پربازدیدترین ها

کد خبر: 1977 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳

با حضور استاندار اردبیل

اساتید نمونه دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

چهار استاد نمونه دانشگاه محقق اردبیلی در سطح ملی و بین المللی، با حضور استاندار اردبیل تجلیل شدند.

اساتید نمونه دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، بعد از ظهر امروز چهار استاد نمونه دانشگاه محقق اردبیلی در سطح ملی و بین المللی، با حضور استاندار اردبیل تجلیل شدند.

 

 مجید خدابخش استاندار اردبیل با بیان اینکه از دانشگاه انتظاراتی وجود دارد، گفت:دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر وظیفه ذاتی اش برای تحصیل، تحقیق، پژوهش و نشر علم، تعهداتی هم به استان دارد.

 

AWT IMAGE

وی با بیان اینکه پایان نامه ها باید شکل کاربردی به خود بگیرند، تصریح کرد: در پایان نامه ها می توان مشکلات استان را مورد کنکاش و بررسی قرار داد و برای رفع آنها راهکارهای علمی و عملی پیشنهاد کرد.

عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: استان اردبیل در بخش اقتصادی، کشاورزی را دارد که نیازمند تحول و تغییر است.

خدابخش افزود: میزان فروش محصولات کشاورزی تولید شده استان اردبیل در سال برابر با میزان فروش کارخانه کاله است و این حاکی از آن است که در بخش کشاورزی استان باید تحول ایجاد کرد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه برخی از رشته های تحصیلی وجود دارد که بازار کاری ندارند، اظهار کرد: ضرورتی برای پذیرش دانشجو در این رشته های تحصیلی نیست و در عوض باید در رشته هایی که جامعه به آنها نیاز دارد، دانشجو پذیرفته شود.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه دانش بنیان نقش چندانی ندارد، اضافه کرد: دو دانشکده در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی نانو با 30 نفر عضو هیات علمی در نمین راه اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی نه وقت لازم را دارند و نه از توان علمی بالایی برخوردار هستند که بتوانند در زمینه فعالیت های حوزه خود به صورت علمی پیش روند بنابراین دانشگاه باید به کمک دستگاه های دولتی برود.

دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ارتقای علمی اعضای هیات علمی دانشگاه مرهون زحمات سال های گذشته است، گفت: این نیاز وجود داشت از اعضای هیات علمی که در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار داشتند و همچنین اساتید نمونه دانشگاه قدردانی و تجلیل شود.

 

AWT IMAGE

وی با بیان اینکه در پایان سال 92 تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه 276 نفر بود، افزود: این تعداد در سال گذشته به 323 نفر افزایش و در سال جاری به 341 نفر عضو تمام وقت و شروع به کار در دانشگاه افزایش یافته است و در این آمار، بورسیه ها گنجانده نشده اند که در سال های آتی کار خود را در دانشگاه شروع خواهند کرد.

به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی رشد 24 درصدی را نشان می دهد.

صادقی با بیان اینکه در سال 92 تعداد مربی در دانشگاه 42 نفر بوده است که امسال به 37 نفر کاهش یافته است، ادامه داد: این کاهش نشان می دهد که مربی ها یا بازنشسته شده اند و یا از نظر رتبه علمی ارتقا یافته اند.

وی اظهار کرد: سال 92 تعداد استادیار دانشگاه 159 نفر بوده است که این تعداد در سال گذشته به 187 نفر افزایش و در سال جاری نیز به 190 نفر رسیده است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در سال 92 تعداد اعضای هیات علمی با رتبه علمی دانشیاری 71 نفر بود که این تعداد در سال گذشته به 84 نفر و امسال به 95 نفر افزایش یافته است.

صادقی افزود: در سال 92 دانشگاه محقق اردبیلی چهار نفر عضو هیات علمی با رتبه استادی داشت که این تعداد در سال 93 به هشت نفر و در سال جاری به 19 نفر افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: این آمارها نشان می دهد که هر چند دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به برخی دیگر از دانشگاه ها جوان است اما لباس پختگی به تن کرده است.

در این همایش از 4 عضو هیأت علمی دانشگاه که افتخارات ملی و بین المللی کسب کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

 

AWT IMAGE

 

AWT IMAGE

 

 

AWT IMAGE

انتهای پیام/