کد خبر: 3345 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد؛

جلسه دانشجویی اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق در جلسه دانشجویی اندیشکده علم و دین گفت: وظیفه بومی سازی علوم انسانی بر دوش علمای مسلمان سنگینی می ‏کند و مرکز و اندیشکده علم و دین می‎تواند در این زمینه فعالیت کند.

جلسه دانشجویی اندیشکده علم و دین در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نخستین جلسه از سلسله جلسات دانشجویی اندیشکده علم و دین به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق ردبیلی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه دانشجویی اندیشکده علم و دین گفت: مرکز مطالعات علم و دین در سطح اساتید و اندیشکده علم و دین در سطح دانشجوبان و در قالب چهار گروه آموزشی ریاضیات، معماری، کشاورزی و علوم انسانی فعالیت در حال فعالیت است.

مدبر  بر نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف اندیشکده علم و دین تأکید کرد و گفت: قشر فعال و پویای دانشجو به واسطه نیروی جوانی در کنار تجربه و دانش اساتید زبده و مجرب چرخ‏های علم و دانندگی را به حرکت درمی ‏آورند و این نیرو می‎تواند در پیشبرد اهداف اندیشکده علم و دین مفید و مؤثر واقع گردد.

 حبیب ابراهیم‎پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز خاطر نشان کرد: ارتباط میان علم و دین همواره در طول تاریخ محل چالش بوده است.

وی ریشه داشتن تمامی علوم در ادیان، تفاوت میان علم و دین و تعامل میان علم و دین را در این راستا مطرح کرد و گفت: در حوزه علوم انسانی از وارداتی بودن تئوری‎ها و غربی بودن سرفصل دروس رنج می‎بریم.

 رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی تصریح کرد: وظیفه بومی سازی علوم انسانی بر دوش علمای مسلمان سنگینی می ‏کند و مرکز و اندیشکده علم و دین می‎تواند در این زمینه فعالیت کند.

این جلسه با پرسش و پاسخ جمعی از دانشجویان و اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی به پایان رسید.

انتهای پیام