کد خبر: 3318 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی:

نفوذ در حوزه معنویت بشر، مأموریت امروز استکبار است

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست بصیرتی استکبارستیزی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به سابقه خوی استکباری آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: استکبار امروز با ترویج عصرجدید در قالب انجیل رفاه، به دنبال نفوذ در حوزه معنویت بشر است.

نفوذ در حوزه معنویت بشر، مأموریت امروز استکبار است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، امین رضایی نژاد کارشناس مسائل سیاسی و استراتزیک و مدرس دانشگا علامه طباطبایی تهران در نشست بصیرتی استکبار ستیزی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، گفت: استکبار امروز با ترویج عصرجدید در قالب انجیل رفاه، به دنبال نفوذ در حوزه معنویت بشر است.

سابقه نفوذ به جنگ جهانی دوم بر می گردد

رضایی نژاد در ابتدای سخنان خود به پیش زمینه پروژه نفوذ در جهان اشاره کرد و گفت: سابقه نفوذ به جنگ جهانی دوم و نقش آمریکا در شروع این جنگ برمی گردد.

وی هدف آمریکا در راه اندازی پروژه نفوذ در جهان را تفکر مبارزه با کمونیست عنوان کرد و گفت:دولت مردان آمریکا پروژه مبارزه با کمونیست را در کشورهای اروپایی با نفوذ در دستگاههای تأثیرگذار در سیاست خارجه کشورهای غربی شروع کردند.

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران به رابطه پنهان آمریکا با هیتلر پرداخت و گفت: آمریکا  در واقع با کمک نظامی و سیاسی به هیتلر او را به جنگ با کمونیست ها تحریک کرد و جنگ جهانی دوم شروع شد.

رضایی نژاد به منافع آمریکا در جنگ جهانی دوم اشاره و گفت: آمریکایی ها از این طرح چندین سود بردند اول اینکه کشورهای کمونیستی تضیف شدند و دوم اینکه نظام مالی و اقتصادی این کشور ها تحت تاثیر جنگ قرار گرفت، در این شرایط و طولانی تر شدن جنگ منجر به نابودی بسیاری از کشورهای اروپایی شد بطوریکه بدلیل نداشتن پشتوانه مالی مجبور شدند طلا های خود را به امریکا بدهند تا با دلار دریافت امورات خود را سپری کنند.

وی تصریح کرد: دلار آمریکایی  بعد از جنگ جهانی دوم باعث سیطره آمریکا بر جهان شد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به نقش آمریکا در کشورهای همسایه پرداخت و گفت: آمریکا اکنون نیز با نفوذ و سرنگونی دولت مردان قانونی برخی کشورهای جهان در صدد حفظ منافع خود است و در این راه از هیچ جنایتی نیز رویگردان نیست.

 

آمریکا امروز به دنبال نفوذ در معنویات انسان ها است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد جدید پروژه نفوذ آمریکا در کشور های جهان سوم پرداخت و گفت:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آمریکایی ها تلاش کردن تا در کنار کنترل جمعیت کشورهایی مثل ایران و نفوذ در معنویات انسان ها با کم رنگ کردن اعتقادات اصیل مردم و سست کردن عقاید آنان بدون استفاده از گزینه های نظامی و صرف هزینه های گزاف به اهداف خود برسند.

رضایی نژاد گسترش بیماری هایی چون ایدز را در این راستا عنوان کرد و گفت: ترویج تفکر خانواده کم جمعیت زندگی بهتر  و کاهش بارداری در بین زنان از جمله راهکارهای استکبار برای مقابله با قدرت کشورهایی چون ایران بود.

وی رساله علامه تهرانی در اینخصوص را یادآور شد و گفت: در زمانیکه بحث کنترل جمعیت مطرح بود، علامه تهرانی در کتاب خود در این رابطه به بیان اشتباه بودن این حرکت پرداخته و اعلام داشته که به جای تصویب و هزینه بودجه های گزاف برای کنترل جمعیت بهتر است روی تولید علم و پیشرفت تکنولوژی در کشورهایی مثل ایران باید سرمایه گذاری شود. 

کارشناس مسائل استراتژیک گرایش به سمت مصرف کالاهای لوکس توسط مردم را خاطر نشان کرد و گفت: یکی از منافعی که از کنترل جمعیت برای استکبار در پی داشت سوق دادن مردم به سمت مصرف کالاهای لوکس بود تا از این طرق چرخه اقتصادی آنان نیز بیشتر و پررنگ تر بچرخد.

 

کاهش جمعیت یک خانواده، مهمترین عامل گرایش خانوادها به سمت مصرف کالاهای لوکس

وی کاهش جمعیت یک خانواده را مهمترین عامل گرایش خانوادها به سمت مصرف کالاهای لوکس دانست و گفت: با رشد لگاریتم جمعیت در کشورهایی مثل ایران هر خانواده فقط در فکر تأمین نیازهای اولیه خواهد بود بوریکه مصرف کالاهای لوکس ماهیت خود را از دست داده و این عاملی برای کاهش قدرت اقتصادی کشورهای مستکبر است.

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نفوذ علمی پرداخت و گفت: نفوذ علمی بیشتر حوزه علوم انسانی اتفاق می افتد چونکه رکن اصلی علوم انسانی بر پایه تئوری و نظریه پردازی است که اغلب نیز از خارج ترجمه می شود.

 

شکل گیری یک تمدن نیازمند علوم انسانی است

رضایی نژاد بی بیان اینکه تا تئوری نباشد هستی شناسی و معرفت شناسی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: شکل گیری یک تمدن برپایه علوم انسانی است.

وی ترور دانشمندانی چون کاظم آشتیانی و علی دادمان را در راستای ارتباط گیری علمی عنوان کرد و گفت: نفوذ جاسوسانی چون گودمن در قالب دانشمند به کشور باعث این گونه اتفاقات شد تا استکبار با به شهادت رساندن نخبگان گمنام ایرانی  کشور را  در خیال خود همچنان در عقب ماندگی تکنولوژی نگه دارد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به معنویت نوین غرب اشاره کرد و گفت: امروز غرب با ترویج بی خدایی در جوامع بشری می کوشد تا با بی هویت کردن نسل جوان سلطه خود در جهان را حفظ کند.

 

استکبار با تدوین انجیل رفاه به دنبال بی هویت کردن اعتقادات مردم است

وی با بیان اینکه استکبار با ترویج انجیل جدیدی به نام انجیل رفاه در صدد اغفال جوانان غربی است خاطر نشان کرد: در این جلسات شیوه های ثروتمند شدن به شیوه های دینی تبلیغ می شود.

مدرس دانشگاه علامه طباطبایی تهران حوادث رخ داده مثل نماز جمعه مختلط در فته 88 را شبیه به پروژه انجیل رفاه عنوان کرد و گفت: در این جلسات  به علل ثروتمند شدن و فقیر ماندن پرداخته می شود.

رضایی نژاد تلقین رفتار خوب و اخلاق خوب را عامل ثروتمند شدن در پروژه انجیل رفاه  مطرح کرد و گفت: علت بدبختی و فقر مردم در این پروژه رفار و کردار بد توصیف شده است.

وی افزود: در پروژه انجیل رفاه چرخه تولد و مرگ در دنیا عنوان شده و ارزش های اخروی حقیر شمرده می شود بطوریکه سعی بر خوب شدن، عامل ثروتمند شدن در تولد دوباره ذکر می شود.

مفاهیم انجیل رفاه، مجوز قتل و کشتار مردم بی گناه است

کارشناس مسائل استراتژیک مفاهیم انجیل رفاه را مهمترین دستاویز و مجوز  استکبار جهت حمله به کشورها و قتل و کشتار مردم بی گناه عنوان کرد و گفت: استکبار به عوامل خود چنین تلقین کرده است که با کشتن مردم بیچاره و فقیر راه برای ثروتمند شدن آنها در تولد دوباره هموارتر می شود.

رضایی نژاد در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با مطالعه مسائل روز  و کسب بصیرت  و نشر تحلیل های درست دشمنان اسلام بخصوص استکبار جهانی را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

پرسش و پاسخ دانشجویی و قرائت بیانیه ضد استکباری بسیج دانشجویی دانشگاه از جمله برنامه های همایش استکبار ستیزی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.