پربازدیدترین ها

کد خبر: 2635 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱

در نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اردبیل عنوان شد:

طرح های تجمیع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را حل کرده است/بودجه فرهنگی دانشگاه افزایش می یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل پرداخت و گفت: طرح های تجمیع اجرا شده در دانشگاه آزاد از مشکلات پیش روی دانشجویان به میزان قابل توجهی کاسته است.

طرح های تجمیع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را حل کرده است/بودجه فرهنگی دانشگاه افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد به بیان عملکرد دانشگاه ازاد اسلامی واحد اردبیل پرداخت و گفت: طرح های تجمیع اجرا شده در دانشگاه آزاد از مشکلات پیش روی دانشجویان میزان قابل توجهی کاسته است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای نشست به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اردبیل اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از سال 63 فعالیت خود را  با سرپرستی پریوند آغاز کرد و تاکنون با مدیریت های شایسته پریوند، مهرانی، سلیمی به این حد از رشد و شکوفایی رسیده است.

طرح های تجمیع مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را حل کرده است

رئیس دانشگاه ازاد اردبیل به سه کار اساسی و عمده میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در دو سال تصدی ریاست عالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح های ابتکاری اجراشده توسط ریاست عالی دانشگاه در کل کشور علاوه بر تسهیل امور در واحد ها و مراکز دانشگاهی، صرفه جویی اقتصادی زیادی نیز حاصل شده و از آنجا که دانشگاه آزاد شهریه محور بود با تدابیر خاص با چشم اندازی میان مدت، متکی به دانش بنیان خواهد شد.

وی از اجرای موفق طرح های تجمیع 1،2 و 3 نام برد و افزود: اولین اقدام تجمیع شماره یک مربوط به ادغام دانشگاه علوم تحقیقات در مراکز استان‌ها بود تا با منفک شدن از وابستگی به شعبه تهران، علوم تحقیقات به عنوان زیر مجموعه دانشگاه آزاد استان‌ها فعالیت خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما در استان اردبیل هیچ رشته‌ای بدون مصوب نداریم، گفت: مشکل فارغ‌التحصیلی دانشجویان علوم تحقیقات که قبل از این بدون مصوبه تحصیل می‌کردند نیز در این طرح برطرف شده است.

رئیس دانشگاه ازاد اردبیل از طرح شماره دو دانشگاه آزاد با رویکرد انحلال مدیریت منطقه‌ای دانشگاه آزاد و مدیریت استانی نام برد و گفت در حال حاضر رئیس دانشگاه آزاد واحد مرکز استان‌ها به عنوان رئیس دانشگاه‌ آزاد تمام واحدها معرفی شده تا رؤسای دانشگاه‌های آزاد واحدها و مراکز امکان دسترسی راحت‌تر به مرکز استان را داشته اند.

شامل اجرای سومین طرح تجمیع را از اردیبهشت ماه امسال یادآور شد و افزود: تا آخر امسال شاهد تجمیع فرآیندهای مربوط به صدور سریع مدارک و دانشنامه‌های فارغ‌التحصیلان هستیم به طوریکه صدور دانشنامه‌ها به شکل الکترونیکی و آنلاین و در مدت یک روزه انجام  خواهد شد.

وی افزود: با اجرای طرح تجمیع 3 و الکترونیکی شدن امور آموزشی  و فارغ التحصیلی دانشگاه، صدور گواهینامه ها و مدارک و دانش نامه که پیش از این روند شش ماه ای را طی می کرد کاهش چشمگیری خواهد داشت بطوریکه صدور کلیه مدارک روزانه خواهد شد.

 

19 هزار و 795 دانشجو در دانشگاه آزاد استان اردبیل تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه سخنان خود به آمار کل دانشجویان دانشگاه آزاد استان اردبیل  اشاره کرد و گفت: امروز دانشگاه ازاد اسلامی استان اردبیل با 19 هزار و 795 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی بزرگترین دانشگاه استان است.

شامل با بیان اینکه از این تعداد 3 سه هزار و 9 دانشجو در مقطع کاردانی، 11 هزار و 10 دانشجو در مقطع کارشناسی، 5 هزار و 251 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 382 دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای و 189 نفر در مقطع دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند، گفت: تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه نیز اکنون به 416 رشته  افزایش پیدا کرده است بطوریکه از این تعداد 31 رشته مربوط به دکترا، 84 رشته مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز مربوط به مقطع کارشناسی و کاردانی است.

وی افزود: در حال حاضر 24 رشته دکترا در اردبیل، 5 رشته دکترا در خلخال و 2 رشته دکترا در پارس‌آباد اقدام به جذب دانشجو می‌کنند که تعدادی از آنها از مهر ماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در ادامه سخنان خود به فعالیت های عمرانی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی از اوایل سال 91 گریبان گیر کشور شد و کلیه پروژه های ملی را با مشکل روبه کرد، اما مجموعه فعالیت های عمرانی دانشگاه ازاد اردبیل هرگز متوقف نشد و تنها با درآمد های دانشگاهاکنون شاهد بهره برداری از 2 پروژه استانی در اردبیل و سرعین هر یک با متراژ 6000 مترمربع هستیم.

شامل در ادامه سخنان خود تشریح فعالیت های حوزه فرهنگی و دانشجویی پرداخت و گفت: سالن تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل استانداردسازی شده و اکنون آماده سرویس دهی به دانشجویان است.

وی اهمیت کار فرهنگی در محیط دانشگاه را یادآور شد و گفت:به منظور کارایی بیشتر امور فرهنگی در دانشگاه این دو واحد با هم ادغام شد تا برنامه های فرهنگی دانشگاه با انسجام بیشتری دنبال شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از اجرای بر نامه های متعدد فرهنگی در دانشگاه آزاد اردبیل خبر داد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی, تریبون آزاد, برنامه های قرآنی، حجاب و عفاف, سبک زندگی, یادواره های شهدا, اعزام دانشجویان به راهیان نور , اردوهای جهادی, طرح ولایت و طرح ضیافت از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه  آزاد اسلامی اردبیل هستند.

شامل از افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه تا 2درصد خبرداد و گفت:توسعه فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه از محوری ترین برنامه های دانشگاه در سال جاری است.

وی به وجود 3 یادمان شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: واحد های اردبیل, خلخال و پارس آباد مغان میزبان یادمان شهدا هستند.

وی با بیان اینکه 18 کانون دانشجویی در واحدهای استان مشغول فعالیت هستند، گفت:تشکل های دانشجویی دانشگاه ازاد استان دارای 18 نشریه هستند که از این میان 4 نشریه توسط تشکل های دانشجویی در شهرستان ها منتشر می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مشاوره رایگان به کارکنان و دانشجویان،حمایت از پایان نامه ها با موضوع فرهنگی و اجتماعی،راه اندازی موزه اسناد و مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی استان و کارگاه های تخصصی را از جمله برنامه های پیش روی دانشگاه ازاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد.

انتهای پیام/