پربازدیدترین ها

کد خبر: 1971 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲

در دانشگاه محقق اردبیلی

دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی برگزار شد

دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مسئولان دانشگاه، مدیران کل ادارات استان و جمعی از اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، صبح امروز دومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست با حضور مسئولان دانشگاه، مدیران کل ادارات استان و جمعی از اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این همایش تصریح کرد: زمین امانت زیبایی است و باید از این امانت به بهترین شکل ممکن مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه  امروز شاهد خشکیدن دریاچه ها، رودخانه و برکه ها هستیم و جنگل ها نیز در حال از بین رفتن هستند،گفت: محیط زیست دچار صدماتی جبران ناپذیر شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: هر چه بیشتر در مورد منابع طبیعی و محیط زیست سخن می گوییم کمتر عمل می کنیم.

صادقی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم تا منابع طبیعی و محیط زیست میهن خود را از وضعیت فعلی نجات دهیم، اضافه کرد: مسئولیت دانشگاهیان و فرهیختگان در برابر طبیعت و محیط زیست سنگین است و باید در مقابل ناراستی ها بایستند.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده سال خوبی برای طبیعت و محیط زیست باشد و دانشگاهیان بتوانند با اقدامات مثبت رضایت خاطر مقام معظم رهبری را کسب کنند.

حجت الاسلام مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید با برگزاری چنین همایش هایی تمدن نوین اسلام را پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالات مهم در قیامت  نحوه برخورد با نعمت ها خواهد بود، اضافه کرد: باید در قبال رفتار خود با آب، هوا، طبیعت و محیط زیست در قیامت پاسخگو باشیم.

مدبر با اشاره به حدیثی از معصومین ادامه داد: زندگی انسان با هوای پاک، آب گوارا و زمین بارور زیباتر می شود و باید این سه مورد را همیشه در نظر گرفت چرا که هر سه آنها زندگی را طیب کرده و به حیات رونق می دهند.

انتهای پیام/