پربازدیدترین ها

کد خبر: 2653 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴

نماینده ولی فقیه در استان:

اصلی ترین دغدغه رهبر،عقب ماندگی علمی کشور است/ تنها بسیج بحران های کشور را حل کرده است

نماینده ولی فقیه در استان در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت بسیج دانشجویی مهمترین وظیفه دانشجویان را کسب تعهد در کنار تخصص عنوان کرد و گفت: اصلی ترین دغدغه مقام معظم رهبری عقب ماندگی علمی کشور است.

اصلی ترین دغدغه رهبر،عقب ماندگی علمی کشور است/ تنها بسیج بحران های کشور را حل کرده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی با حضور در حوزه علمیه اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در جمع دانشجویان با اشاره به اینکه انسان پس از مرگ در قیامت به 10صفت ظاهر می شود، گفت: تنها یکی از 10 صفتی که انسانها در قیامت ظاهر می شوند شکل انسانی است و بقیه به صور وحشتناک و بعضاً بصورت حیوانات مختلف ظاهر خواهند شد.

 

شهوت عامل مخرب انسان و جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انسان ها باید خودسازی کنند، به دانشجویان گفت: تنها باید از شهوت آدم ها ترسید چونکه شهوت تنها عاملی است که علاوه بر خود انسان ملتی را نیز  به تباهی می کشاند.

 

مهمترین وظیفه دانشجویان علم آموزی است

امام جمعه اردبیل اهمیت علم آموزی در بین جوانان را متذکر شد و گفت: آموختن علم، مهمترین وظیفه دانشجویان است.

عاملی با بیان اینکه عصر، عصر علم است اهمیت نیاز جامعه به علم را متذکر شد و گفت: در واقع تحولات علمی، جهان را در وضعیت انفجار قرارداده است.

وی نقش بسزای دانشجویان در تولید علم را خاطر نشان کرد و افزود: امروز جهان با سرعت به سمت تحولات علمی پیش می رود چونکه اعتبار و قدرت کشورها امروز مرهون علم و دانش است و دانشجویان در این راستا می توانند با فراگیری دانش و تولید علم نقش بسزایی در عزت و اقتدار کشور و ملت ایفا کنند.

وی تصریح کرد: امروز جهان در وضعیتی به سر می برد که ما اجازه لحظه ای درنگ و خواب نداریم چونکه دشمنان اسلام و انقلاب نخوابیده و لحظه به لحظه در حال توطئه علیه اسلام و انقلاب هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سابقه علمی ایران در گذشته افزود: کشور ما با سابقه طولانی در کسب علم و فناوری در دنیا، فریب دشمن را خورده و از قافله علم و تحولات علمی روز دنیا عقب مانده است.

عاملی اصلی ترین غصه و دغدغه مقام معظم رهبری را عقب ماندگی علمی کشور توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبری به خاطر اهمیت علم در چینش ملتها روی مسئله علم و وضعیت دانشگاه ها حساس هستند و موضع گیری می کنند.

وی مسئولین فعلی کشور را خروجی همین دانشگاه ها در سال های گذشته عنوان کرد و  با انتقاد از دانشگاهیان سابق گفت: اگر علم آموزی در دانشگاه ها توأم با تربیت اسلامی همراه می بود و دانش آموختگان در کنار تخصص تعهد داشتند، هیچکس امروز به خود جرأت نمی داد جلوی کارخانه ها و کارگاه های مولد و تولید کننده را گرفته و به جای حل مشکلات کشور، در مسیر تعالی کشور سنگ اندازی کنند.

امام جمعه اردبیل ضمن انتقاد شدید از آن دسته از مدیرانی که به خاطر منافع شخصی، مصلحت ملت را به خطر می اندازند، گفت: آن دسته از مهندسینی که به خاطر مصالح شخصی با مدیران همراهی کرده و در تولیدات خود جهت خوش خدمتی به اربابانشان کم کاری و کم فروشی می کنند در واقع خائنین ملت و کشور هستند.

امام جمعه اردبیل دغدغه اصلی مقام معظم رهبری را تعهد در کنار تخصص عنوان کرد و گفت:دانش آموختگان دانشگاهی باید در کنار کسب تخصص متعهد نیز  تربیت شوند.

 

بسیج تنها نهاد مقدسی است که بحران های کشور را حل و فصل کرده است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت و انسجام بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج نهاد مقدسی است که تمام بحران های کشور را مدیریت و حل کرده است.

عاملی شاخصه اصلی بسیجیان را بُعد علمی آنها عنوان کرد و  گفت: دانشجویان بسیجی باید این شاخصه مهم را در خود تقویت کرده  و بنیه علمی خود را بالا ببرند تا علاوه بر نقش آفرینی در پیشرفت کشور ،عامل جذب سایرین نیز شوند.

وی مسئله دوم در بحث بسیج را  مبحث اعتقادات عنوان کرد و افزود: ویژگی دوم بسیجیان که رمز موفقیت آنها هم به حساب می آید، بحث اعتقادات است.

عاملی با بیان اینکه بزرگترین دزدها در کشور متخصصین هستند، عامل اخلاق را مهم و ضروری دانست و گفت: اگر اخلاق در جامعه رعایت شود و متخصصین ما معتقد تربیت شوند و تعهد پیدا کنند، عمده دزدی ها در کشور ریشه کن خواهد شد.

وی افزود: برای داشتن اعتقاد قوی و محکم، بایدتوحید قوی و ایمان راسخ داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر شخصی بگوید من آینده ندارم، زمینه ندارم پس توحید ندارم را نکوهش کرد و گفت: هر وقت فکر کردید به چیزی امید ندارید، باید بیشتر از هر موضوع دیگری به آن موضوع امیدوار باشید، چونکه انسان باید در همه حال و هر وضعیتی اعتقادات خود را درست کرده و خودش را به غیر از الطاف الهی از همه چیز رها کند.

عاملی اصول و اعتقادات مکاتب دیگر را یادآور شد و گفت: مکاتب دیگر چنان اعتقاد را به فرزندانشان می آموزند که حیرت آور است. بطوریکه اگر آنها را بکشی از اعتقادانشان دست بردار نیستند.

وی مسئله اعتقادات را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: دانشجوی ما باید آنقدر از لحاظ بنیه اعتقادی و دانش دینی قوی و مقتدر باشد تا بتواند در مواجهه با معتقدان به سایر ادیان الهی، آنها را مجاب کرده  و بر آنها غلبه کند.

استاد حوزه و دانشگاه کم اطلاعی از اعتقادات و دانش دینی برای دانشجوی مسلمان ایرانی را افت دانست و گفت: دانشجوی ایرانی باید از لحاظ دانش دینی و اعتقادات آنچنان غنی و مستحکم باشد که وقتی به دانشگاه هتی خارج رفت و یا با دانشجویان خارجی برخورد کرد بتواند روی آنها تأثیرگذار باشد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ایران هراسی در دنیا اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با هزینه های هنگفت سایت هایی با هدف تخریب چهره اسلام و ایران به راه انداخته اند که عقل در ترسیم آن حیران است.

وی قدرت تأثیرگذاری ایران اسلامی در جهان را متذکر شد و افزود: اکنون دنیا از ایران اسلامی می ترسد و به خاطر این است که اسلام ترکیه ای، طالبان و الازهر را به راه انداخته و از آنها حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان جمله مشهور امام خمینی (ره) در مورد اسلام را متذکر شد و با بیان اینکه امام اسلام پابرهنگان را در برابر اسلام آمریکایی مطرح کردند،گفت: مقام معظم رهبری نیز بحث اسلام حقیقی را در برابر اسلام جعلی و بدلی، مطرح کردند.

عاملی وظیفه عموم مردم بخصوص علما و دانشجویان را آشنا کردن دنیا با  اسلام واقعی عنوان کرد و گفت: همه وظیفه دارند تا اسلام راستین و حقیقی را به جهانیان بشناسانند.

 

گل بخودی نتیجه عدم کسب بصیرت است

امام جمعه اردبیل در بخش پایانی سخنان خود ضرورت کسب بصیرت را خاطرنشان کرد و تصریح کرد: اگر بصیرت نباشد بسیاری از افراد  متشخص جامعه گل به خودی می زنند.

عاملی در تکمیل سخنان خود نمونه هایی از گل به خودی در  کشور و جهان را یادآور شد و گفت: برخی از نمایندگان مجلس ششم تنها بلد بودند حرف های رادیوی رژیم صهیونیستی را در مجلس تکرار کنند که گاهی با واکنش عده ای از نمایندگان با بصیرت روبه رو می شد.

وی ماجرای سودان را خاطر نشان کرد و افزود: از هم پاشی سودان و از بین رفتن قدرت حاکمیت در این کشور تنها بدلیل بی بصیرتی سردمداران رژیم بخصوص رئیس جمهور آن کشور یعنی عمر البشیر بود. بطوریکه بعد ها ثابت شد پ 2  میلیون کشته در جنوب سودان با اسلحه های رژیم صهیونیستی غاصب کشته شده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ مقامی در قرآن کریم به اندازه مقام هدایت ارزشمند نیست، تصریح کرد: اگر کسی بتواند یک نفر را زنده کند در واقع ملتی را زنده کرده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه جوان باید هدایتگر باشد و کار بنیانی انجام دهد از دانشجویان خواست تا نقش هدایتگری را در خود زنده کنند چونکه هیچ کاری در این  برهه از زمان با ارزش تر و بالاتر از  نقش هدایتگری نیست.

انتهای پیام/