پربازدیدترین ها

کد خبر: 2336 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸

"علل بررسی سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل"

رئیس کمیته آموزش و مربیان هیات فوتبال استان با انتقاد از مدیریت تیم شهرداری اردبیل گفت: در بحث علل افت تیم شهرداری چند آیتم وجود دارد که نشات گرفته از ضعف مدیریت تیم است.

 "علل بررسی سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل"

به گزارش ابصارنیوز به نقل از سبلانه، یوسف چراغی رئیس کمیته آموزش و مربیان هیات فوتبال استان در میزگرد تخصصی  "بررسی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل" که در سبلانه برگزار شد با انتقاد از مدیریت تیم شهرداری اردبیل گفت: در بحث علل افت تیم شهرداری چند آیتم وجود دارد که نشات گرفته از ضعف مدیریت تیم است.
وی با بیان اینکه یکی از شبهه انگیزترین تصمیمات مدیران شهرداری انتخاب کمیته فنی غیر فوتبالی است گفت: یک سوال اساسی در این باره این است که این کمیته توسط چه کسی و براساس چه معیاری انتخاب شده است.
چراغی با اشاره به حضور برخی چهره های سیاسی و غیر فوتبالی در کمیته فنی اظهار کرد: چرا باید افرادی همانند نوتاش که امروز هم در حال رایزنی با مسئولان فدراسیون برای حفظ شهرداری در لیگ دسته یک است به این جلسات دعوت نشوند.
رئیس کمیته آموزش و مربیان هیات فوتبال استان اظهار کرد: در یک دوره، برای حضور در کنار تیم از داود حسنی پیشکسوت فوتبال دعوت کردیم ایشان قبول نکردند و گفتند که من 20 سال از فوتبال دورم و به دنبال کسی بروید که به روز باشد؛ این در حالیست که امروز افراد غیر فوتبالی به خود اجازه می دهند که بدون هیچ سابقه فوتبالی در این کمیته حضور داشته باشند.

 


چراغی با اشاره به حضور مربیان و مدیران توانمند در استان اظهار کرد: اینها سرمایه های استان هستند که باید از تجارب آنها در جهت پیشرفت ورزش استان استفاده شود.
مسئول کانون مربیان استان به حضور اساتید برجسته از جمله مرتضی محصص، هومن افاضلی، معینی و دکتر احسانی در کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اشاره کرد و افزود: این در حالیست که در کمیته فنی ما تنها یک نفر دارای مدرک معتبر فوتبالی است.

چراغی: کمیته فنی که غیر فوتبالی و عمدتا سیاسی و مدیریتی باشد، سقوط آن تیم، طبیعی خواهد بود

وی گفت: وقتی کمیته ای در یک تیم، غیر فوتبالی و عمدتا سیاسی و مدیریتی باشد، سقوط آن تیم، طبیعی خواهد بود؛ شهرداری هم چنین وضعی داشت.
چراغی در خصوص حواشی بوجود آمده در انتخاب سرمربی جدید توسط کمیته فنی بعد از رفتن محمد احمدزاده نیز گفت: در این جلسه با توجه به اینکه ما بر حضور مربی بومی در صورت عدم انتخاب مربی تراز اول تاکید داشتیم از جلسه بعدی ما را دعوت نکردند.
مسئول انجمن فوتبال کارگران استان تصریح کرد: هر چند در این خصوص، اعضای کمیته به من گفتند که شما به عنوان یکی از گزینه های نیمکت شهرداری  مطرح هستید و در این جلسات نباید حضور داشته باشید؛ البته این در حالی بود که بعد از رفتن ما، دوباره رای گیری کرده بودند که از گزینه غیر بومی استفاده کنیم.
چراغی اظهار کرد: حال سوال این است که اگر این افراد برای حضور مربی غیر بومی رای داده بودند، چرا از من و دوستان دیگری که مخالف حضور مربیان ضعیف در تیم شهرداری بودند برای جلسه تعیین مربی دعوت نکردند.
این مربی پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه اگر اعتراضی به تشکیل کمیته فنی با این سبک و سیاق صورت می گیرد در راستای کمک به باشگاه است گفت: امروز شاهد هستیم که تیر انتقادات به سوی مدیرعامل تیم پرتاب می شود و هیچ یک از اعضای کمیته فنی، حاضر به پاسخگویی در خصوص سقوط تیم نیستند.
وی در ادامه با انتقاد از انتخاب احمدزاده به عنوان سرمربی تیم شهرداری اظهار کرد: این مربی هر چند در تیم های مختلفی حضور داشته است اما باید اذعان کرد که در هیچ تیمی موفق نبوده است و سقوط تیم برق شیراز، نتایج به دست آمده در همین تیم شهرداری و ملوان بندر انزلی گویای این واقعیت است.
چراغی با بیان اینکه احمدزاده مدیریت تمرینی نداشت گفت: اقای احمد زاده فرایند مربیگری را نمی توانست به خوبی پیاده کند که این موضوع را نیز به مدیران تیم انتقال دادم، اما گفتند این مسائل سلیقه ای است و اهمیتی به آن ندادند.

 

وی به مشکلات فنی تیم شهرداری در مسابقات مختلف اشاره کرد و افزود: اگر بازی های تیم شهرداری را بررسی کنیم اکثر گل های دریافتی، از عمق خط دفاعی بود ولی مربیان ما هیچ برنامه ای برای ترمیم آن نداشتند.

رئیس کمیته آموزش و مربیان هیات فوتبال استان اظهارکرد: در بازی فوتبال هر مسابقه شرایط تمرینی خود را دارد و باید براساس آن بازی، تیم چیدمان متفاتی را داشته باشد. من بارها در طول فصل در رسانه های مختلف گفتم که تیم شهرداری به یک بازی ساز و پلی میکر خوب نیاز دارد تا بتواند در شرایط حساس تیم را به سمت جلو هدایت کند که هیچ کس به این مساله توجه نکرد.

دلیل رفت و برگشت های متوالی ربیعی چه بود؟

وی به رفت و برگشت های متوالی محمد ربیعی بر روی نیمکت تیم شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: باید از مسئولان پرسید که اگر آقای ربیعی مربی خوبی است چرا اخراج می شود و اگر ناکارآمد است دلیل دعوت چند باره برای هدایت تیم چیست؟
چراغی با بیان اینکه مشکلات تیم ما تنها مربوط به رده سنی بزرگسالان نیست گفت: متاسفانه در تیم های پایه هم مشکلاتی داریم و ما شاهد بودیم که مدیران تیم حتی توانایی آوردن دو آمبولانس در برگزاری مسابقات را نداشتند.
وی به درگیری کادر پزشکی تیم شهرداری با کادر تیم حریف در جریان یک مسابقه، نیز اشاره کرد و افزود: اینها شاید مسائلی باشد که جزیی به نظر برسد اما حکایت از مشکلات اخلاقی، آموزشی و مدیریتی در یک تیم دارد.
رئیس کمیته آموزش و مربیان هیات فوتبال استان با بیان اینکه ما باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به ورزش هموار کنیم گفت: متاسفانه مدیریت دولتی تامین کننده است ولی تکمیل کننده نیست؛ و اگر تکمیل کننده باشد می توانیم امیدوار باشیم که از ظرفیت ها و استعدادهای بومی خود به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی با گلایه از مربیان بومی نیز گفت: متاسفانه مربیان ما بخاطر ارقی که به تیم دارند شان و جایگاه خود را حفظ نمی کنند و اگر آنها نیز همانند مربیان غیر بومی ناز و عشوه کنند، جایگاه والایی در بین مدیران خواهند یافت.
چراغی در خصوص عدم قبول سرمربیگری تیم امید شهرداری نیز گفت: در فوتبال یک سری اصول اخلاقی باید رعایت شود و بر همین اساس در همان مقطع با توجه به اینکه نام یکی از مربیان بومی برای هدایت تیم امید شنیده می شد ترجیح دادم پیشنهاد را قبول نکنم.
وی در پایان با تاکید بر حضور کمیته فنی قوی در تیم شهرداری برای فصول آینده و برنامه ریزی جامع و هدفدار گفت: مدیران باید افراد توانمند را وارد میدان کنند تا بتوانند در شرایط حساس مربی را به چالش بکشند.

 

محمود جعفری:شهرداری سرمایه استانی است و انتقادها از سر دلسوزی

محمود جعفری رئیس کمیته مسابقات هيات فوتبال استان در این میزگرد با بیان اینکه وقتی امروز انتقادهایی از برخی اشتباهات مدیریتی و فنی در تیم شهرداری می شود نباید به حساب اغراض شخصی گذاشت گفت: تیم شهرداری به عنوان تنها نماینده اردبیل در لیگ دسته یک، سرمایه استانی بود و اگر انتقادی هم می شود از سر دلسوزی است.

وی با بیان اینکه باید از این شکست ها تجربه کسب کرد گفت: قطعا در این عرصه حضور نیروهای جوان همانند آقايان علیپور، پورپناهی و سایر دست اندرکاران تیم نیز جزو سرمایه استان محسوب می شوند.

مدیران تیم شهرداری تجربه لیگ یکی نداشتند

جعفری با بیان اینکه مشکلات تیم شهرداری اردبیل باید کالبد شکافی شود افزود: اگر به تک تک مشکلات تیم شهرداری نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که عمده این مشکلات از نحوه مدیریت، سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران ما تجربه لیگ یکی را نداشتند گفت: باید پذيرفت که مدیریت یک تیم لیگ یکی به مراتب سخت تر از اداره تیم لیگ برتری است.

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن اردبیل با انتقاد از عدم بكارگيري مربیان و اشخاص توانمند استان برای حضور در جلسات کمیته فنی اظهار کرد: چرا باید افرادی در کمیته فنی حضور داشته باشند که فاقد مدارك عاليه در مربيگري و مديريت روز فوتبال بوده و قادر به ارايه راهكار برای خروج از شرايط بحرانی با توجه به ظرفيت های بالقوه تيم نبودند.

 

وی با اشاره به جلسه کمیته فنی بعد از كناره گیری غير حرفه ای محمداحمدزاده از سرمربيگری تيم اظهار کرد:در این جلسه که قرار بود برای تعیین و انتخاب سرمربی بومی یا غیر بومی رای گیری شود، به همراه تعدادی از كارشناسان از مربی بومی در صورت عدم جذب مربی غیر بومی تراز اول استقبال کردیم که همين مسئله باعث شد تا از جلسات بعدی به این کمیته دعوت نشویم.

جعفری به زمان حضور محمد احمدزاده در راس تیم شهرداری اردبیل اشاره کرد و افزود: متاسفانه پیشنهاد مسئولان تیم ملوان به این مربی  باعث شد که با بهانه های مختلف از جمله اینکه ادبیاتش به بازیکنان تیم نمی خورد و ...، در فکر ترک تیم باشد؛ این در حالی بود که اگر این مسئله به فرض محال هم صحیح بود ناشی از ضعف مدیریتی همین مربی بود که قادر به ايجاد رابطه و مديريت بازيكنان نبود.

رئیس کمیته مسابقات فوتبال استان اظهار کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف تيم، حضور كم رنگ افراد آموزش ديده در كنار تيم بود و به همین جهت در برخی افراد در مواقعی آگاهانه یا ناآگاهانه برخي اقدامات و صحبت هاي غيرحرفه اي را انجام مي دادند که باعث ایجاد اختلاف و حتي دلسردي در بین بازیکنان می شد.

وی همچنین با انتقاد از دادن اختیار تام مدیران شهرداری به محمد ربیعی در خصوص انتخاب دستیارانش  گفت: بر همین اساس این مربی به جای استفاده از کادر توانمند بومی که می توانستند از لحاظ رواني و ساير مسايل کمک حال تیم باشند و حتي امكان بهره مندی از تجارب مربيان و حضور در بازی ها را برای پشتوانه سازی فنی تيم داشته باشند، افرادی را به تیم تحميل كرد که در حد واندازه تيم شهرداری نبودند.

جعفری در ادامه با اشاره به جذب تعداد زیاد بازیکن غیر بومی برای تیم شهرداری در ابتدای فصل اظهار کرد: این اتفاق در حالی بود که تیم های پایه ما در سطح کشوری رتبه های برتر را کسب کرده بودند.

 

وی تصریح کرد: ما باید از سرمایه های درونی خود استفاده کنیم و قطعا اگر بازیکنان بومی جذب تیم می شدند هم در جذب تماشاگر موثر بود وهم اینکه در این برهه زمانی که تیم سقوط کرده حداقل استخوان بندی تیم حفظ میشد.

جعفری اظهار کرد: یکی دیگر از بزرگترین مشکلات تیم عدم ارتباط مناسب مدیران تیم با فدراسیون و مسئولین مربوطه بود، که این ارتباطات، می توانست در بسیاری از مواقع به درد تیم بخورد.

تیم شهرداری به لحاظ هزینه، جزو سه تیم اول بود

رئیس کمیته مسابقات فوتبال استان همچنین با بیان اینکه برای لیگ برتری شدن نیاز به حضور آنالیزورها و مربيان بدنسازی و كادر فني كارآمد است، گفت: در فوتبال حرفه ای انجام هر تاکتیک تیمی، برنامه تمرینی خاص خود را می خواهد که برای این امر تیم فنی باید آموزش ديده و کامل باشند.

وی با بیان اینکه تیم شهرداری اردبیل به لحاظ هزینه در بین سه تیم اول بود که متاسفانه به لیگ دسته دو سقوط کرد گفت: عدم تجربه کافی مدیران و البته اعتماد بیش از اندازه به زیر مجموعه های خود شرایط منفی را برای تیم ایجاد کرد.

جعفری گفت: هر باشگاه باید یک تیم قدرتمند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای نیز بعنوان يار دوازدهم در كنار خود داشته باشد، که متاسفانه اعضای محترم شورای شهر هم در این خصوص یک کارشناس زبده هم نداشتند.

مدیر عامل سابق  باشگاه  ذوب آهن اردبیل با بیان اینکه حضور یک تیم قدرتمند استان در لیگ های معتبر كشوری علاوه بر منافع اقتصادی و فرهنگی و...، باعث نشاط شهروندان با كمترين هزينه نيز خواهد شد گفت: بر همين اساس باشگاه برای حضور پرقدرت تیم در لیگ دسته يك و صعود به مراحل بالاتر باید یک خانه تکانی اساسی داشته باشد و شایسته سالاری را الگوی كار قرار دهد.

وی استفاده از بازیکنان و مربیان بومی، توجه به تیم های پایه، استفاده از مدیران با سابقه، داشتن کادر فنی مجرب و قوی، ارتقای روحيه تعامل و تعاون و نیز تامین زیر ساخت های لازم را از موارد مهم عنوان کرد.

 

پرویز آفتابی: مدیریت فوتبال به بحث چالشی در کشور تبدیل شده است

به گزارش سبلانه پرویز آفتابی از مربیان پیشکسوت فوتبال استان نیز، با اشاره به ناکامی این تیم شهرداری در این فصل اظهار کرد: قطعا در هر شکستی عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک تیم به اهدف مورد انتظارخود نرسد.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به وضعیت تیم شهرداری اردبیل داشته باشیم ضعف مدیریتی، یکی چندین عواملی بود که در این ناکامی تاثیر گذار بود.

آفتابی اظهار کرد: متاسفانه باید این نکته را در نظر داشت که بحث مدیریتی در  فوتبال ما به یک مبحث چالشی تبدیل شده است و اگر نگاهی به حواشی اخیر برخی تیم های موفق کشور از جمله سپاهان نیز داشته باشیم خواهیم دید که در این تیم ها هم ضعف در مدیریت، به عنوان یک معضل اساسی مطرح می شود.

 

مسئول سابق کمیته جوانان استان با بیان اینکه متاسفانه مشکلات تیم شهرداری اردبیل از ابتدای فصل و در زمان یارگیری نیز مشهود بود گفت: در ابتدای فصل بازیکنانی را جذب کردند که در حد لیگ دسته دو و سه بودند و این در حالی بود که که در نیم فصل مدیران بازیکنانی همچون نزهتی را جذب کردند؛

وی اظهار کرد: سوال اینجاست که اگر تیم مشکلات مالی داشت چرا در نیم فصل دوم اقدام به خرید بازیکنان با کیفیت کرد؛ در حالیکه اگر از همان ابتدا بازیکنان خوبی جذب می شدند قطعا امروز شهرداری شرایط متفاوتی داشت.

در انتخاب افراد غیر فوتبالی برای کمیته فنی تیم، به شخصیت این افراد نیز لطمه زده شد

این مربی  با انتقاد از نحوه چینش کمیته فنی تیم شهرداری نیز گفت: تا زمانیکه چارت سازمانی نا آشنا با فوتبال در راس تیم باشد، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته فنی در یک تیم باید به لحاظ فوتبالی قدرتمند باشند گفت: در این صورت است که یک مربی میداند که تیم او توسط افراد توانمند آنالیز شده و در صورت شکست باید پاسخگو باشد.

آفتابی اظهار کرد: متاسفانه در انتخاب افراد غیر فوتبالی برای کمیته فنی تیم، به شان و شخصیت این افراد نیز لطمه زده شد؛ هر چند در این خصوص نگاه حرفه ای ایجاب می کرد که خود این افراد نیز از قبول مسئوولیت امتناع می کردند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه شهرداری اردبیل تنها نماینده استان در لیگ دسته یک بود، متاسفانه برخی افراد برای ترقی خود سعی می کردند خود را به این تیم وصل کرده و در صورت موفقیت تیم کارنامه ای برای خود داشته باشند.

آفتابی در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص مخالفت مدیرعامل شهرداری اردبیل در چینش و نحوه برگزاری جلسات کمیته فنی و نیز مخالفت با انتخاب شیخ لاری به عنوان سرمربی تیم نیز گفت: مدیرعامل باشگاه، در تشکیل کمیته فنی و انتخاب سرمربی در راس است و قطعا اگر مخالف بودند انتظار می رفت که از سمت خود کناره گیری کند، تا امروز مورد هجمه فوتبالی ها و غیر فوتبالی ها قرار نگیرد.

آفتابی عدم اتحاد و همفکری در بین مدیران تیم را از دیگر نقاط ضعف تیم شهرداری عنوان کرد و افزود: در یک مقطع زمانی یکی از مربیان بومی ما به دلیل ارقی که به تیم شهرداری داشت، طی تماسی اظهار کرد که با توجه به ظرفیت تیم شهرداری به ارائه بازی های زیبا، حاضر است بدون چشمداشت مادی به این تیم کمک کند که همین موضوع را به مدیر سازمان اعلام کردم اما متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

 

وی اظهار کرد: مدیران شهرداری باید در کنار سرمربیان تیم، از افراد توانمند بومی یا غیر بومی استفاده می کردند تا در شرایط حساس می توانستند مشاوره دهند.

مسئولان استان هیچ حمایتی از تیم نداشتند

مربی تیم های پایه استان در ادامه به عدم حمایت مسئولان استانی از تیم شهرداری اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسئولان استان اعم از استاندار، فرماندار، مدیران صدا و سیما و ...، چندان حمایتی از تنها نماینده استان در لیگ نداشتند و حتی اعضای شورای شهر که خود بانیان تیم هستند نیز فقط به حضور فیزیکی در روی سکوها اکتفا می کردند.

آفتابی همچنین با اشاره به حضور تیم های مدعی پیکان، خونه به خونه، ماشین سازی، فجر سپاسی، صنعت نفت آبادان و ...، در این گروه اظهار کرد: رقابت با این تیم ها نیازمند برنامه ریزی جامع و بلند مدت است.

وی با بیان اینکه قطعا امکانات و شرایط این تیم ها قابل قیاس با شهرداری اردبیل نبود گفت: با توجه به اینکه اکثر تیم ها با هدف لیگ برتری شدن وارد مسابقات شده بودند انتظار می رفت تیم شهرداری نیز هم بر روی نیمکیت خود و در بیرون از زمین تیم قوی داشته باشد.

مسئول سابق کمیته جوانان استان همچنین در خصوص سرمربیگری محمد احمدزاده در تیم شهرداری اردبیل گفت: احمدزاده یکی از مربیان کارنامه دار فوتبال کشور است و در این خصوص به نظر من برخی انتقادهای فنی به این مربی دور از انصاف است.

این مربی فوتبال همچنین با توصیه به مدیران در آموزش لیدرهای تیم شهرداری اردبیل گفت: متاسفانه لیدرهای تیم احساسی و تندرو بودند که این مسئله برخی حواشی را برای تیم به همراه داشت.

آفتابی در پایان اظهار کرد: برای رساندن دوباره شهرداری به لیگ دسته یک باید از امروز برنامه ریزی منسجم داشته باشیم و مسئولان با تصویب بودجه مناسب، شرایط را برای جذب مربیان و بازیکنان توانمند فراهم کنند.

وی با بیان اینکه قطعا در این برهه زمانی ما نصف بازیکنان موجود را نیز از دست خواهیم داد گفت: باید در این مورد به طور جدی وارد عمل شد و با جذب بازیکنان با تجربه در کنار حضور جوانان بومی خود، شرایط را برای حضور قدرتمند تیم در لیگ دسته 2 آماده کنیم.

آفتابی تصریح کرد: مسئولان باید حمایت جدی از تیم داشته باشند و این کمک نیز باید به صورت مستمر باشد.

 

شهرام علیپور: انتخاب سرمربی از طریق کمیته فنی صورت می گیرد

به گزارش سبلانه، شهرام علیپور مدیرعامل باشگاه شهرداری، در میزگرد تخصصی "بررسی علل سقوط تیم فوتبال شهرداری اردبیل" با اشاره به قهرمانی تیم شهرداری در لیگ دسته 2 و صعود به دسته یک و برنامه ریزی سه ساله باشگاه برای لیگ برتری شدن این تیم گفت: در فصل اولی که در لیگ یک حضور داشتیم تیم خوب بسته شد ولی متاسفانه بعد از هفته ششم در سه بازی نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم و شرایط جوی شهر علیه دینورزاده سرمربی وقت تیم شد.

وی اظهار کرد: در این مقطع با بررسی شرایط و البته نظر مساعد شهرداری وقت با محمد ربیعی قرار داد بستیم و با جذب بازیکنان مد نظر این مربی، در نیم فصل نتایج خوبی کسب شد و حتی مدعی صعود به مرحله پلی اف لیگ برتر هم بودیم.

علیپور با اشاره به شروع بازی های این فصل که در تک گروه برگزار شد گفت: یکی مشکلات عمده تیم، ناشی از این بود که ما یک نماینده در لیگ دسته یک داشتیم و هر فرد، می خواست سهمی از آن داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در همین خصوص ما کمیته فنی متشکل از پیکسوتان، اصحاب رسانه و ..، را که از زمان حضور اکبر نیکزاد در پست شهرداری نیز بود، تشکیل دادیم و تنها تغییر در این زمینه تعداد اعضا بود که به 15 نفر افزایش یافت.

وی در خصوص انتقادات پیشکسوتان فوتبالی در انتخاب مربیان تیم شهرداری نیز گفت: باشگاه هیچ نقشی در انتخاب مربی نداشته و این کمیته فنی است که در خصوص مربی تیم تصمیم نهایی را می گیرد.

علیپور تصریح کرد: بعد از برکناری ربیعی نیز کمیته فنی تشکیل جلسه داد و روزومه کاری چند مربی بررسی شد که در نهایت محمد احمدزاده به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد؛ که اتفاقا در سه هفته ابتدایی نیز تواست نتایج خوبی کسب کند ولی باشگاه در فراهم کردن برخی از شرایط، کمی ضعیف عمل کرد.

مدیرعامل باشگاه شهرداری اردبیل اظهار کرد: متاسفانه با حواشی که برخی تماشاگران به دلیل نتایج کسب شده در هفته های بعدی، ایجاد کردند و نیز درخواست ملوان از این مربی برای قبول سرمربیگری تیمشان، با این مربی نیز قطع همکاری کردیم.

مخالف حضور شیخ لاری در راس تیم بودم

وی با بیان اینکه بعد از رفتن احمدزاده کمیته فنی در نشستی که داشت برای انتخاب مربی بومی یا غیر بومی رای گیری کرد گفت: در این جلسه متاسفانه هیچ کس از مربی بومی استقبال نکرد.

علیپور تصریح کرد: در این برهه من هم به حضور مربی بومی در راس تیم اعتقاد داشتم کما اینکه در همان مقطع در دوبازی نتایج مطلوبی کسب کردیم ولی براساس رای گیری، در نهایت شیخ لاری به این سمت منصوب شد.

این مسئول ورزشی با بیان اینکه من خود مخالف اصلی حضور شیخ لاری در تیم شهرداری اردبیل بودم گفت: من در آن مقطع گفتم هرچند شیخ لاری بازیکن خوبی بوده است ولی قطعا مربی خوبی نیست.

وی تصریح کرد: اگر این مربی از لحاظ شرایط فنی قابل قبول بود قطعا در تبریز مورد استفاده قرار می گرفت؛ هرچند بعد حضور در اردبیل برحسب وظیفه حرفه ای که داشتم از این مربی حمایت کردم و در هیچ دوره ای به اندازه زمان حضور شیخ لاری امکانات در اختیار باشگاه نگذاشته بودیم.

من هم مخالف نحوه انتخاب اعضاء کمیته فنی و نحوه تشکیل جلسه این کمیته بودم

علیپور در خصوص نحوه تشکیل جلسه کمیته فنی نیز اظهار کرد: کمیته فنی در مواقعی که نیاز به تغییر مربی بود تشکیل جلسه می داد که البته خود من هم، منتقد پروسه انتخاب اعضاء و نحوه تشکیل جلسه فنی بودم.

 

وی با بیان اینکه مخالفت خود را با نحوه انتخاب کمیته فنی به شهردار نیز اعلام کردم گفت: اگر در دسته دوم نیز بر همین منوال حرکت کنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اظهار کرد: کمیته فنی باید 3 الی 5 عضو داشته باشد و همگی نیز به لحاظ فنی و فوتبالی در سطح عالی باشند.

وی همچنین با بیان اینکه در اردبیل همکاری بین نهادها و ادارات وجود ندارد و از صفر تا صد کارها را باشگاه انجام می دهد گفت: تیم شهرداری به عنوان نماینده استان بود انتظار می رفت همه نهادها در کنار هم برای موفقیت آن تلاش کنند.

علیپور به مخالفت خود با احمدزاده نیز اشاره کرد و افزود: مخالفت من با این مربی قطعا فنی نبوده و بر این باورم که تا به امروز مربی ای در سطح احمدزاده در استان نداشتیم.

وی در خصوص انتقادات برخی افراد در خصوص مدیریت تیم گفت: اگر مدیریت ایراد دارد چرا در فصل گذشته تیم شهرداری یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود؛ همه باید باور کنیم که توان مدیریتی باشگاه در حد خوبی بود هرچند از لحاظ مالی مشکلاتی داشتیم.

علیپور به بازسازی زمین چمن ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: قبل از شهرداری هیچ بازی در این ورزشگاه انجام نمی شد. ما سعی کردیم این ورزشگاه را برای مسابقات آماده کنیم تا مشکلی برای برگزاری بازی ها نداشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و  حتی فدراسیون فوتبال هم از انجام منظم بازی ها در اردبیل تقدیر کرد.

وی در خصوص استفاده از مربیان بومی در کنار سرمربیان تیم شهرداری نیز گفت: انتخاب دستیار برای هرکس سلیقه ای است و باشگاه نمی تواند زیاد در این خصوص مداخله داشته باشد.

علیپور در خصوص اظهارات خود مبنی بر احتمال تبانی شیخ لاری در بازی شهرداری برابر صنعت نفت آبادان و نیز بیان اینکه این مربی قبلا نیز پرونده داشته است گفت: من در ابتدا این موضوع را گفتم و مخالف قرار داد نیز بودم ولی کمیته فنی صلاح را بر این دید و ما نیز با استعلام از کمیته انظباطی فدراسیون فوتبال، این قرارداد را به ثبت رساندیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مخالف حضور شیخ لاری بودم اما به عنوان کارمند شهرداری، در این خصوص زیاد نمی توانستم مخالفت کنم.

یکی از اهداف باشگاه، تقویت تیم های پایه است

علیپور در خصوص برنامه های تیم شهرداری اردبیل برای استفاده از بازیکنان بومی گفت: یکی از اهداف ما در استفاده از بازیکنان بومی تقویت تیم های پایه است ولی باید اذعان داشت پروسه بومی سازی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد .

وی در پایان اظهار کرد: ما قطعا برنامه های جامعی برای دوباره بازگرداندن تیم به دسته یک و در نهایت صعود به لیگ برتر داریم که امیدواریم به اهداف خود برسیم.

 

انتهای پیام/م