلیل عدم غرور ملی در نزد  جمهوری آذربایجان مورد اشغال ارمنستان قرار گرفته است.

عاملی افزود: آمریکا با القائات خاص خود و نفوذ در منطقه، قره باغ را سرزمین تحت نظارت ارمنستان معرفی کرده از تلقی شدن  قره باغ بعنوان سرزمین اشغالی نیر جلوگیری می کند.

وی افزود کار تا به انجا پیش رفته است که هر زمان هم جمهوری آذربایجان به فکر  بازپس گیری این منطقه می افتد با واکنش اروپایی ها مواجه شده و نمی تواند عملا کاری از پیش ببرد و  همه این مسائل به خاطر عدم روحیه غرور ملی در جمهوری اذربایجان اتفاق افتاده است.

موزه جنگ، نشان دهنده سیر تاریخی یک ملت است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به موزه های جنگ در سراسر دنیا اشاره کرد و از موزه جنگ روسیه بعنوان سرآمدان این موزه ها نام برد و گفت: در یکی از تالارهای جنگ موزه روسیه به تعداد کشته شدگان روسیه در جنگ ها، قطرات اشک مصنوعی درست کرده و از سقف آویزان کرده اند.

عاملی افزود: دولت و ملت روسیه برای موزه جنگ بخصوص تالار اشک موزه  احترام و قداست خاصی قائل شده اند بطوریکه اغلب پیمان ها در این تالار بسته می شود.

نماینده ملی فقیه در استان وجود موزه جنگ در بوشهر را یادآور شد گفت: سیر تاریخی نهفته در بخش تنگستان این موزه  که در واقع معرفی رشادت ها و ایثارگری های مردم تنگستان در دوران خفقان آن زمان است در واقع خدمت به تاریخ ایران است.

عاملی وجود موزه شهدا در اردبیل را فرصت مغتنم شمرد و از دانشجویان خواست تا با حضور در این موزه و برقراری ارتباط با آثار به جای مانده از شهدا، به خودسازی بپردازند.

تربیت نوعی تداعی است

وی به دانشجویان توصیه کرد تا با مطالعه تاریخ که الهام بخش و تداعی کننده واقعیت ها است خود را تربیت کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه تربیت نوعی تداعی است و اعمال حج نیز در واقع تداعی است، افزود: جبهه نیز نوعی تداعی واقعیت ها است.

عاملی در پایان سخنان خود از بانیان اردوهای راهیان نور، سپاه پاسداران و متولیان دانشگاهی قدردانی کرد و از آنها خواست ولی نعمتان خود را از یاد نبرند.

راهیان نور، نوعی آموزش دینی است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه یکی از کارکرد های راهیان نور زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت و مبارزه است، گفت: دانشجویان با اعزام به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس و مشاهده واقعیت های جنگ ، در واقع روحیه خودباوری، ایثار و فداکاری را در خود تقویت خواهند کرد.

صادقی ایجاد قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی را از ویژگی های بارز راهیان نور امسال عنوان کرد و گفت: با تشکیل قرارگاه راهیان نور دانشجویی با محوریت دانشگاه های استان امیدواریم برکات معنوی این اقدام الهی، در تمامی دانشگاه ها ثاری و جاری شود

فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال 1500 دانشجو در قالب 3 کاروان به راهیان نور اعزام خواهند شد گفت: کاروان های اول و دوم که شامل دانشجویان خواهر هستند در تاربخ های 14 و 17 اسفند به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

صادقی افزود: دانشجویان برادر نیز 20 اسفند ماه به راهیان نور اعزام خواهند شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اردوی راهیان نور  6 روز  خواهد بود اظهار داشت: با توافقات انجام گرفته با آموزش دانشگاه ها حضور در راهیان نور غیبت موجه تلقی خواهد شد چونکه راهیان نور خود نوعی کلاس آموزش دینی و معرفتی نیز است.

صادقی در پایان سخنان خود از یادمان های فتح المبین،  هویزه، شلمچه، طلائیه و فکه بعنوان مهمترین مناطق عملیاتی مورد بازدیدکاروان راهیان نور دانشجویی اردبیل نام برد.

انتهای پیام/