پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 228 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳

مهندسی معکوس برای انتخاباتی مهندسی شده

بارها در مصاحبه های مسئولین این دانشگاه بر آزاد شدن فضا برای حضور تشکل ها و فعالیت دانشجویان با هر تفکری تاکید شده است. لذا با روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اردبیل نیز ، بستر فعالیت اینگونه تشکل ها بازتر شد.

مهندسی معکوس برای انتخاباتی مهندسی شده
به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از 357 واحد و مرکز دانشگاهی و حدود یک میلیون دانشجو در سراسر کشور دارای نیروی انسانی گسترده ای در حوزه دانشجویی و اساتید می باشد به همین دلیل همواره این دانشگاه مورد توجه طیف سیاسی خاصی بوده است. باتوجه به تغییرات صورت پذیرفته در کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92  و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، واگذاری ریاست دانشگاه آزاد به حمید میرزاده بود تا  به تبع آن در دانشگاه آ‍زاد اسلامی که یکی از حوزه های حائز اهمیت است بازگشایی تشکل های اسلامی سیاسی در دستور کار قرارگیرد.

 بارها در مصاحبه های مسئولین این دانشگاه بر آزاد شدن فضا برای حضور تشکل ها و فعالیت دانشجویان با هر تفکری تاکید شده است. لذا با روی کار آمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اردبیل نیز ، بستر فعالیت اینگونه تشکل ها بازتر شد و در عرض چند ماه بعد از تغییر ریاست دانشگاه شاهد برگزاری انتخابات جهت بازگشایی دوباره  دفتر انجمن اسلامی و بالتبع  امید به باز شدن فضای یخ‌زده‌ی دانشگاه‌ها و بازگرداندن نشاط سیاسی به دانشگاه‌ باشیم.

نکته قابل توجه در این انتخابات که باعث جبهه گیری و انتشار اخبار تند مربوط به انتخابات انجمن در اواخر اسفند سال گذشته توسط برخی از فعالان سیاسی که به دنبال منافع خود از راه اندازی دوباره این تشکل سیاسی در محیط دانشگاه بودند شد این بود که از 19 نامزد شورای مرکزی،12 نفر که دارای گرایش‌های فکری اصلاح‌طلبی افراطی بودند رد صلاحیت شدند تا در همین ابتدای کار، انجمن با آرامش و اعتدال فعالیت خود را شروع کند و به این فرموده مقام معظم رهبری که دانشگاه باشگاه سیاسی نیست جامعه عمل بپوشانند و در عین حال به رسالت دانشجویی خود "دانشجو باید سیاسی باشد" و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است عمل کنند.

یادداشت نویس:سیفی پور

انتهای خبر