کد خبر: 3333 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵

حجت الاسلام خضری؛

کنگره عظیم شیرخوارگان حسینی، امروز نماد تهاجم فرهنگی ما به دنیای غرب است

حجت الاسلام خضری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کنگره عظیم شیرخوارگان حسینی، امروز به نماد تهاجم فرهنگی شیعیان به دنیای غرب تبدیل شده است، گفت: کنگره عظیم سه ساله های حسینی می تواند کمر استکبار را درهم بشکند.

کنگره عظیم شیرخوارگان حسینی، امروز نماد تهاجم فرهنگی ما به دنیای غرب است

به کزارش خبرنگار ابصارخبر،حجت الاسلام سید مهدی خضری فعال فرهنگی قزوین در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کنگره عظیم شیرخوارگان حسینی، امروز به نماد تهاجم فرهنگی شیعیان به دنیای غرب تبدیل شده است، گفت: برپایی کنگره عظیم سه ساله های حسینی در جهان  می تواند کمر استکبار جهانی را درهم بشکند.

واعظ قزوینی پوشیدن پیراهن مشکی و انداختن شال مشکی برگردن جوانان در ماه محرم و صفر را بیانگر خونخواهی امام حسین(ع) دانست و گفت: از لحاظ ادبی و لغوی خونخواه کسی است که خانواده او شهید و یا مقتول شوند اما با دقت در مفاهیم زیارت عاشورا به راحتی در می یابیم که اگر کسی در عزای امام حسین(ع) و یارانش عزاداری کند و سیاهپوش بپوشد،جزو خانواده محسوب شده و خونخواه بهترین خلق خدا در زمین است.

خضری افزود: خونخواه امام حسین(ع) مأموریت جهانی دارد و اراده خداوند این است که با پیروزی جبهه حق بر باطل زمین به حسینیان عالم برسد.

وی حسینیان را نیازمند تقویت 3 روحیه در خود عنوان کرد و گفت: هرکسی بتواند این سه روحیه را در خود ایجاد و تقویت کند قطعا در زمره خونخواهان عاشورا قرار خواهد گرفت.

واعظ قزوینی روحیه حضور در میدان جهاد اکبر،جهاد اصغر و جهاد کبیر را سه روحیه خوانخواهان حسینی عنوان کرد و گفت: جهاد اکبر همان مبارزه با منیت های درون است که عاشقان حضرت اباعبداله الحسین(ع) باید ابتدا این روحیه را در خود تقویت کنند.

خضری از حضرت زینب(س) بعنوان نمونه و الگویی برای هر سه میدان جهاد عنوان کرد و گفت: انسان ها به واسطه مبارزه در میدان جهاد اکبر توفیق خواندن نماز شب را پیدا می کنند و هرکس که خواندن نماز شب نصیبش شد بیانگر میزان موفقیت وی در مبارزه با جهاد اکبر است.

وی مدافعین حرم را نمونه و الگوی میدان مبارزه در میدان جهاد اصغر در دنیای امروزی عنوان کرد و افزود: کسی که صاحب زن و فرزند است و تنها به خاطر دفاع از حریم اهل بیت(ع) فرسنگ ها دورتر از مرزهای کشور به مبارزه با کفر   و الحاد به میدان مبارزه ای می رود که احتمال بازگشت در آن کم است نمونه بارز از خود گذشتگی، ایثار و در یک کلام، الگویی برای داشتن روحیه جهاد اصغر است.

واعظ قزوینی با بیان اینکه شیطان در روز عاشورا فریاد شادی سر داد، از حضرت زینب کبری(س) بعنوان ذخیره الهی در میادین سخت آن روزگار نام برد و افزود: حضرت زینب کبری(س) در میدان جهاد کبیر، میدانی که اثری از سلاح و سپاه نبود یکه و تنها دست به کاری عظیم زد که اثرات آن در عصر کنونی نیز قابل درک است.

خضری در ادامه سخنان خود بابیان  10 ویژگی توفیق در میدان جهاد کبیر، گفت: حضرت زینب(س) در مواجهه با جبهه کفر و الحاد، توانست یکه و تنها با این ویژگی ها جبهه حق را مدیرت بحران کند.

وی آلام و دردهای حضرت رقیه (س) و حضرت سکینه(س) در کوفه و شام را یادآور شد و گفت: اشتبار استراتژیک یزید این بود که فکر می کرد با دادن گرسنگی و تشنگی به اسرای کربلا در اوج گرمای روز و سرمای شب می تواند آنان را در رسیدن به هدف خود مغلوب کند، اما غافل از اینکه حتی دختر سه ساله امام حسین(ع) نیز توانایی رسوایی یزیدیان را دارد.

واعظ قزوینی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا در هر زمانی طوفان به پا می کند، چاپ کتاب شهید بابایی به زبان کشمیری را خاطر نشان کرد و گفت: شهداء کاری کردند که کشمیر، امروز به اندازه ایران دارای بسیجی جان برکف است  و همه این ها به خاطر درس های مکتب عاشورا است.

خضری کار بزرگ حضرت زینب کبری(س) و کاروان اسرای کربلا را تهاجم فرهنگی به دشمن عنوان کرد و گفت: افشاگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) کوفه و شام را در آن برهه منفجر و دشمن را تا ابد تاریخ در هر شکل و قیافه ای بی چاره کرد.

وی از دانشجویان و دانشگاهیان خواست تا با الگوگیری از درس های عاشورا با تهاجم فرهنگی به جبهه باطل، حقانیت اسلام را به اثبات رسانده و دشمنان را خوار و ذلیل کنند.

خطیب قزوینی اشتراک گذاری عکس های مذهبی و مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد، تکایا و حسینیه ها در شبکه های اجتماعی بخصوص در کانال های غربی و اروپایی را یکی از راه های مثبت و تأثیرگذار تهاجم فرهنگی مسلمانان در عصر ارتباطات کنونی عنوان کرد و گفت: بارها ثابت شده است که با تکنیک های کوچک و کم هزینه می توان کارهای گرانقیمت و اثرگذاری در جامعه جهانی انجام داد.

خضری در ادامه سخنان خود به حماسه بزرگ شیرخوارگان حسینی در جهان اشاره کرد و گفت: امروز تجمع شیرخوارگان حسینی به حماسه ای بی بدیل در جهان تبدیل شده است بطوریکه در دل غرب و اروپا یاد و خاطره شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) زنده نگه داشته می شود تا جاییکه  دولت انگلیس از ترس تأثیر این حرکت خارق العاده بر مردم کشورش واردار به ممنوع کردن این مراسم در انزار عمومی خود می کند.

وی از انگلیس بعنوان خبیث ترین  و مکارترین کشور جهان نام برد و گفت: تحریم شیرخوارگان حسینی در این کشور در حالی صورت می گیرد که انگلیس با راه اندازی شبکه های ماهواره های مختلف و شبکه های اجتماعی با نشر تصاویر قمه زنی ساختگی در کشورهای اسلامی در پی نشان دادن چهره ای زشت و وحشتناک از اسلام است.

واعظ قزوینی تصریح کرد: اراده خداوند متعال امروز در این است که با برپایی نهضت شیرخوارگان حسینی  در جهان عمال صهیونیست و استکبار جهانی بعنوان یزیدیان زمان رسوا شوند.

خضری در پایان سخنان خود ایثار و فداکاری های شیخ زکزاکی در نیجریه را یادآور شد و گفت: طلبه نیجریه ای در قم پس از آموختن عبرت های عاشورا نزد اساتید برجسته اسلام دست به خلق حماسه ای زد که امروز موج آن آفریقا را در برگرفته است.

وی حضور بیست و پنج میلیون شیعه در نیجریه را یاداور شد و گفت: شیخ زکزاکی طی 30 سال مجاهدت خود 25 میلیون شیعه در قلب افریقا را تربیت کرد که هر کدام می توانند نقش به سزایی در تحقق حکومت عدالت گستر جهانی داشته باشند.

خضری از دانشجویان خواست تا با نشر ارزش های اسلامی چهره واقعی اسلام را در فضای مجازی که امروز بهترین پل ارتباطی مردم جهان است نقش خود را در گسترش دین حق در جهان ایفا کنند.

انتهای پیام/