سرویس: سیاسی کد خبر: 287 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل:

عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری مهم تر است

ایرج صحرایی گفت: دستپاچگی مقامات آمریکایی برای مصادره به مطلوب کردن نتایج مذاکرات نشان از وجود تحقق پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران در برخی از بخش های این مذاکرات و توافق نامه دارد.

عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری مهم تر است

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، ایرج صحرایی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: تیم مذاکره کننده ،نمایندگان ملتی غیورند نه حزب و افرادی خاص،بنابراین باید گفت اگر عجله ای برای رسیدن  به یک توافق در کار است،این امر نادرست و مخالف اصول منطقی است. دستپاچگی مقامات آمریکایی برای مصادره به مطلوب کردن نتایج مذاکرات نشان از وجود تحقق پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران در برخی از بخش های این مذاکرات و تفاهم نامه دارد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای هسته ای را گرامی داشت و افزود: اگر  پایداری و استقامت دانشمندان جوان کشورمان نبود  الان ایران اسلامی صاحب این همه عظمت و اقدار نبود که کشورهای به اصطلاح صاحب قدرت جهان به زانو در آیند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اردبیل در پایان سخنان خود به انتشار بیانیه ای در این خصوص اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده ایران اسلامی اعلام می دارد بدانید که حمایت های بی دریغ ما تحت زعامت و هدایت مقام معظم رهبری پشت سر شماست  و با اراده و نیروی عظیم ایمان و باور به توانایی های ملت ایران و اتکا به توانمندی های درونی کشور و جوانان مومن و حاضر در میدان پیش بر وید و با دیپلماسی انقلابی به پشتوانه صاحبان انقلاب که ملت ایرانند از موضع برابر و در عین حال قاطع در مقابل طرف مذاکره کنند ه ظاهر شوید. یاداوری می کنیم که عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری مهم تر است.

متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل یه شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

در بحث هسته ای خطوط قرمز باید رعایت شود و از حقوق ملت،حتی یک قدم عقب نشینی نشود

                                                                                        امام خامنه ای مدظله العالی

امروز اتفاق تاریخی مهمی در صنعت هسته ای ایران اسلامی رخ داده است و آن بیانیه هسته ای با کشورهای 1+5 بود. مطابق آنچه در اظهارات مقامات دولت آمده است، غربی ها حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته اند. جبهه سلطه در اثر مقاومت ملت بزرگ ایران،سرانجام سر تعظیم فرود آورده و به حق مسلم این ملت اقرار کرده است.

 اگر مقاومت بر تکمیل دانش هسته ای بومی در ایران نبود، اگر مقاومت بر غنی سازی 20 درصدی نبود، اگر شهادت شهریاری ها و علی محمدی ها و رضایی نژادها و احمدی روشن ها نبود، امروز این پیروزی حاصل نمی شد.

تیم مذاکره کننده، نمایندگان ملتی غیورند نه حزب و افرادی خاص، بنابراین باید گفت اگر عجله ای برای رسیدن  به یک توافق در کار است، این امر نادرست و مخالف اصول منطقی است. دستپاچگی مقامات آمریکایی برای مصادره به مطلوب کردن  نتایج مذاکرات نشان از وجود تحقق پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران در برخی از بخش های این مذاکرات و توافق نامه دارد.

اما وجود ابهامات بسیار در متن توافقنامه اخیر، سبب شکل گیری پرسش هایی در این باره در جامعه دانشگاهی کشور شده است. ابهام در استخدام واژگان انگلیسی و ترجمه فارسی آن، امکان برداشت های متفاوت و بعضا متناقض از متن تفاهم نامه را  بوجود آورده است. باید تا حد امکان، متن توافقات عاری از ابهام و چند پهلویی باشند و راه برای سوء استفاده و برداشت متفاوت دشمن بسته شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ضمن تقدیر و خسته نباشید به تیم مذاکره کننده ایران اسلامی اعلام می دارد بدانید که حمایت های بی دریغ ما تحت زعامت و هدایت مقام معظم رهبری پشت سر شماست  و با اراده و نیروی عظیم ایمان و باور به توانایی های ملت ایران و اتکا به توانمندی های درونی کشور و جوانان مومن و حاضر در میدان پیش بر وید و با دیپلماسی انقلابی به پشتوانه صاحبان انقلاب که ملت ایرانند از موضع برابر و در عین حال قاطع در مقابل طرف مذاکره کنند ه ظاهر شوید. یاداوری می کنیم که عزت ملت ایران از هر دستاورد دیگری مهم تر است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

انتهای خبر/ج