کد خبر: 3330 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴

امام جمعه اردبیل:

اجتماع عظیم اربعین یکی از نقاط اشتراک شیعه و سنی است

امام جمعه اردبیل اجتماع 30 میلیونی در عراق در موسم اربعین را یک پدیده استثنایی تاریخ برشمرد گفت: اجتماع عظیم اربعین یکی از نقاط اشتراک شیعه و اهل سنت است.

اجتماع عظیم اربعین یکی از نقاط اشتراک شیعه و سنی است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلانه، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: تا به حال در هیچ نقطه و در هیچ زمان از کره زمین و عمر دنیا این اجتماع صورت نگرفته است و هیچ گروه فکری در دنیا نتوانسته جاذبه امام حسین (ع) و کربلا را داشته باشد نه کمونیست‌ها، نه لیبرالیست‌ها، نه نژادپرستها، نه مسیحیت، نه یهودیت و نه هیچ قدرتی نتوانسته چنین اجتماعی داشته باشد.

وی اجتماع 30 میلیونی در عراق در موسم اربعین را یک پدیده استثنایی تاریخ برشمرد و گفت: توجه شود که این اجتماع ویژه شیعه نیست بلکه مربوط به عزت اسلام است به همین جهت امسال جمع زیادی از اهل سنت در آن شرکت دارند، از این رو اجتماع عظیم اربعین یکی از نقاط اشتراک شیعه و اهل سنت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه سه طائفه از این اجتماع وحشت دارند گفت:  گروه نخست استکبار جهانی است، دوم صهیونیست‌ها و سوم وهابیت است و اگر این وحدت و اجتماع ادامه یابد امام حسین(ع) ریشه هر سه را از منطقه پاک می‌کند.

وی  افزود: جاذبه امام حسین (ع)دنیا را گرفته و امسال نخستین بار در برابر کاخ سفید عزاداری عظیمی با برافراشته شدن بیرق‌های عزاداری انجام شد و نمونه این عزاداری در خیابان‌های کشورهای اروپایی و بعضی کشورهای اسلامی صورت گرفت.

امام جمعه اردبیل با اشاره به عزاداری 10 هزار نفری استان ایغدیر ترکیه که در آن رئیس ژاندارمری و استاندار و رئیس پلیس که از اهل سنت هستند و در مقدمه دسته عزاداری به سوی میدان مرکز شهر حرکت می‌کردند، گفت: جای تأسف است که در بعضی از کشورهای اسلامی آزادی دینی و اعتقادی از ملت سلب شده و این بزرگترین نقض حقوق بشر و حقوق اولیه انسانهاست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان را در تقویت جایگاه ایران و خط مقاومت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این موقعیت‌ها معادلات منطقه را عوض می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت کارزار در موصل و حلب و جنگ روانی عظیمی که در جنگ موصل بر علیه ایران توسط امپراتوری رسانه‌های غرب و ارتجاع عرب و کشورهای همسو با آنها درست شده است، گفت: علت این‌‌همه واهمه و خدعه و دروغ و جنگ روانی اولاً گسترده شدن نفوذ ایران در شمال عراق بعد از سقوط موصل و شکل‌گیری یک حزب الله دیگر در آنجا تحت قالب حشد الشعبی است و دوم سرازیر شدن نیروی عظیم انسانی به سوریه جهت سرکوب داعش و تغییر توازن قوا در مناطق شمال سوریه است.

وی درباره اصرار دولت ترکیه در جنگ موصل گفت: درد اصلی آنها مردم، سنی‌ها، امنیت یا عدالت و... نیست بلکه آنها می‌خواهند شمال عراق تحت نفوذ آنها باشد و تحمل نمی‌کنند که ایران همچنان‌که در جنوب عراق نفوذ دارد در شمال نیز حرف برتر را بزند در حالی‌که نفوذ ایران در جنوب عراق، نفوذ معنوی و قلبی است ولی آنها می خواهند با نقض حاکمیت ملی و با نقض تمامیت ارضی و با تجهیزات جنگی نفوذ داشته باشند.

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که داعش در حال زوال است.

آیت الله عاملی در خاتمه از خیرین و تجار اهالی روستای آغ بلاغ قولوغا ساکن تهران که چندین نوبت با بذل مبلغ عمده، ده‌ها زندانی بدهکار را آزاد کرده‌اند، تشکر کرد.

 

انتهای پیام/