پربازدیدترین ها

کد خبر: 3203 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶

با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

یادواره ملی شهید اعلمی و ۱۸۴ شهید ورزشکار استان اردبیل برگزار شد

یادواره شهید اسماعیل اعلمی و ۱۸۴شهید ورزشکار استان با حضور سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار شد.

یادواره ملی شهید اعلمی و ۱۸۴ شهید ورزشکار استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز یادواره پهلوان شهید اسماعیل اعلمی و ۱۸۴شهید ورزشکار استان با حضور سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.

شهدا قهرمانان جبهه جهاد اصغر و جهاد اکبر هستند

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در یادواره شهید اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان اردبیل با بیان اینکه باید از مکتب شهیدان و راه و روش و سیره آنان درس بگیریم، گفت: شهدا قهرمانان جبهه جهاد اصغر و جهاد اکبر هستند به طوری که در مقابل شرارتهای شرق و غرب ایستادگی کرده و از اسلام و کشور اسلامی دفاع کردند که این خود جهاد اصغر بوده و با پاک نگه داشتن نفس خود در راه خدا به شهادت رسیدند که این نیز جهاد اکبر برای شهدا محسوب می‌شود.

وی افزود: شهدا الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان و نسل جوان هستند و به ویژه یادواره‌های گرامیداشت شهدا برای شناساندن نام و یاد شهدا برای نسل جدید انقلاب بسیار حائز اهمیت بوده و شهید اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان نیز الگوی مناسبی برای ورزشکاران و اهالی ورزش هستند.

ادبیات رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس ادبیات عاشورایی و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در یادواره پهلوان شهید اسماعیل اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان اردبیل در حسینیه ثارالله گفت: شهدای جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن بعثی که از حمایت چندین کشور خارجی بهره‌مند بود ایستادگی کردند و با تمام توان از ملت، ناموس و وطن خود دفاع کرده و خون پاک خود را در این راه نثار کردند.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری این یادواره‌ها نیز برای شناساندن شهدای دفاع مقدس و ارزشها و آرمانهایی که به خاطر آنها به شهادت رسیدند برای نسل جدید و نوجوانان و جوانان بسیار اهمیت داشته و باید شخصیت شهدای والامقام را برای این جوانان به درستی تبیین کنیم.

 

بابازاده گفت:‌ ادبیات رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس ادبیات عاشورایی و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود که با تکیه بر نیروی ایمان و پیروی از ولایت فقیه توانستند در جنگ 8 ساله بر تهاجم دشمن بعثی غلبه کرده و حتی اجازه ندهند یک وجب از خاک کشور به اشغال متجاوزان بیفتد که این امر در تاریخ ایران بی سابقه بوده که در جنگی حتی یک قدم از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود :‌ شهید اسماعیل اعلمی به عنوان شهید شاخص بسیج ورزش کشور در سال 95 انتخاب شده و این یادواره با محوریت شهید اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان برگزار می‌شود که ورزشکاران و خانواده ورزش استان باید با شناخت دقیقی از این شهدای ورزشکار بتوانند الگوی مناسبی برای خود انتخاب کرده و در زندگی و میادین ورزشی این الگوها را برای خود مد نظر قرار داده و به آرمانها و ارزشهای شهدا اقتدا کند.

وی تصریح کرد:‌ قدرت و عظمت کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به برکت خون پاک شهیدان رقم خورده و اگر ایران در حال حاضر به یکی از کشورهای قدرتمند جهان تبدیل شده به دلیل ایثار و فداکاری شهدا در دفاع مقدس بوده که با نثار جان خود این مملکت را از وجود بیگانگان و تعرض دشمن بعثی مصون نگه داشتند.

اجرای همخوانی در وصف سربازان ولایت، پخش نماهنگی در رابطه با زندگی شهید اعلمی، رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید اعلمی، شعرخوانی کلامی زنجانی در وصف شهدای کربلا و شهید اعلمی ،مداحی اسفندیاری و تجلیل از پدر شهید اعلمی مهمترین بخش های یادواره ملی شهید اسماعیل اعلمی ،شهید شاخص بسیج ورزش در سال95 بود

انتهای پیام/