کد خبر: 2303 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق

کار تشکیلاتی مزاحمتی برای کسب علم ندارد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با اشاره به اینکه کار تشکیلاتی مزاحمتی برای کسب علم ندارد، نوشت: دانشجویی که نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت باشد در آینده به درد جامعه هم نخواهد خورد.

کار تشکیلاتی مزاحمتی برای کسب علم ندارد

به گزارش ابصارنیوز سجاد آقازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه کار تشکیلاتی مزاحمتی برای کسب علم ندارد، نوشت: دانشجویی که نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت باشند در آینده نیز به درد جامعه هم نخواهد نخورد.

 جوانان مؤمنی که در تشکل های انقلابی فعالیت می کنند باید از نگاه به آینده و برنامه ریزی غافل نشوند.

یک جوان تشکلی همچنان که در حرکت انقلابی باید سرآمد باشد در بحث علم آموزی و تحصیل خود نیز باید کوشش کند و نمونه باشد که این خود درجهت اهداف انقلابی و به نفع کشور است.
این بدان منظور نیست که از فعالیت فرهنگی غافل شود بلکه بابرنامه ریزی در علم آموزی و انقلابی گری هردو خوب عمل نماید که اینها درکنار هم مفید خواهند بود، لذا دانشجویان توجه کنند که هیچ کدام از این دو مهم را فدای دیگری نکنند که فقدان هریک خسارت است.
جوانان اندوخته های انقلاب هستند و باید زمام امور را در دست بگیرند پس اینکه ما فکرکنيم یکی از این دو مهم بر دیگری بااهمیت تر است درست نیست لذا باید خودتان را برهردو توانا سازید.

مهم است که انسان بداند از کجاست، در کجاست و به سوی کجا در حرکت است. انسان به انجام وظیفه مکلف است. مسئله مهم این است که اولا انسان باید بداند که تکلیف‌محور و وظیفه‌محور باشد و دوما اینکه بداند تکلیف و وظیفه‌اش در زمان و مکانی که قرار دارد چیست. اگر انسان‌ها در امور نظم داشته باشند و وظیفه خودشان را بدانند هیچ تداخلی در کارها پیش نمی‌آید. من هرگز ندیدم یک دانشجو در طول ۲۴ساعت ۱۶ساعت درس بخواند. با یک برنامه‌ریزی منظم و با علم به اینکه نخستین وظیفه دانشجو در دانشگاه کسب علم و دانش است و با علم به اینکه دانشجو به‌عنوان قشر فرهیخته جامعه که علقه‌ای به قدرت و ثروت ندارد نمی‌تواند نسبت به انقلاب اسلامی و جامعه خودش و آینده کشورش بی‌تفاوت باشد.

می‌تواند در عین کسب علم و دانش بقیه وظایف خود را انجام دهد. افراد زیادی داشتیم و داریم که ضمن انجام فعالیت‌های علمی، وظایف خود را هم در قبال انقلاب و جامعه انجام دادند و ثابت کردند که کار تشکیلاتی مزاحمتی برای کسب علم نیست. به‌نظرم دانشجویی که نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت باشد در آینده به درد جامعه نخواهد خورد و چه بسا مورد استفاده بیگانگان هم قرار بگیرد.