پربازدیدترین ها

کد خبر: 2107 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶

ایران در راه جام جهانی برزیل

کاپیتان تیم ملی ایران معتقد است که نباید هیچ حریفی را دست‌کم گرفت: "تا زمانی که آخرین بازی این مرحله به پایان نرسد نمی‌توان گفت که کدام تیم ضعیف است یا کدام تیم به جام جهانی می‌رود.ش

ایران در راه جام جهانی برزیل

به گزارش ابصارنیوز، قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در کوالالامپور مالزی انجام شد و تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه هم‌گروه شد. در گروه B نیز تیم‌های استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، عراق و تایلند قرار گرفتند.

با توجه به حضور عربستان که می‌توانست برای بازی‌های خانگی ایران مشکل ایجاد کند و همچنین حضور تیم‌های قدرتمند ژاپن، امارات و عراق در گروه دیگر، به نظر می‌رسد که ایران با قرعه مناسبی روبرو شده است.

نباید هیچ حریفی را دست‌کم گرفت

 آندارنیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی ایران معتقد است که نباید هیچ حریفی را دست‌کم گرفت: "تا زمانی که آخرین بازی این مرحله به پایان نرسد نمی‌توان گفت که کدام تیم ضعیف است یا کدام تیم به جام جهانی می‌رود. اینکه بگوییم می‌توانیم از هم‌ اکنون خودمان را در روسیه ببینیم نگاهی ساده‌انگارانه به رقبایمان است."

تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران در نخستین مسابقه‌اش روز ۱۱ شهریور (اول سپتامبر) در تهران با قطر بازی می‌کند و پنج روز بعد از آن در چین به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود. بازی بعدی شاگردان کارلوس کی‌روش نیز خارج از خانه است و ایران ۱۵ مهر (۶ اکتبر) با ازبکستان بازی می‌کند.

20 مهر روز سرنوشت ساز تیم ملی

بازی بعدی ایران را شاید بتوان حساس‌ترین بازی این گروه نامید. ایران ۲۰ مهر (۱۱ اکتبر) در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی است. تیم ملی ایران در آخرین بازی مرحله رفت روز ۲۵ آبان (۱۵ نوامبر) مهمان تیم سوریه است.

برنامه بازی‌های دور برگشت ایران

قطر – ایران (۳ فروردین ۱۳۹۶)، ایران – چین (۸ فروردین)، ایران – ازبکستان (۲۳ خرداد)، کره جنوبی – ایران (۹ شهریور)، ایران – سوریه (۱۴ شهریور).

نگاهی به حریفان ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه:

کره جنوبی

کره جنوبی در مقدماتی انتخابی جام جهانی نمایشی درخشان داشت و تنها تیمی بود که تمام بازی‌هایش را برد. این تیم با ۲۴ گل زده و بدون گل خورده از گروه خود صعود کرد. اولین حضور کره جنوبی در جام جهانی به سال ۱۹۵۴ باز می‌گردد، هرچند که این کشور پس از آن برای سه دهه نتوانست به جام جهانی برسد.

کره جنوبی از جام جهانی ۱۹۸۲ به این سو در تمام دوره‌های جام حاضر بوده و از این جهت رکورددار آسیاست. کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ که به همراه ژاپن میزبان بود، به نیمه‌نهایی رسید. مقام چهارمی کره جنوبی در این مسابقات بهترین نمایش یک تیم آسیایی در تاریخ جام جهانی است. کره در دور قبلی مقدماتی جام جهانی نیز با ایران هم‌گروه بود و با شکست ۰-۱ مقابل ایران در سئول به عنوان تیم دوم گروه به جام جهانی برزیل رفت.

ازبکستان

ازبکستان پس از شکست ۲-۴ به کره شمالی در نخستین بازی مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی سرمربی‌اش را تعویض کرد و سامول بابایان جانشین میرجلال قاسموف شد. به دنبال تغییر مربی این تیم توانست ۷ بازی متوالی را ببرد و به عنوان تیم اول گروه به مرحله نهایی مقدماتی راه پیدا کند.

ازبکستان که از سال ۱۹۹۲ که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی حاضر شده، دوبار به مسابقه پلی‌آف انتخابی جام جهانی رسیده، اما نتوانسته به جام جهانی برسد. ازبکستان در مسابقه پلی‌آف جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به دلیل گل زده کمتر در خانه حریف در مقابل بحرین حذف شد و در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ضربات پنالتی ۸-۹ به اردن باخت. ازبکستان نیز در رقابت‌های انتخابی جام جهانی برزیل با ایران هم‌گروه بود و با این که در تاشکند به ایران باخت در تهران این تیم را شکست داد.

چین

پر جمعیت‌ترین کشور جهان تا کنون ۱۰ دوره در مقدماتی جام جهانی شرکت کرده که ۹ دور آن با ناکامی همراه بوده است.

تنها حضور چین در جام‌های جهانی به جام جهانی ۲۰۰۲ کره/ژاپن باز‌می‌گردد که این تیم توانست با هدایت بورا میلوتینوویچ سهمیه حضور در معتبرترین تورنمنت ملی فوتبال جهان را کسب کند. چین در جام جهانی ۲۰۰۲ با کاستاریکا، برزیل و ترکیه هم‌گروه بود و به تمامی آن‌ها باخت.

قطر

قطر بازی‌های مرحله مقدماتی را بسیار ضعیف شروع کرد و در نخستین بازی به سختی و با گلی که در وقت اضافه زد توانست مالدیو را ببرد. این تیم در ادامه بازی‌ها به خوبی پیشرفت کرد و دو بازی مانده به پایان مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی صعودش را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرد. قطر که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است، تا به حال نتوانسته به رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند.

سوریه

سوریه که در دور مقدماتی انتخابی جام جهانی بازی‌های خانگی‌اش را در ایران برگزار کرد، در این مرحله بازی‌هایش را در عمان برگزار می‌کند. سوریه با بردن افغانستان، کامبوج و سنگاپور پس از ژاپن صعود کرد. این اولین‌بار در ۳۰ سال اخیر است که سوریه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی می‌رسد. سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل در مجموع ۱-۶ تاجیکستان را برد، اما به دلیل داشتن بازیکن غیر مجاز، مقابل این تیم بازنده اعلام شد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران در گفتگوی کوتاه با خبرنگار کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا راضی است.

به گزارش "ورزش سه"، کی‌روش گفت قدرت‌ها در هر دو گروه توزیع شده‌اند. او همچنین کره جنوبی را به عنوان رقیب نخست ایران در این رقابت‌ها معرفی کرد و گفت: بعد از کره جنوبی روی قطر حساب ویژه ای بازی می کنیم.

سرمربی تیم‌ملی همچنان به قدرت ازبک‌ها اشاره کرد و گفت که آنها نیز حریفان قابل بحثی هستند، همانطور که سوریه و چین نیز می‌توانند دردسرهای خودشان را ایجاد کنند.


عکس‌ یادگاری سرمربیان تیم‌های آسیایی

انتهای پیام/