پربازدیدترین ها

کد خبر: 2545 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸

در"همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" مطرح شد

خام گیاه خواری در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران شایسته‌ترین درمانگر عالم خلقت را خداوند متعال اعلام کرد و گفت: قسم خوردن به میوه‌ها در قران کریم حکایت از توجه مردم به تغذیه سالم به وسیله میوه‌های بهشتی دارد که در کتاب الهی به آنها توجه شده است.

خام گیاه خواری در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز "همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" به همت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و مشارکت انجمن تغذیه گیاهی و خام خواری استان "و با سخنرانی مریم ببرحسینی مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران در "همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" گفت: خام گیاه خواری در  99 درصد بیماری های خاص نظیر دیابت، سرطان لوپوس، میگرن، نازایی و ... جواب مثبت داده است.

ببرحسینی با بیان اینکه گوشت های حیوانی، خون را اسیدی می کند و منشا بیشتر بیماری ها محیط های اسیدی هستند،گفت: بهترین جایگزین برای استفاده از گوشت ،محصولات گیاهی در سبد غذایی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه ایرانیان با پخت غذا با حرارت بالای 50 درجه سعی می‌کنند تمام ویتامین‌های مواد غذایی را از بین ببرند، افزود: توسعه می‌کنیم گیاه‌خواری و خام خواری مورد توجه قرار گیرد و مردم به جای استفاده از غذاهای فست‌فودی با نگهدارنده‌های سرطان‌زا سعی کنند به صورت طبیعی از غذاهایی که در اطرافشان وجود دارد استفاده کنند.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران با بیان اینکه بهتر است مردم  جهت دست یابی به تغذیه سالم سه نوبت غذایی را با پرهیز از خوردن چای شیرین در هنگام صبح و استفاده از خرما و توت هنگام نوشیدن چای شروع کنند، تصریح کرد: من12 سال است که گیاه‌خوار هستم و در این مدت، هرگز از داروهای شیمیایی استفاده نکردم.

حسینی عدم مصرف گوشت و چای موجود در بازار را عامل سلامتی انسان توصیف کرد و گفت: تا 90 درصد به وسیله تغذیه سالم و گیاه‌خواری می‌توان بیماری‌ها را کنترل کرد.

وی شایسته‌ترین درمانگر عالم خلقت را خداوند متعال با خلقت طبیعت زیبا با میوه‌های متنوع اعلام کرد و گفت: در قرآن کریم 357 آیه در مورد میوه‌ها صحبت شده و تنها در دو جا از گوشت سخن به میان آمده است.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران تصریح کرد: همه باید آگاه‌سازی در مورد تغذیه سالم را مورد توجه قرار دهند تا در سن پایین دچار بیماری های گوناگون نشوند.

 

دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل را یکی از قطب های گیاهان دارویی در کشور است

محمد ضعیفی زاده معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل،در "همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل را یکی از قطب های گیاهان دارویی در کشور معرفی کرد و گفت: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه ازاد اردبیل و مزارع مربوطه به آن اهداف بلندی را برای تجاری سازی فعالیت های خود دنبال می کند.

ضعیفی زاده با اشاره به وجود 17 مرکز فن آوری و آزمایشگاه های پیشرفته در واحد در واحد اردبیل تصریح کرد:دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل در جهت رسیدن به اهداف خود در زمینه های مرتبط، بستر مناسبی را فراهم کرده است.

 انجمن داروسازی ایران، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، موسسه گیاهان دارویی طب اسلامی ابن سینای اردبیل و خانه خیریه دیابت اردبیل در برگزاری" همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" با مؤسسه تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همکاری داشتد.

انتهای پیام/